Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Klassikko: 5 vastaan 1

Aloittaja AveLazio, 16.09.10 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 24 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

On lääkäreillä silti vielä velvollisuus kysyä lupaa, eli se quantity over quality periaate ei mene laittomaksi touhuksi, vaikka onkin minun mielestä moraalisesti väärin, koska gnostikkona arvostan nimenomaan subjektiivisuutta.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: reedik - 17.09.10 - klo:20:18
[quote author=AveLazio link=topic=1031.sgi
Minua kiinnostaisi filosofiselta ja moraaliselta kannalta pikemminkin sellaiset kysymykset, joissa pohditaan esimerkiksi sitä, kenet tulisi valita yliopiston virkaan. Yksi, jonka puoliso lobbaa tuota hakijaa  itsekin yliopistossa työskentelevänä kyseiseen virkaan ja kun tuo hakijan puoliso ei aikeissaan onnistu, hän turvautuu lopulta kiristykseen. Viisi muuta hakijaa pyrkivät omilla avuillaan ja ansioillaan tuohon ei kovinkaan arvostettuun toimeen. Tulisiko kiristäjän puoliso vaikkapa rakkauden osoituksena valita vai joku muu tuosta viiden hakijan joukosta?

heh heh. Ave on harrastanut tuotakin touhua. Ave erottaisi heti halosen ja kaikki ministerit ja hyökkäisi venäjälle.

Tämän porukan valittvaksi en antaisi yhtään mitään.

Tiistai

Hippokraten valaa ei nköjään enää vannota, mutta sen sijaan http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rinvala

Lääkärinvala kuuluu seuraavasti:

»Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen. Työssäni noudatan lääkärin etiikkaa ja käytän vain lääketieteellisen tutkimustiedon tai kokemuksen hyödyllisiksi osoittamia menetelmiä. Tutkimuksia ja hoitoja suositellessani otan tasapuolisesti huomioon niistä potilaalle koituvan hyödyn ja mahdolliset haitat. Pidän jatkuvasti yllä korkeaa ammattitaitoani ja arvioin työni laatua. Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät. Rohkaisen potilaitani kysymään tarvittaessa myös toisen lääkärin mielipidettä. Kunnioitan potilaani tahtoa. Pidän salassa luottamukselliset tiedot, jotka minulle on potilaita hoitaessani uskottu. Täytän lääkärin velvollisuuteni jokaista kohtaan ketään syrjimättä enkä uhkauksestakaan käytä lääkärintaitoani ammattietiikkani vastaisesti.[1]»

Edelleen sitä mieltä. etten tappaisi yhtä pelastaakseni viittä.
Sairauskin on tavallaan kohtaloa, ehkä osittain Itse aiheutettua ja joskus on meidän kaikkien lähdettävä. Tällä yhdellä nuorella miehellä on vielä elämä edessään..

Canardian

Tuossa lääkärin valassa ei oteta kantaa quality vs quantity periaatteeseen, eli se on vain turhanpäiväistä löpinää jonka jokainen olettaa joka tapauksessa.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

reedik

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 17.09.10 - klo:20:23
Will you now hang yourself. You promised...

Aveen ei voinut luottaa neljää minuuttia kauempaa, sillä hänhän lupasi olla kirjoittamatta enää tähän ansiokkaaseen ketjuun.  Minun kysymykseni oli täysin fiktiivinen, eikä siitä pidä kenenkään hermostua.

Amanda

Nyt alkaa riittää tälle moderaattorille. Menkää privaviesteihin riitoinenne.

Kiertoteitä saa lukea vakiojäseniltä, etteivät välitä käydä edes lukemassa enää.. miksihän?

Tämä on semi-sensuuri Lumoojalta. Tieto pitää pysyä tallella, sillä samaa kohtaloa kuin Alexandrian suuren kirjaston tuhoa ei saa enää ikinä tapahtua. Voidaan kategoroisoida, arkistoida ja luokitella, mutta ikinä ei tuhota. Näillä työkaluilla me pärjätään ja toimitaan oikein.

Privaviestit pitäisi olla kaikki julkisia, sillä privailu vaan vääristää asioita koska ei salli muiden mielipiteitä.

Amanda

Unohtui:

Minusta tämä ketju on varsin mielenkiintoinen ja tietääkseni tämänkaltaiset pohdinnat ovat todellakin klassikkoja.

Menee siinä kuin ristikkojen ratkaiseminenkin ja voittaa moninkertaisesti hömppäviihteen telkkarissa.. ainakin saa ajatella, jos haluaa  8)

reedik

Minä en Aven törkyprivaviesteihin ja muihin henkilökohtaisiin yhteydenottopyyntöihin vastaa. Olen kieltänyt häntäkin lähestymästä minua minkäänlaisilla viesteillä. Seurustelen mielelläni itse valitsemieni henkilöiden kanssa. Ave ei kauan uusissa karvoissaan mahtunut olemaan ja tämänkin riidan hän aloitti ihan itse. Nyt lähden täältä hullujenhuoneelta luultavasti lopullisesti lähinnä siksi, että minusta tuntuu siltä, että täällä ylläpito on kiinnostunut nykyisellään vain oudoimpien hoivaamisesta. Minusta tämäkin ketju kannattasi viedä sinne suljetulle osastolle ja keskittyä pohtimaan, mitä Outomaan kehittämiseksi voisi tehdä.

Amanda

Oikeastaan luulin Reedikinkin olevan jo niin kypsässä iässä, että tietää foorumien olevan jäsentensä summa. Outomaan ylläpidolla ei ole muuta tehtävää, kuin pitää softa toimivana ja ihan räikeimmissä tapauksissa puuttua keskusteluun.

Tämä oli AINA linjamme emmekä (ainakaan minä, muiden moderaatorien puolesta en halua puhua) aio muuttaa sitä. Koska 6,5 vuotta tämä malli toimi hyvin ja toivon, että edelleen toimii.

Lainaaja keskittyä pohtimaan, mitä Outomaan kehittämiseksi voisi tehdä.

Outomaassa ei ole kehittämistä, tuota sanaa käytettiin ensisessä paikassamme ja sitä lähdimme pakoon.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä