Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Kaikki on niin mälsää ja paskaa.

Olen pahoillani kun sanoin asian eri tavalla kuin sinä.
päivä kerrallaan

sniper

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 17.06.14 - klo:12:42
Kaikki on niin mälsää ja paskaa.

Olen pahoillani kun sanoin asian eri tavalla kuin sinä.

Mitä siitä nyt pahoillaan tarvii olla?, eikö mitä kyllähän tänne näitä viestejä sopii kunhan ei spämmää niinkuin juulimme tapaa tehdä.

Taisin itse vaikeuttaakin tuossa kun otin vain tuon lauseen mukaan siitä kokonaisuudesta mihin se kuuluu ja se jäi hiukan vajaaksi.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

#872
Olen pohdiskellut Juttaa.

Niinkuin K.K. on monesti jo aiemmin todennut, Jutta on vetänyt Suomea hyvin innokkaasti, huolimatta verkkosukka-puheista. Ei se ole ainoastaan Jutan vika, että kolme vuotta on talous mennyt jatkuvasti takapakkia ja ollaan päädytty kuralle.

Kyllä kai syytä on Ulkomaissa, sotivat vaan, eivätkä ymmärrä tilata meiltä enemmän teollisuuden tuotteita. Jos Jutta olisi jonkun ihme keinon avulla päässyt EU:n suurimpana päällepäsmärinä  ja tärkeimpänä edustajana neuvottelemaan Ukrainan kriisissä ja nyt tässä lähi-Idän SOTE-sopassa (hakevat siellä reviirejään, niinkuin kunnat meillä)

Jutta olisi aloittanut näille kaikille yhteisesti puheensä näin, niinkuin aina eduskunnan puhujapöntössä sinne alakerran tumpuloille:

 - Minä olen sitä mieltä, että..............

Niin eiköhän kaikki HERRAT siellä, Putinista, Klitshkosta ja muista alkaen, olisivat kyllä ottaneet lusikan kauniisti käteensä, ja popsineet, nyt vaikka sitä Sote soppaa.

Amanda


Ensin ajattelin laittaa päivän mietteisiin, mutta eiköhän se sovi paremmin tänne:
olen huolestunut.


sniper

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.06.14 - klo:21:27

Ensin ajattelin laittaa päivän mietteisiin, mutta eiköhän se sovi paremmin tänne:
olen huolestunut.

Hmmmmh, kerro lähemmin!
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Toope

#875
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 17.06.14 - klo:08:43
Joidenkin lähteiden mukaan - mm. Arabiliitto - arabeja on maailmassa 450 miljoonaa.
Toisten lähteiden mukaan muslimeja on 1300 miljoonaa.
Se pahin yhdistelmä on toki olla sekä arabi että muslimi.

Onko vähän rasistinen kommentti? Ei ole pahasta olla arabi tai muslimi, mutta on pahasta toteuttaa niitä islamin tai arabialaisuuden perinteisiä arvoja sopeuttamatta niitä nykymaailmaan. Se sopeutuminen juuri on avainsana, joka arabeilta ja muslimeilta usein on unohtunut. Yhteiskunnan tulee kehittyä, eikä jäädä nysväämään keskiaikaisiin asemiinsa. Arabimaailmankin tulisi ymmärtää se, miten pihalla olevat nykymaailmassa. Kehittymättömyyttä, kouluttamattomuutta, tieteen väheksymistä, kulttuurin väheksymistä, talouden ymmärtämättömyyttähän arabimaat ovat täynnä. He ovat 700-luvulla edelleen henkisesti... Siitähän nuo arabimaiden kriisit kertovat, kyvyttömyydestä sopeutua muuttuvaan yhteiskuntaan.

Vika on kulttuurissa ja yhteiskuntarakenteessa, ei USA:ssa tai Israelissa.
http://www.imninalu.net/Israel-Arabs.htm
Edellisessä on vähän propagandaakin seassa, mutta pääosin asiaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index
Jälkimmäinen on maailman laajin hyvinvointivertailu, UNDP:n tekemä.




"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Amanda



CNN:llä juuri vain yksi puheenaihe.. ja näyttivät karttaa siltä ajalta, kun britit ja ranskalaiset lähtiessään vetivät viivottimella maiden rajoja unohtaen esim. kurdit kokonaan. Nyt näitä keinotekoisia rajoja setvitään... menee varmaan vielä todella kauan, ennenkuin saadaan pysyvä rauha aikaan  :-\

Euroooassa pari sataa vuotta sitten oli samankaltainen tilanne ennenkuin päästiin nykytilanteeseen, on demokratiaa ja turvallisuutta, hyvinvointia. Vaikka Ukrainan kriisi aiheuttaa huolta taas..

Amanda

#877
Lainaus käyttäjältä: sniper - 17.06.14 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.06.14 - klo:21:27

Ensin ajattelin laittaa päivän mietteisiin, mutta eiköhän se sovi paremmin tänne:
olen huolestunut.

Hmmmmh, kerro lähemmin!

Esim. siksi, että Irak yllättäen pari päivää sitten veti koko armeijansa pois yhteiseltä rajalta, syyn löytää uutisissa. Toivon mukaan se raja turvataan nopeasti muilla tavoilla, siltä suunnalta voi kohta tulla vaikka mitä. Noille ekstremisteille tämä on rauhallinen keidas, silmätikku ..


sniper

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 17.06.14 - klo:21:39
CNN:llä juuri vain yksi puheenaihe.. ja näyttivät karttaa siltä ajalta, kun britit ja ranskalaiset lähtiessään vetivät viivottimella maiden rajoja unohtaen esim. kurdit kokonaan. Nyt näitä keinotekoisia rajoja setvitään... menee varmaan vielä todella kauan, ennenkuin saadaan pysyvä rauha aikaan  :-\

Euroooassa pari sataa vuotta sitten oli samankaltainen tilanne ennenkuin päästiin nykytilanteeseen, on demokratiaa ja turvallisuutta, hyvinvointia. Vaikka Ukrainan kriisi aiheuttaa huolta taas..

Mitä mä tänään uutisista täällä swedussa kuulin niin se on ainostaan Kurdit jotka edes pystyvät pistämään kampoihin näille terroristeiksi kutsutuille joukoille, muunmuassa he haluavat maata jaettavaksi kolmen kesken tätä ei ole muut kommentoineet ainoastaan Kurdit itse.

Saas nähä miten täs käy, tää näyttää vielä pahemmalta ku silloin kun kävimme botskin kans Algeriassa kun siellä oli sota, pääsimme kyllä kaupunkiin, mutta vain 300 metriä sit oli vartiot joka kadulla.
Oli siellä kuitenkin kaks ranskalaista toimivaa kapakkaa sillä alueella, kävimme vain siinä toisessa.
(parempi jolsneri, eli kalja.)
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Toope - 17.06.14 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 17.06.14 - klo:08:43
Joidenkin lähteiden mukaan - mm. Arabiliitto - arabeja on maailmassa 450 miljoonaa.
Toisten lähteiden mukaan muslimeja on 1300 miljoonaa.
Se pahin yhdistelmä on toki olla sekä arabi että muslimi.

Onko vähän rasistinen kommentti? Ei ole pahasta olla arabi tai muslimi, mutta on pahasta toteuttaa niitä islamin tai arabialaisuuden perinteisiä arvoja sopeuttamatta niitä nykymaailmaan.


Ei ole.
En väitä että siitä että on arabi tai että on muslimi seuraa pahaa, näin vain yleisesti on. En minä tiedä mistä se johtuu, mutta tilastollinen tosiasia (mielestäni ) on että yhdistelmä arabi + muslimi on paha. Osoita että olen väärässä.

Itse ryhdyt sanaleikkiin: pitäisi sanoa "islamilaisia arvoja ja arabilaisia arvoja toteuttava on paha yhdistelmä". Niinkö?
Kirjoitat niinkuin tuntisit arabialaisuuden arvot - soopaa, ei niitä ole.
Keskity sinä vaan biologian opiskeluun, siitä olisi meille kaikille helpotusta.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä