Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 21 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

Vähän on kuivunut tämä ketju...

Libya meni aivan eri tavalla kuin mitä ainakaan minä siinä alkuvaiheessa osasin ennustaa. Täysi sisällissota ja ulkomaiden osallistuminen siihen. Luulisi sellaisita tulosta pelättävän muissakin, esim. nyt Syyriassa. Tai jos siellä ajatellaan erttä länsimaat ei enää toista harmia Pohjois-Afrikasta ota ja sopii rellestää ihan miten haluaa.

Jemen, yksi köyhimpiä paikkoja. Ei ole kovin paljon uutisia ollut joskaan en ole seurannutkaan. Olen pitänyt Jemeniä kaikkein tantumuksellisimpana, jyrkkänä islamilaisena ja shariaa tiukasti noudattavana maana. Siksipä en juurikaan mitään odota tuolta vallankumoukselta, 12 v tyttölapsien raskauksia seurannee jatkossakin.

Kiina on masentava uutinen. Kommunistinen puolue pelkää valtansa puolesta ja on tinkimätön. Minä olen kammonnut Kiinan menossa myös sen tinkimätöntä alueiden valtailuhalua. Tíibet on synkkää hiostoriaa. Taiwania kovistellaan jatkuvasti.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 11.02.11 - klo:23:04


Kesään mennessä ovat vaalit ja saadaan Egyptin ensimmäinen demokraattisesti valittu hallitus.  


Eiköhän tuo kesä ole jo Egyptiin tullut.

Missä viipyy vaalit? Demokraattisista vaaleista on turha tässä vaiheessa edes puhua.

Vai oliko se viimeisin verilöyly, jossa ainakin 12 kuoli, osa vaalikampanjaa?



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Heh, tyypillinen Nigeria-kirje.

"Dear, send money, get 1000x back."


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Uutisissa kerrottiin, että Egyptissä pidetään syksyllä vaalit.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Olen pikkuisen aikaa elellyt Pohjois-Afrikassa. Älkää kukaan odottako heidän noudattavan eurooppalaisia ihanteita..  ;D
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

#175
Vai voitit vedonlyönnin, Tiistai!

Katsotaanpa:

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 11.02.11 - klo:23:04

Minä, jos kukaan on realisti!

Mutta olen lähempänä, tunnen ihmisten mentaliteetin ja potentiaalin (älyn) ja olen varma, ...

Kesään mennessä ovat vaalit ja saadaan Egyptin ensimmäinen demokraattisesti valittu hallitus.  

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 12.02.11 - klo:13:40


Aika näyttää, että olen oikeassa.. ennätysajassa armeija antaa vallan takaisin hallitukselle. Nyt sitä tarvitaan pitämään järjestystä yllä ..

Uskaltaako kukaan lyödä vetoa?  Oho, voisin olla miljonääri nyt, jos olisin Lontoossa ja älynnyt lyödä vetoa ihan pikkusummalla vain eilisistä tapahtumista :D (heillähän se on kansanhuvi kuin Suomessa lottoaminen).


Mitäs se meidän Tiistai kirjoittikaan muutama kuukausi sitten... tuossahan se on yllä luettavana.

Niin, niin, Tiistai oli lyömässä vetoa siitä, että Egyptissä pidetään vaalit kesään mennessä.
No, oliskohan tuo kesä jo hyvässä menossa... vaaleja ei vain ole kuulunut.

Hyvä, ettet lyönyt vetoa, Tiistai.
Tjaa, mistä minä tiedän, mitä teit.







Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Israelia ei tuhoa mikään arvioitavan tulevaisuuden aikana.

Kun olin niitten armeijassa, niin tuli tutuksi, että joka sapatti ortodoksijuutalaiset tulivat "mellakoimaan" kaduille, koska kaikki eivät noudattaneet sapatin lakeja. Poliisi tuli aina paikalle ja vähän roiskivat vesitykeillä sinne päin...

Rituaali. Näin pitää tehdä sapattina.

Seuraavana päivänä ollaan kavereita entiseen tapaan.
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Sä voit, Ave, olla ihan mitä mieltä ja mielipuolta tahansa.

Uutistoimistojen mukaan:

– Mielenosoittajat eivät olleet minkään sortin äärilaitaihmisiä, vaan aivan tavallista kansaa

– Mielenosoittajia oli yli 250 000. Pelkästään viikonloppuna.

– Mielenosoittajat vaativat elinoloihinsa huomattavia muutoksia.

– Israelin hallituksen edustajat ovat jo (puheissaan) myöntyneet uudistuksiin.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Jolly Jumper

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 08.08.11 - klo:10:47
Israelia ei tuhoa mikään arvioitavan tulevaisuuden aikana.
JJ on uskovainen. JJ uskoo Awea tässä asiassa. Israel voisi ottaa Gazan ja länsirannan virallisesti haltuunsa ja tappaa kaikki alueella olevat pyyheliinan päänsä  ympärille kietoneet vääräuskoiset kaasulla tai ampumalla tai vaikka hirttämällä. Israel selviäisi tästä helposti. Vaikeinta olisi työn määrä. Siellähän asustelee jonkin verran väkeä. EU ja YK voisivat olla huolissaan. Vahvin odotettavissa oleva reaktio moiseen pikku kepposeen.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä