Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 26 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

#350
! En ole nähnyt, katsellaan BBC worldia melkein joka päivä ainakin uutisia, mutta paljoa muuta sillä kanavalla ei näytetäkään, ainakaan tv serials. Kyllä haluaisin katsella, ehdottomasti.

Wikipedia avuksi http://en.wikipedia.org/wiki/The_Promise_(2011_TV_serial)

Onhan minulla mielikuva siitä, miksi Israel perustettiin. Se oli pääasiassa eurooppalaisten huono omatunto. Sitä ennen maahan tulleita juutalaisia ei syrjitty, he tulivat tavallisina siirtolaisina, heille myytiin maata ja he elivät rinnakkain. Vasta kun poliittiinen sionismi nosti päätään aikeella perustaa juutalaisvaltio ns. luvattuun maahan alkoivat vaikeudet.

Tänä päivänä nähdään viimeistelyt siihen suuntaan. Palestiianaliset, jotka aikovat säilyttää Israelin kansalaisuuden on allekirjoitettava, että he hyväksyvät sen olevan juutalaisvaltio. Jerusalemista on tekeillä jo vuosikymmeniä juutalaiskaupunki, itäosasta ei ole enää paljoa jäljelle palestiinalaisille pääkaupungiksi.
Siitä puhumattakaan, että yksikään sikäl. poliitikko ei kykene viemään sitä hanketta läpi, että maa jaettaisi!!

Amanda

Ave, oiko se propagandasarja?

Joka tapauksessa ohjaaja ja muitakin nimiä kuulostivat juutalaisilta. Eihän ne yleensä omaan pesään kuseskele ..
Muutamat tunnetut juutalaiset Israel-kriitokot on leimattu sellaisiksi, Noam Chomsky etunenässä.

AveLazio

#352
Paljon oikein sanoit, oi Tiistai. Minä olen Israelin armeijan veteraani (vap.eht. gentiili, aseeton) ja ankara sionisti (vaikka siellä armeijassa jutkut pitivät minua väärärotuisena torakkana, heh - palvelukseni kyllä kelpasivat omahyväisille, ahneille jutkuille..).

Israel siis perustettiin sionistisella huijauksella, jossa jutkut keksivät 5 miljoonan polttouhrisadun ja sen varjolla tunkivat brittien siirtomaahan, nyk. Israeliin. Poistuessaan vätysbritit kunnioitettavasti ehdottivat, että alueen arabit (nyk. "palestiinalaiset") olisivat muodostaneet oman valtion; arabit jäivät mieluummin jutkujen kanssa yhteen. Nykyinen monikulttuurinen Israel syntyi näin. Ja nämä "palestiinalaiset" hyötyivät siitä; nyt he ovat vauraampia kuin naapurimaiden arabit. Yeah.

Niin että kun jokin yhden miehen diktatuuriliike Hamas tai Fatah yrittää tulla väliin, ei paljon arabeilta tule tukea Israelissa (Gaza on miehitysalue Egyptistä sodan yhteydessä, älkää vaan kukaan pitäkö niiden rettelöintiä Israelin arabien rettelöintinä. Ei se ole).

Kaikki tv:n Israel-sarjat ovat anti-sionistisia. Juutalaisia on moneen lähtöön, kuten mainitsemasi Israel-vihaaja, kommunisti Chomsky. Poliittista oveluutta tuo. Asia painottuu kyllä toisin. Esim. USAa hallitsevat jutkut (apuna irkut - muilta ei kysytä). Hollywood on jutkujen propagandatehdas. Yeah.

Nimim. Sionisti (gentiili)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Posiella

Pystytkö sieltä käsin katsomaan ylen sivuilta Areenasta ohjelmia? Sieltä pystyisit katsomaan ne kaikki neljä osaa.  
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 03.07.13 - klo:14:53
Tiistai, minuakin kiinnostaisi kuulla näkemyksiäsi tuosta (propaganda?)sarjasta.

Eilen katselin sitä. Se on ahdistava. Miksi mun pitäisi katsoa sitä?

Hyvin tehty, koska se tempaa mukaansa.

Draamaa ja viihdettä.

Posiella

Oletko, Ave, katsonut tuon sarjan, vai oletko vaan periaatteessa jo ennalta jotain mieltä asioista? Jos olet, vastaapa, missä ja kenelle sarjan keskeinen esine palautettiin? Jos et osaa vastata, niin katso ensin sarja.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 03.07.13 - klo:16:23
Oletko, Ave, katsonut tuon sarjan, vai oletko vaan periaatteessa jo ennalta jotain mieltä asioista? Jos olet, vastaapa, missä ja kenelle sarjan keskeinen esine palautettiin? Jos et osaa vastata, niin katso ensin sarja.

Ave tietää muutenkin että muut ovat väärässä. Ave sentään kävi valloittamassa omin käsin Golanin kukkulan 40 vuotta sitten.

Posiella

Rape, se on Aven onni, että Suomi hoiti omat pakolaisensa niin hyvin. Ei tarvi nyt meitä vastaan taistella. Kävisi pojalla huonosti...Muuten, ootko käynyt katsomassa niitä sota-arkiston kuvia, jotka vapautuivat hiljattain yleiseen katseluun? Siellä on mielenkiintoisia kuvia. Saattaa löytää uusia kuvia sukulaisistaan.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

#358
Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 03.07.13 - klo:16:47
Rape, se on Aven onni,

Jos Avel onni on, hän kätkenyt sen on
kauan sitten
On aarre tai, kai ryypännyt sen on
Jos onneline onnestaan hän olkohon
niin yksin riemuittekoon vaan

Ei onni kärsi katseit`ihmisten,
Kell`onni on, se käyköön korpehen
ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

Tulee mies räkänokastakin
vaan ei turhannaurajasta
Miulle tulee välittömästi vaivaantunut olo, jos kehun itseäni
vaikka mun runo oli kyl kirkkaasti paras
.

Amanda

#359
Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 03.07.13 - klo:16:13
Pystytkö sieltä käsin katsomaan ylen sivuilta Areenasta ohjelmia? Sieltä pystyisit katsomaan ne kaikki neljä osaa.  

Voin katsella netin kautta. Mutta mistä ottaa se rauha katsella tuntikaupalla videoita .. tai no, ehkä ensi viikolla, kun on pakostakin aikaa (menen leikkaukseen ja otan netin mukaan läppärillä :))

Tämän takia egytpiläiset ovat kadulla:
http://en.wikipedia.org/wiki/2012–13_Egyptian_protests#November
Lainaa..Hundreds of thousands of protesters started to demonstrate against Egyptian president Mohamed Morsi on 22 November 2012,[36] after he granted himself unlimited powers to "protect" the nation,[37][38] and the power to legislate without judicial oversight or review of his acts.[39] Morsi followed his decrees by making an effort to push through a referendum on an Islamist-supported draft constitution.[3]

The demonstrations were organized by Egyptian opposition organizations and individuals, mainly pro-democratic liberals, leftists, secularists and Christians.[40][41] ..

Sen verran ääri-islamistien demokratiasta.



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä