Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

#280
Vuonna 2010 on ilmestynyt tällainen kirja:

Unelmieni kansat – polynesialaiset ja intiaanit
Mikko Heikinheimo

Teos vie meidät kaukaiseen Polynesian kolmioon (Pääsiäissaaret, Ranskan Polynesia ja Uusi-Seelanti) sekä Pohjois-Amerikan intiaanien taistelutantereille, pyhille paikoille ja reservaatteihin. Tajunnassamme on mielikuvia Tahitin palmurannoista, Pääsiäissaarten salaperäisistä patsaista, Uuden-Seelannin värikkäistä maoreista sekä uljaista ja joskus julmista intiaaneista.
Kirjassa analysoidaan syvällisesti polynesialaisiin ja intiaaneihin liittyvää historiaa, kuvataan tapoja ja todellisuutta. Tekijä on tutkinut useita vuosia eri lähteitä, vieraillut museoissa ja matkustanut Polynesiaan ja Pohjois-Amerikkaan keskustelemaan asiantuntijoiden ja alkuperäiskansojen edustajien kanssa. Käsityksemme näistä kansoista ovat usein virheellisiä. Ja totuus onkin vielä unelmiamme mielenkiintoisempi ja jännittävämpi.
Tekijän ottamat valokuvat tukevat tekstiä, jossa tarkastellaan kyseisten kansojen paljolti samankaltaisia historiallisia kokemuksia ja arvioidaan niiden kehitysnäkymiä. Niitä käsitellään nyt ensi kertaa saman kirjan puitteissa. Näihin kansoihin kohdistunutta kolonialismia ei ole vielä purettu samalla tavoin kuin on jo tehty Afrikassa ja Asiassa.

(Jatkoin siis edellistä viestiä, joskaan en vieläkään tiedä, miten tämä Polynesian asuttaminen liittyy meidän suomalaisten juuriin...)
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

No ei se oikein liitykkään. Puhutaanko kirjassa intiaanien Siperia-lähtöisyydestä?
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Huomaan, että herra Tomaattia ei kiinnosta suomalaisten ja intiaanien yhteinen alkukoti. Outoa...
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

ÄLÄS NYT tomsku aina hermostu kaikesta, mitä et ymmärrä. Kysy opettajalta.
At a narrow passage there's no brother, no friend


Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Tomaatti I Suuri - 05.06.12 - klo:16:59


Okei. tein tosta poliisille tutkintapyynnön. Veikkaan että Tiistai on lirissä. Ave on edesvastuuton.

Kansan kiihotusta.
.

Minua kutsutaan,, missä on Iiri?
Teitä kahta lukiessa tuli mieleen ne kaksi äijänkääkkää, jotka ovat verivihollisia, mutta eivät voi ilman toisiaankaan :P

http://www.imdb.com/media/rm1451202560/tt0107050

Tomaatti, voit olla onnellinen, että sota on kaukaista historiaa sinulle.
Minulla on 3. jo ihan kynnyksellä. mutta olen cool eikä pelota tippaakaan (isä eka kerralla kyseli), olen kai fatalisti. Mutta näen kyllä sotaväen tarpeellisuuden tietyissä tilanteissa, rauhan palauttamiseksi esim.

Mitenkä se sanonta meni.. "viheltäen tjms. sotaan jne, "..voisi löytyä vanhoja vidoitakin. Se oli ennen..

risto

.
Miksi juuri minun pitäisi olla onnellinen.

Mökkini on 50 km Venäjän rajsta. Mulla ei ole mitään tarvetta tehdä pilaa napurimaan päämiehestä eikä ole mitään syytä ammuskella ketään silmien väliin, ei omia eikä muiden presidentioä

Minulla ei ole myöskään mitää tarvetta leikitettä ajatuksella.

Jos jotain hauaisi tappaa, voisin mennä tie toiselle puolelle ja tappaa vaikka koivuhalolla yli 80 v pariskunnan.

Minua on mm. hoitanut tänä vuonna useampikin Pietarista Suomeen muuttanut lääkäri.

Tälläkin kylällä on aseita joka talossa, on piekkaria, hauikkoa ja hirvikivääriä.
E tällä kukaan kulje tietä pitkin ja hoe etä halusiin ampua jonkin.

Ave on ainut ihminen joka on tullut kysymään, olisinko valmis ampumaan ihmisen. SIIS HUOM AINUT!!!
Tämän pienen otan perusteella Ave väittää että kaikki Suomen nuoret ahaluavat marssia *.* ja haluavat tappaa

Ave haluaisi minut iskujoukkoihinsa. Ja  vittu kun en lähde kolmesta syystä:
- suomi ei ole sodassa
- olen 65 v
- ja aven kanssa en lähde mihinkään ja jos ammun niin ammun selkään tota sähläriä että muilla olisi edes joku mahdollisuus selvityä. Ehkä sekin auttasi jos hajottaisin äijän rollaattorin.

Ave myös haluaisi miinottaa lähipuistot.desanttien varalle.  Jos sellaista tapahtuu, soittakaa minulle niin nostan niskasta ja perseestä äijän jäteastiaan ja tilaan puristavan jäteauton.

karpalo

Edellinen viesti esitti huippuosaamista. Arvosteluni 9+/10.

Eppäilen, että Avella ei ole kykyä luoda noin pitkää ja osuvaa kirjoitelmaa tappamisesta ja  vastapuolesta.

Ainaski näin eppäilen, jää nähtäväksi.

AveLazio

#288
Lainaus käyttäjältä: Tomaatti I Suuri - 05.06.12 - klo:22:54
.
Miksi juuri minun pitäisi olla onnellinen.

Mökkini on 50 km Venäjän rajsta. Mulla ei ole mitään tarvetta tehdä pilaa napurimaan päämiehestä eikä ole mitään syytä ammuskella ketään silmien väliin, ei omia eikä muiden presidentioä

Minulla ei ole myöskään mitää tarvetta leikitettä ajatuksella.

Jos jotain hauaisi tappaa, voisin mennä tie toiselle puolelle ja tappaa vaikka koivuhalolla yli 80 v pariskunnan.

Minua on mm. hoitanut tänä vuonna useampikin Pietarista Suomeen muuttanut lääkäri.

Tälläkin kylällä on aseita joka talossa, on piekkaria, hauikkoa ja hirvikivääriä.
E tällä kukaan kulje tietä pitkin ja hoe etä halusiin ampua jonkin.

Ave on ainut ihminen joka on tullut kysymään, olisinko valmis ampumaan ihmisen. SIIS HUOM AINUT!!!
Tämän pienen otan perusteella Ave väittää että kaikki Suomen nuoret ahaluavat marssia *.* ja haluavat tappaa

Ave haluaisi minut iskujoukkoihinsa. Ja  vittu kun en lähde kolmesta syystä:
- suomi ei ole sodassa
- olen 65 v
- ja aven kanssa en lähde mihinkään ja jos ammun niin ammun selkään tota sähläriä että muilla olisi edes joku mahdollisuus selvityä. Ehkä sekin auttasi jos hajottaisin äijän rollaattorin.

Ave myös haluaisi miinottaa lähipuistot.desanttien varalle.  Jos sellaista tapahtuu, soittakaa minulle niin nostan niskasta ja perseestä äijän jäteastiaan ja tilaan puristavan jäteauton.

Tuossa viestissä on niin paljon valheita minusta, etenkin 2 viimeistä kappaletta, että tein sinusta rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

Silmien välliin on SODANAIKAINEN propagandalaulu, osa musiikkihistoriaa. Moukka!

Saat pelätä sotaa ja että mokkisi on niin lähellä itärajaa, mutta ÄLÄ vääristele totuutta. Tai korppi nokkii.

Ja jätä Tiistai tämän ulkopuolelle, vaikka kuinka häntä vihaisit. Virtsapää!

Kulmis: vain tyhmät kirjoittavat pitkiä viestejä. Tiedoksesi.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

.
Minä katsoin videon kantta ja siinä oli vastavalittu presidentti Putin.
Tarkoittaako tuo että Putin on musiikinhistoriaa, että ammunta olisi tapahtunut nyt aamupäivällä. Vai miten Putin on siirtynyt musiikin historiaa.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä