Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 08.08.12 - klo:01:32Ei tieto tule päähäsi vain siksi, että olet joskus opiskellut - pitää pysyä ajan tasalla.

Totta on että mun elämä pysähtyi 25 v maisterin papereihin ja aloin nostaa KELASTA korvausta. Niilllä korvauksilla olen ostanut 100 neliön asunnon pääkaupungun keskustasta, kesämökin. auton ja tukuittain tietokoneita. Puhumattakaan bensasta jota tarvitaan autossa.

Tämä tapahtui 1974. Välillä aika on tosiaan käynyt pitkäksi. Siksi hankin erikoistaitoni: tyhmien kiusaaminen.

JASKA. noin testi mielessä kerro, mitä aminohapot ovat.
Miksi soija on tärkeä lihan korvike ihmiselle.
Miten soija on valmistettava.

risto

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 08.08.12 - klo:01:32

Ei tieto tule päähäsi vain siksi, että olet joskus opiskellut - pitää pysyä ajan tasalla.

[/quote]

Jaska. Vielä tärkeämpää on olla menettämättä järkeään nykyisen informaatiotulvan ja hössötyksen keskellä.

Oma elämänohjeeni on: ole edes itsellesi erehellinen.
Se tarkoittaa että ota selville mitä ovat lisäaineet,  äläkä ajaudu hössöttäjien virran mukana.
Jos et tiedä jotain, ota se selville. Eikä kaikkea tarvitse tietää.

.Mutta jos haluat menestyä elämässä, ole opportunisti. Kerro ihmisille sitä mitä he haluavat kuulla.

.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 08.08.12 - klo:07:28
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 07.08.12 - klo:16:05
Sitä ollaan taas käyty Lidlissä ja Ärrällä.

Sopiiko kysyä,  kävitkö puolison kanssa ja sitä että mitä löytyi?  Ei suinkaan mitään, mikä avittaisi suomalaisten juurien tonginnassa? Jaskaa alkaa ottaa pikkuhiljaa pattiin tässä ketjussa ilmenevät asiattomuudet.

Sopiiko kysyä, oletko tosissasi, vai etkö ollut vain huomaavinasi, että kommenttini oli osoitettu edeltäville kirjoittajille, heidän 'keskustelunsa' kommentoimiseksi?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

jaskan pyynnöstä palaan vielä tykkeihin. TOTTA KAI sodassa oli paljon järeämpiä tykkejä kuin 88! Ei järeydestä ole kyse. 88 oli pelätyin, koska se toimi sekä it-tykkinä että kenttätykkinä. Helposti liikuteltava, jota liittoutuneet pelkäsivät hitosti. Se pystyi tuhoamaan kaiken, mitä taistelukentällä vastaan tuli, maalla tai ilmassa. Doraa ja muita kömpelöitä jättitykkejä tarvittiin vain linnoitusten tuhoamiseen (Gallipoli ym.). Taistelukentällä niistä ei olisi ollut juuri hyötyäkään.

Tigerin kellahtamisvaarasta ovat kertoneet monetkin sotahistorioitsijat. Muistaakseni esim. Antony Beevor kirjassaan Normandian maihinnoususta. Lukekaa, niin ei tarvitse luulla, että olen keksinyt jutun!

Saksan uudet aseet tulivat tosiaan liian myöhään, kuten ohjukset ja suihkuhävittäjät - ja ydinpommi. joka oli vasta valmisteilla. Rakettiaseista sentään pst-aseet saatiin käyttöön - niillähän Suomeakin pelastettiin. Pahinta oli kuitenkin Hitlerin taitamattomuus (hän oli vielä huonompi sotapäällikkö kuin Mannerheim). Hitler jakoi itärintaman hyökkäyksen 3 erilliseen haaraan! Siitä olisi vielä selvitty. Olihan Saksan armeija maailmanhistorian paras. Mutta kun USA vedettiin mukaan länsirintamalle, kaikki oli mennyttä. Häviö.

Suomi ei mielestäni hävinnyt, koska Neuvostoliitto ei pystynyt valtaamaan Suomea. Tasapeli.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

.
Mutta Ave. Eikö nyt jo riitä yhden tykin osalta palstamillit. Eikö sun elämässä ole mitään suurempaa kuin 88 millin tykki. Vaikkapa iso pillu, josta voit sanoa että "anteeksi kun sattuu laitaan".

Normandian maihinnoustakin on tarinoitu niin paljon että eikö ny helvetissä riitäs sekin.

Nosta neulaa, Ave

AveLazio

Itse olet palannut Tigeriin vähän väliä. Sua on tietysti harmittanut. kun asia on ollut sulle vieras. Olen vain vastannut kitinöihisi. En minä sotahistoriasta halua puhua väelle, joka ei sitä harrasta eikä siitä mitään tiedä. Oma syys, beibi.

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 08.08.12 - klo:10:41
Itse olet palannut Tigeriin vähän väliä.

En aina muista mikä se sun viimeinen tieto on. Pitää tsekata milloin tietämyksesi lähestyy Wikípediaa.

Viimeisin etito on ettgä "oli vaara" että kellahtaa. Mutta kellahtiko se.

Ja megatykki. Miten niin mega kun  muilla oli ísommat. Minusta Tigerin tykki oli medium.
.

AveLazio

Kaliiperiltaan 88, joka Tigerissä oli, oli medium. Siksi se olikin taistelukentällä jokapaikan supertykki. Eihän siellä ollut käyttöä jättitykeille.

Ei Tiger välttämättä aina kellahtanut sivulle ampuessa. Mutta vaara oli niin suuri, että sivulle ei juuri uskallettu ampua.

Meetkö jonain päivänä naimisiin Wikin kanssa? Eiks olis kiva tietää jotain ihan itte?

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 08.08.12 - klo:11:38
Ei Tiger välttämättä aina kellahtanut sivulle ampuessa.

ihan tosi. Ei siis aina kellahtanut. Ei se haittaa. Sitten se ampui taivaalle ja siitä luultiin että se tulittaa laskuvarjojääkäreitä

onpa sotahistoria jännää. Joka päivä voi keksiä uuia juttuja.

Kansa taisteli, miehet valehtelevat.

AveLazio

Oot kateellinen, kun et itse tiedä näitä juttuja. Pikkuinen.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä