Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 26.07.13 - klo:14:10
Pistetään hiukan uutta tähän Mursi jutskaan nyt alkaa selviämään jo se, että Hamas jengiä on egyptissä, no siitä ei ole pitkä harppaus ku saadaan tietoon, että ehkä myös talibaanit ovat mukana, vaikka sanovat jotta se yritetään pitää salassa.

Tää on tätä josta mun arabikaverit ketoivat jo yli viikko sitten. Mutta eihän heihin tarvitse uskoa huhuja vaan levittelevät täällä swedussa.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288585181066.html

Enhän minä voi tietää, keitä siellä Egyptissä on. Mursia epäillään varmaankin siksi Hamas-yhteyksistä, että olisi hyvä syy pitää häntä pidätettynä. Tosin Muslimiveljeskunnalla ja Hamasilla on ilman muuta yhteyksiä. Hamas on kuitenkin palestiinalainen järjestö ja talibanit afgaaneja ja jonkin verran myös pakistanilaisia. Maantieteellinenkin etäisyys on melkoinen, eivätkä talibanit puhu arabiaa ja talibaneilla ja hamasilaisilla on puuhaa omillakin tonteillaan.

Kysyin Suomessa kauan asuneelta egyptiläiseltä naapurilta hänen mielipidettään, niin hän ei ainakaan ollut kuullut Egyptissä asuvilta sukulaisiltaan, että maassa olisi talibaneja. Mutta mistäpä sitä tietää?

risto

.
Eikä poikia sureta lainkaan meidän kotoperäiset bandidokset?

.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 26.07.13 - klo:15:55
.
Eikä poikia sureta lainkaan meidän kotoperäiset bandidokset?

No ehkä hiukan kun on paljon sukua vielä ympäri välimerenpohjukkaa.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: jösses - 26.07.13 - klo:14:27
Enhän minä voi tietää, keitä siellä Egyptissä on. Mursia epäillään varmaankin siksi Hamas-yhteyksistä, että olisi hyvä syy pitää häntä pidätettynä. Tosin Muslimiveljeskunnalla ja Hamasilla on ilman muuta yhteyksiä. Hamas on kuitenkin palestiinalainen järjestö ja talibanit afgaaneja ja jonkin verran myös pakistanilaisia. Maantieteellinenkin etäisyys on melkoinen, eivätkä talibanit puhu arabiaa ja talibaneilla ja hamasilaisilla on puuhaa omillakin tonteillaan.

Kysyin Suomessa kauan asuneelta egyptiläiseltä naapurilta hänen mielipidettään, niin hän ei ainakaan ollut kuullut Egyptissä asuvilta sukulaisiltaan, että maassa olisi talibaneja. Mutta mistäpä sitä tietää?

Nyt sitten on konflikti arabian kielen asiassa, meinaan vaan, että kyllä Taliban'it arabiaa osaa ovathan he pataanien muodostama sunnalainen ääriliike. Joten luulen jotta se kieli heiltä sujuu kuten suomi meiltä.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

#624
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 26.07.13 - klo:15:55
.
Eikä poikia sureta lainkaan meidän kotoperäiset bandidokset?

.

Omasta puolestani olisi aivan hyvin voinut antaa tuomion siitä Hell Angells-liigaan/järjestäytyneeseen rikollisliigaan kuulumisesta.

Tosaaltaan, että hyvä näin, että aina syytteistä vapautetaan. Tulee halvemmaksi veronmaksajille. Kaikki asianajopalkkiot, oikeudenkäyntikulut, korvaukset, nää on ihan käsittämättömiä summia nykyään.

Aikamoista pelleilyä, pitääkö tässäkin asiassa ottaa USA:sta mallia ?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 26.07.13 - klo:19:26
Nyt sitten on konflikti arabian kielen asiassa, meinaan vaan, että kyllä Taliban'it arabiaa osaa ovathan he pataanien muodostama sunnalainen ääriliike. Joten luulen jotta se kieli heiltä sujuu kuten suomi meiltä.

Ovatko Talibanit pelkkiä uskonsotureita, vai kiinnostaako heitä myös maallinen mannona ?

Kukas on perehtynyt Talibaanien hierarkiaan ? Kuka pomo, missä johtajat, alijohtajat, rivimiehet, alokkaat.

Kuka, tai ketkä maksavat koko viulun, puulaakin. Aveko tietää parhaiten?

jösses

Lainaus käyttäjältä: sniper - 26.07.13 - klo:19:26
Lainaus käyttäjältä: jösses - 26.07.13 - klo:14:27
Enhän minä voi tietää, keitä siellä Egyptissä on. Mursia epäillään varmaankin siksi Hamas-yhteyksistä, että olisi hyvä syy pitää häntä pidätettynä. Tosin Muslimiveljeskunnalla ja Hamasilla on ilman muuta yhteyksiä. Hamas on kuitenkin palestiinalainen järjestö ja talibanit afgaaneja ja jonkin verran myös pakistanilaisia. Maantieteellinenkin etäisyys on melkoinen, eivätkä talibanit puhu arabiaa ja talibaneilla ja hamasilaisilla on puuhaa omillakin tonteillaan.

Kysyin Suomessa kauan asuneelta egyptiläiseltä naapurilta hänen mielipidettään, niin hän ei ainakaan ollut kuullut Egyptissä asuvilta sukulaisiltaan, että maassa olisi talibaneja. Mutta mistäpä sitä tietää?

Nyt sitten on konflikti arabian kielen asiassa, meinaan vaan, että kyllä Taliban'it arabiaa osaa ovathan he pataanien muodostama sunnalainen ääriliike. Joten luulen jotta se kieli heiltä sujuu kuten suomi meiltä.

Olen pahoillani, mutta minun osaltani tässä kieliasiassa ei ole mitään konfliktia. Pataanit puhuvat pataanien omaa kieltä pastua. Tuossa ässän päällä kuuluisi olla suhuäännettä ilmaiseva merkki, mutta tällä laitteella se ei onnistu. Pastu on indoeurooppalainen kieli. Se kuuluu indoiranilaisten kielten iranilaiseen kieliryhmään, eikä sillä ole mitään tekemistä seemiläiseen kieliryhmään kuuluvan arabian kielen kanssa. Ehkä kuitenkin sen verran, että pastussa on joitakin arabian kielestä peräisin olevia lainasanoja. Onhan niitä jonkin verran suomenkin kielessä.

Talibani ei ymmärrä Egyptissä puhuttavaa arabiaa sen enempää kuin savolainen ymmärtää urdua. Uskonnolliset talibaneihin kuuluvat islamistioppineet ymmärtävät jonkin verran Koraanin klassista arabiaa, mutta he nyt ainakaan eivät Egyptiin lähde, eikä Egyptin arabian murre ole klassista arabiaa.

AveLazio

Talibanit ovat verenhimoisia uskonnollisia fanaatikkoja. USA rahoittaa heitä edelleen. Se on ns. synteettistä terroria, joka kulminoitui siihen, että USA itse hävitti Kaksoistornit Al-Qaidan avulla.

Maailma ei ole ollenkaan semmoinen, kuin äkkiseltään näyttää.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

#628
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 27.07.13 - klo:09:58
Talibanit ovat verenhimoisia uskonnollisia fanaatikkoja. USA rahoittaa heitä edelleen. Se on ns. synteettistä terroria, joka kulminoitui siihen, että USA itse hävitti Kaksoistornit Al-Qaidan avulla.

Maailma ei ole ollenkaan semmoinen, kuin äkkiseltään näyttää.


Siinä tuli nyt puoleksi vuodeksi mietittävää. Vau.

Otetaan sille. Ei muuten kaadu (mainos nääs)


http://www.youtube.com/watch?v=MaOlGXudfE0

Amanda

#629
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 27.07.13 - klo:09:58
Talibanit ovat verenhimoisia uskonnollisia fanaatikkoja. USA rahoittaa heitä edelleen. Se on ns. synteettistä terroria, joka kulminoitui siihen, että USA itse hävitti Kaksoistornit Al-Qaidan avulla.

Maailma ei ole ollenkaan semmoinen, kuin äkkiseltään näyttää.

Vau, voiko tuon enää paremmin sanoa.

Sen liikkeen (jolle saatiin nimi vasta NY:n tornien sortumisen jälkeen, kun vihollisella pitää olla nimi) perusti muistaakseni 4 tai 5 ultrakonservatiivisen saudilahkon edustajaa, joista perustaja ja päärahoittaja oli.. arvatkaa kuka. (OBinL, joka oli jo pariin kertaan haavoittunut sodassa venäläisiä vastaan). Sitten se Rrapen "SIAn" avulla (rahoilla) avattiin tuhansia koraanikouluja pohjoiseen Pakistaniin, jossa oli satoja tuhansia afghanipakolaisia. Loppu on historiaa.

Nyt nämä tyypit ovat kaikissa muslimimaissa ja Syyriassa 3/4 kapiniallisista, siis ulkomaalaisia palkkasotureita, kulut maksaa Q ja SA.. eikö olekin skitsoa?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä