Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 26 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

.
Historiaa opiskellaan sen vuoksi, että voidaan välttää aiemmin tehdyt virheet.

On virhe muistella sotahistoriaa vain mielenkiinnon vuoksi.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.07.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 21.07.13 - klo:19:18
HIENOA tietämystä ja älyä, dear Tiistai! Noin juuri meni. Katsokaa muut wikistä........

Kiitti, mutta se taitaa olla enemmän se hyvä muisti, valikoiva kyllä. Tuo tieto on kuningas Husseinin elämänkerrassa, jonka julkaisi melkein heti tämän kuoleman jälkeen pitkään täällä töissä ollut journalisti. Oli kijroitellut sitä kyllä jo pitempään.

King Hussein: A Life on the Edge

Ikävä kyllä se arabikevät koittaa vielä Jordaniassakin ennen pitkää huolimatta siitä, että Jordaniakin on USA:n liittolainen. Perustuslaillinen monarkia on tänä päivänä niin haavoittuvainen, että Husseinin itsevaltainen poika syöstään vielä vallasta, kun kansa joutuu kärsimään vähän enemmän. Koko valtiomuoto on historiallinen jäänne, joka sortuu aikanaan väkivaltaisesti. Turha tosiasioilta on silmiään ummistaa ja toivoa parasta. Nykyinen Jordaniakin on väkisin luotu valtio, jossa toistaiseksi eri kansat eivät ole käyneet toistensa kimppuun. Lähi-itä on pahin uhka laajemmallekin konfliktille.

Amanda

#562

Onko aaveella kristallipallo? Minulla ei ole, mutta sanon silti, että taidat pettyä. Sanoin tämän jo yli 2 v. sitten ulkosuomalaisten foorumilla, kun heti seuraavaksi Tunisian jälkeen ennustettiin Jordaniaan samaa.

Tämä kuningas on sanonut jo toissa vuonna, ettei jää odottamaan vallankaappausta, vaan lähtee omasta aloitteestaan. Itse asiassa hän oli jo perheineen muutaman päivän Lontoossa (joka on hänen äitinsä kotimaa), mutta palasi kun pyydettiin.. ei se tietenkään mikään maanpako ollut.. saattoi olla jopa taktinen veto häneltä, tämä mies on viisas. Hän on hyvin suosittu ja jopa oppositio ei vättämättä halua häntä pois, se vaatii vain uudistuksia ja korruption kaventamista.

Netissä on juutuubi, jossa hän sanoi jo toista vuotta sitten, että Syyrian presidentin pitäisi luovuttaa ennenkuin on liian myöhäistä eikä kukaan voi ennustaa, miten lopulta käy.

Sitäpaitsi täällä ei ole isoja kansanryhmiä, jotka alkaisivat sotimaan keskenään, kaikki ovat hyvillään, että on näin rauhalliset olot. Vain MB ulkomaisella (rahallisellakin, tiedän nimeltä henkilöitä tuttujen tuttuja, jotka saavat "palkkaa" ulkomailta) tuella yrittää jo aina, mutta ei saa riittävää jalansijaa ja nyt Egyptin tapahtumat on leikannut siipiä..  
Vain palestiinalaiset ovat puolet kansasta, mutta hei, meidän suosittu kuningatar on palestiinalainen.

Toistan, Jordania selviää tästä kunnialla. Tämän kuninkaan aikana talous ja hyvinvointi on kasvanut kovasti..

LainaaJordan's economy has improved greatly since Abdullah ascended to the throne in 1999, and he has been credited with increasing foreign investment, improving public-private partnerships, and providing the foundation for Aqaba's free trade zone and Jordan's flourishing information and communication technology (ICT) sector. He also set up five other special economic zones: Irbid, Ajloun, Mafraq, Ma'an, and the Dead Sea. As a result of these reforms, Jordan's economic growth has doubled to 6% annually under King Abdullah's rule compared to the latter half of the 1990s.[32] Foreign direct investment from the West as well as the countries of the Persian Gulf has continued to increase.[33] He also negotiated a free trade agreement with the United States, which was the third free trade agreement for the U.S. and the first with an Arab country.[34]

https://en.wikipedia.org/wiki/Jordan


risto

.
Tein jo oman raporttini mutta otin se pois.
Sen sanoma oli että kaikkea ei tarvitse mennä ennustamaan. Voihan ne asiat sitten ottaa kun ne tulee vastaan.
Emme pysty ennustaman Suomenkaan tulevaisuutta, saati sitten Jordaniaa.


Minä siedän sen verran jännitystä ja epävarmuutta, että jos myöhästyn junasta, voin mennä seuraavalla.
.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.07.13 - klo:22:44

Onko aaveella kristallipallo? Minulla ei ole, mutta sanon silti, että taidat pettyä. Sanoin tämän jo yli 2 v. sitten ulkosuomalaisten foorumilla, kun heti seuraavaksi Tunisian jälkeen ennustettiin Jordaniaan samaa.

Tämä kuningas on sanonut jo toissa vuonna, ettei jää odottamaan vallankaappausta, vaan lähtee omasta aloitteestaan. Itse asiassa hän oli jo perheineen muutaman päivän Lontoossa (joka on hänen äitinsä kotimaa), mutta palasi kun pyydettiin.. ei se tietenkään mikään maanpako ollut.. saattoi olla jopa taktinen veto häneltä, tämä mies on viisas. Hän on hyvin suosittu ja jopa oppositio ei vättämättä halua häntä pois, se vaatii vain uudistuksia ja korruption kaventamista.

Netissä on juutuubi, jossa hän sanoi jo toista vuotta sitten, että Syyrian presidentin pitäisi luovuttaa ennenkuin on liian myöhäistä eikä kukaan voi ennustaa, miten lopulta käy.

Sitäpaitsi täällä ei ole isoja kansanryhmiä, jotka alkaisivat sotimaan keskenään, kaikki ovat hyvillään, että on näin rauhalliset olot. Vain MB ulkomaisella (rahallisellakin, tiedän nimeltä henkilöitä tuttujen tuttuja, jotka saavat "palkkaa" ulkomailta) tuella yrittää jo aina, mutta ei saa riittävää jalansijaa ja nyt Egyptin tapahtumat on leikannut siipiä..  
Vain palestiinalaiset ovat puolet kansasta, mutta hei, meidän suosittu kuningatar on palestiinalainen.

Toistan, Jordania selviää tästä kunnialla. Tämän kuninkaan aikana talous ja hyvinvointi on kasvanut kovasti..

LainaaJordan's economy has improved greatly since Abdullah ascended to the throne in 1999, and he has been credited with increasing foreign investment, improving public-private partnerships, and providing the foundation for Aqaba's free trade zone and Jordan's flourishing information and communication technology (ICT) sector. He also set up five other special economic zones: Irbid, Ajloun, Mafraq, Ma'an, and the Dead Sea. As a result of these reforms, Jordan's economic growth has doubled to 6% annually under King Abdullah's rule compared to the latter half of the 1990s.[32] Foreign direct investment from the West as well as the countries of the Persian Gulf has continued to increase.[33] He also negotiated a free trade agreement with the United States, which was the third free trade agreement for the U.S. and the first with an Arab country.[34]

https://en.wikipedia.org/wiki/Jordan



Toivotaan, että olet oikeassa ja minä väärässä. Lähes rajattoman vallan omistavalla Jordanian kuninkaalla ei luultavasti tosi paikan tullen olisi aikomustakaan luopua vallasta, ellei pelkuruudesta. Kuningashuone on sielläkin hyötynyt investoinneista aivan toisella tavalla kuin kansa. Kun teatterin kulissit avautuvat, niin Jordaniassakin rytisee ja kuningas yrittää todennäköisesti varallisuutensa turvin paeta ulkomaille. Ehkä USA:han ja saattaa onnistuikin siinä. Ei se USA ole onnistunut vaikuttamaan ennenkään Lähi--idän rauhaan. Jordania ei kiinnosta sitä enää vähääkään, jos murhenäytelmä siellä alkaa. Ei ole mitään syytäkään, koska sillä suunnalla on rikkaampia arabimaita ja Turkki, jonka lentotukikohtia
USA voi käyttää, jos lähtee Iraniin puolustamaan Israelia ja viemään omaa demokatian irvikuvaansa taas maailman ääriin. Kaikki yritykset ovat jenkeiltä epäonnistuneet tähän asti surkeasti ja niin käy vastedeskin, jos amerikkalaiset eivät ole oppineet päänsä seinään hakkaamisesta mitään. Jordanialla ei ole pienimpiäkään toiveita odottaa USA:lta apua, vaikka Jordaniassakin asuu jonkin verran juutalaisia.

sniper

Lainaus käyttäjältä: aave maria - 21.07.13 - klo:23:29
Toivotaan, että olet oikeassa ja minä väärässä. Lähes rajattoman vallan omistavalla Jordanian kuninkaalla ei luultavasti tosi paikan tullen olisi aikomustakaan luopua vallasta,
Tämä on, ja näin sanoo arabi mulle joka on koko ikänsä siellä asunut se suurin väärinkäsitys joka länsimaalaisella on arabimaista, mutta annetaan olla niinkauankuin se meille selviää, mitä arabi itse kertoo kaikki valta on klaaneilla ei kunkulla eikä millään vitun ministeriöllä, huom kysykää arabilta itseltään.
Luulen jotta hän selittää jos vain uskaltaa sen tehdä, varsinkin kristilliset arabit ovat varovaisia.

Huomioikaa jotta nämä pienet klaanit ovat kuin talibaanit!!!!!!!!
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 21.07.13 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: aave maria - 21.07.13 - klo:23:29
Toivotaan, että olet oikeassa ja minä väärässä. Lähes rajattoman vallan omistavalla Jordanian kuninkaalla ei luultavasti tosi paikan tullen olisi aikomustakaan luopua vallasta,
Tämä on, ja näin sanoo arabi mulle joka on koko ikänsä siellä asunut se suurin väärinkäsitys joka länsimaalaisella on arabimaista, mutta annetaan olla niinkauankuin se meille selviää, mitä arabi itse kertoo kaikki valta on klaaneilla ei kunkulla eikä millään vitun ministeriöllä, huom kysykää arabilta itseltään.
Luulen jotta hän selittää jos vain uskaltaa sen tehdä, varsinkin kristilliset arabit ovat varovaisia.

Huomioikaa jotta nämä pienet klaanit ovat kuin talibaanit!!!!!!!!

Ja sinä uskot yhtä arabia. Useimmilla on outo käsitys, että kaikki arabimaat ovat samanlaisia. Yhtä outo ajatus kuin se, että kaikki eurooppalaiset maat olisivat samanlaisia ja täällä olisi järjestöjä tai yhteisöjä, jotka päättäisivät siitä, mitä Euroopassa tapahtuu. Vaikkapa vapaamuurareita.

Amanda



Aave, olet väärässä.. ja Sniper näyttää olevan aika hyvin perillä. Jos kuningas lähtee, niin heti tietty eteläinen klaani ottaa vallan.. siksi suuri enemmistö haluaa vain reformeja ja kuningaskuntaa kuin Englannissa.

Ja on se Israelille (joka on käytännössä USAn osavaltio) hyvinkin tärkeää, koska meillä on piiitkä yhteinen raja ja se on Rauhallinen. Olisi vihonviimeinen asia, että täälläkin alkaisi sisällissota.
Olet myös väärässä siinä, ettei apua tulisi sieltä..  täällä on satoja jenkkisotilaita neuvonantajina moderneissa puolustussysteemeissä, seikka joka aiheuttaa närää tietyissä piireissä.. Tämä on sellainen teema, ettei sitä foorumeilla ratkaista, eikä se oikestaan ketään kiinnostakaan, Paitsi, että joku toivoo jotain pahaa meillekin. Siksi en jatka tästä enää.

jösses

Minulle tuli mieleen, kun nuorena opiskelijana oleskelin ulkomailla ja eräs arabi kätteli minua ja sanoi: " I'm an arab You can trust me". Arvatkaapa luotinko, vaikkei minulla tuolloinkaan ollut arabeja vastaan mitään? Jokaisessa kansallisuudessa on sekä hyviä, että huonoja ihmisiä. Jotkut ovat jopa pahoja, jos muistelemme vaikka Norjassa tapahtunutta nuorten käsittämätöntä joukkosurmaa tuossa taannoin.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 22.07.13 - klo:00:12


Aave, olet väärässä.. ja Sniper näyttää olevan aika hyvin perillä. Jos kuningas lähtee, niin heti tietty eteläinen klaani ottaa vallan.. siksi suuri enemmistö haluaa vain reformeja ja kuningaskuntaa kuin Englannissa.

Ja on se Israelille (joka on käytännössä USAn osavaltio) hyvinkin tärkeää, koska meillä on piiitkä yhteinen raja ja se on Rauhallinen. Olisi vihonviimeinen asia, että täälläkin alkaisi sisällissota.
Olet myös väärässä siinä, ettei apua tulisi sieltä..  täällä on satoja jenkkisotilaita neuvonantajina moderneissa puolustussysteemeissä, seikka joka aiheuttaa närää tietyissä piireissä.. Tämä on sellainen teema, ettei sitä foorumeilla ratkaista, eikä se oikestaan ketään kiinnostakaan, Paitsi, että joku toivoo jotain pahaa meillekin. Siksi en jatka tästä enää.

Niinkö? Eiköhän niitä vallantavoittelijoita olisi muitakin tahoja. Klaaneja on muitakin ja jenkit lähtisivät saman tien Jordaniasta, jos vallasta alettaisiin tapella. Minä en toivo pahaa kenellekään, mutta parempi varautua pahaan, mutta toivoa hyvää. Tulet näkemään, ettei Jordaniakaan ole välttämättä mikään lintukoto. Luulisi, että rajanaapuri Syyria opettaa. Aseitahan sinne vain myydään, eikä yksikään maa ole tosissaan harkinnut puuttuvansa asioihin siellä. Toivon edelleenkin, että olen väärässä Jordanian suhteen, mutta synkkiä pilviä alkaa olla jo näköpiirissä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä