Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

”Verot kevenee” Perkele näitten kanssa!

Aloittaja THL tiedottaa, 06.01.09 - klo:11:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 07.01.09 - klo:19:15
No, siinä se taas nähtiin!

MUA SORSITAAN!!!


-----------

Niin, sulla on kans ne tulotkin vähentyneet?

Ei voi tietää sitä vielä näin uuden vuoden alussa, toisaalta tienasin enemmän viime vuonna kun sitä edellisenä.



Lainaa
Paljonko muutoin tuo veron vähennys tekee prosenteissa?

Noin 6,25 %   ;D




rapevainaa

.
Mulla oli veroprosentiksi laitettu 16%.

Mutta mihin on palkka katosi?

Haluan enemmän veroja!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 07.01.09 - klo:19:26
Lainaus käyttäjältä: se - 07.01.09 - klo:19:15
No, siinä se taas nähtiin!

MUA SORSITAAN!!!


-----------

Niin, sulla on kans ne tulotkin vähentyneet?

Ei voi tietää sitä vielä näin uuden vuoden alussa, toisaalta tienasin enemmän viime vuonna kun sitä edellisenä.



Lainaa
Paljonko muutoin tuo veron vähennys tekee prosenteissa?

Noin 6,25 %   ;D





No, Outopoika ei osaa näemmä prosenttilaskua. Tai se ei haluu osata.     ;D

Onhan ne sun tulos siinä verokortissas. Kummankin vuoden, sekä 2008 että 2009 verokortissa on sun tulos ja veroprosenttis. Kai sää sentään numerot tunnet!   ;D


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

dianora

Tämä prosenttilaskukurssi oli oikein oiva ja tuli tarpeeseen  ;D - toisaalla jo ihmettelin, että mikä on, kun mun verotus kevenee (verottaja vissiin tietää, että mun tulot pienenee  :o ). Monimutkaisen laskutoimituksen jälkeen sain tiedon, että mun verotus kevenee 7,3 %, Jipii!!

Taitaa juttu olla niin kuin Perjantai aprikoi, että eläkeläiset saa maksaa enemmän  ;D ;D Poikkeuksena Aakku, jonka verotus ei kevene vaan kovenee....
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

rapevainaa

.
Mulla oli vuositulo laitettu puolta peinemmäksi kuin on ja sitten ylimenevälle annettu pidätysprosentti.

On kaksi vaihtoehtoa, pelata tämän mukaan tai uusia pidätyslaskelma. Eroa vaihtoehdoissa on 20 euroa kuussa.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: dianora - 09.01.09 - klo:08:09
Tämä prosenttilaskukurssi oli oikein oiva ja tuli tarpeeseen  ;D - toisaalla jo ihmettelin, että mikä on, kun mun verotus kevenee (verottaja vissiin tietää, että mun tulot pienenee  :o ). Monimutkaisen laskutoimituksen jälkeen sain tiedon, että mun verotus kevenee 7,3 %, Jipii!!

Taitaa juttu olla niin kuin Perjantai aprikoi, että eläkeläiset saa maksaa enemmän  ;D ;D Poikkeuksena Aakku, jonka verotus ei kevene vaan kovenee....

Jos sulla on tallessa verokortit sekä vuodelta 2008 että vuodelta 2009 (joka nyt tietysti onkin, ellet ihan just viime yönä tai tänä aamuna vasta! sitä oo hukannu), niin näät kyllä ilman ihan mitään laskutoimituksia, mitä sun tuloiksesi on verokorteissa laitettu. Verottaja arvioi sun tuloiksesi jonkun summan aiempien vuosien perusteella – ottaen tietysti huomioon tiedossa olevat muutokset.
Sun pitäis kiiruusti ilmoittaa kaikki pimeet pisnekses kans!    :P

Kirjoitat, että monimutkaisen laskutoimituksen jälkeen sait tiedon, että verotukses kevenee 7,3 % (jippii!!). Mitenkähän kävis ihan vaan yksinkertaisen laskutoimituksen jälkeen?

Kais nimittäin tiedät mikä ero on prosentilla ja prosenttiyksiköllä?



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 09.01.09 - klo:08:42
.
Mulla oli vuositulo laitettu puolta peinemmäksi kuin on ja sitten ylimenevälle annettu pidätysprosentti.



Ei menny oikein jakeluun.

...puolta pienempi kuin on...

Mitähän mahdat tarkottaa?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

dianora

Lainaus käyttäjältä: se - 09.01.09 - klo:09:01


Kais nimittäin tiedät mikä ero on prosentilla ja prosenttiyksiköllä?



No en oikein tiennyt  :( mutta sait minut kiinnostumaan asiasta..

Prosentti tarkoittaa sadasosaa jostakin, ja se on siis aina suhteellinen yksikkö. Sen sijaan prosenttiyksikkö on absoluuttinen yksikkö, jota käytetään prosenttilukuja toisiinsa verrattaessa

Ja esimerkki laskujen jälkeenkin sain luvut 7 ja 3, joten uskon, että mun verotus kevenee 7,3 prosenttiyksikköä. Ja veroprosentti laskee 1,5. Mihin mä vielä tarviin viime vuoden tuloja  - kun verottaja oli ottanut tämän vuoden pohjaksi just saman summan  ::)

P.S. Pimeitä tuloja en kerro, en verottajalle enkä sulle  ;) Ainut mikä hieman aiheuttaa mietintää, on pienet vuokratulot...
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Aakku

Lainaus käyttäjältä: se - 09.01.09 - klo:09:06Ei menny oikein jakeluun.

...puolta pienempi kuin on...

Mitähän mahdat tarkottaa?

Tätä kielenkäytössä esiinmtyvää ilmaisua olen ihmetellyt - tarkoittaako se sitä, että jokin on 50% vähentynyt ? En ymmärrä..

Politiikan toimittajat esimerkiksi vaaleissa  kyllä erottavat prosentin ja prosenttiyksikön eron. Prosenteista - jonkin puolueen kannatuksen lisäys ta vähennys - voidaan puhua vain jos äänestäjiä on ollut edellisiin vaaleihin verrattuna tismalleen yhtä paljon. Muutoin puhutaan prosenttiyksiköistä.

Lainaus käyttäjältä: dianora - 09.01.09 - klo:09:19]No en oikein tiennyt  :( mutta sait minut kiinnostumaan asiasta..

Prosentti tarkoittaa sadasosaa jostakin, ja se on siis aina suhteellinen yksikkö. Sen sijaan prosenttiyksikkö on absoluuttinen yksikkö, jota käytetään prosenttilukuja toisiinsa verrattaessa

Ja esimerkki laskujen jälkeenkin sain luvut 7 ja 3, joten uskon, että mun verotus kevenee 7,3 prosenttiyksikköä. Ja veroprosentti laskee 1,5. Mihin mä vielä tarviin viime vuoden tuloja  - kun verottaja oli ottanut tämän vuoden pohjaksi just saman summan  ::)

P.S. Pimeitä tuloja en kerro, en verottajalle enkä sulle  ;) Ainut mikä hieman aiheuttaa mietintää, on pienet vuokratulot...

Jaa, että pimeitä tuloja - älä paljasta niitä täällä, vaan korkeintaan klubissa :)

THL tiedottaa

.
Eli et, Tianoora, tiedä vieläkään prosentin ja prosenttiyksikön eroa.     :)

Älä välitä, ei kovin moni muukaan!

----------------------------

Kun puolueen kannatus (vaaleissa, ei tummissa :) ) laskee 25 %:sta vaikkapa 20 %:iin, niin se alenee viidellä prosenttiyksiköllä. Mutta mutta, muutos on 20 %.

Kun puolueen kannatus (vaaleissa) laskee 50 %:sta vaikkapa 25 %:iin, niin se alenee 25 prosenttiyksiköllä. Mutta mutta, muutos on 50 %.

Kun veroprosentti alenee 20 %:sta 10 %:iin, niin se alenee 10 prosenttiyksiköllä. Mutta mutta, muutos 50 %.

----------------------------

Ei edes tuon esityksen jälkeen.



---------------------------

Aakkukin näemmä kaipaa tukiopetusta:   ;D

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 09.01.09 - klo:09:28
Prosenteista - jonkin puolueen kannatuksen lisäys ta vähennys - voidaan puhua vain jos äänestäjiä on ollut edellisiin vaaleihin verrattuna tismalleen yhtä paljon. Muutoin puhutaan prosenttiyksiköistä.




--------------------------

Otetaan sit illan mittaan pieni preppauskurssi. Nyt pitää mennä!





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä