Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Taidetta, valokuvia

Aloittaja Aakku, 30.10.07 - klo:13:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sini

Minusta on mahtavaa kokea maailmankaikkeus paikkana, jossa ei ole tyhjän vertaa vapaata tahtoa. Me olemme robotteja. Onnellinen se ihminen, joka haaveili roboteista.

S

Minusta taas maailmankaikkeus olisi todella tyhjä paikka, jos vapaata tahtoa ei olisi. En voisi kuvitellakaan, että jokin korkeampi ulkopuolinen personoitunut voima, tai jumalan tahto ohjaisi tekemisiäni. Luovuuden virtojen ammentaminen sen pohjattomasta lähteestä; on ainakin omassa katsannossani omaehtoisen vapaaehtoista, sekä täysin omissa uomissaan soljuvaa. Toki olen vakuuttunut siitä, että jonkunlaisia korkeampia mielen/tajunnan voimavaroja, sekä arkiajattelusta poikkeavia energiatiloja on olemassa, jotka saavat aikaan luovuuden maanisen inspiraation.

- Taiteessa on kautta aikain käytetty apuna uskonnollisuuteen liittyviä runollisia ilmauksia. Uskomukset selittävät; että taiteelliseen luovuuteen liittyy hengellisellä tasolla liikkuvia salaperäisiä yliluonnollisia voimia, henkiä & demoneja; ylimaallisia ilmestyksiä, jotka vaikuttavat jumalallisena innoituksena taustalla. Nämä henget ovat vallanneet ihmisen mielen; katsoen hänen silmillään, kirjoittaen hänen kädellään, ajatellen hänen aivoillaan - eli vallaten täysin luovuuden kourissa kärvistelevän ihmisen sielun & ruumiin sopukat. Nämä Pyhän Hengen vaikutuksen alaiseksi joutuneet ovat ikäänkuin kohtalon oikusta 'jumalan hulluja'; jotka toteuttavat suurta tehtävää, jumalallisen läsnäolon ilmausta - sen inspiroitunutta läsnäoloa täydentäen.

- Puhuisin kuitenkin itse kokien, maallisella tasolla taiteen tekemisen eetosta mukaellen; henkisestä taiteellisesta inspiraatiosta, haltioituneesta ekstaasista, luovuuden huumasta, jopa seksuaalisviritteisestä transsitilasta - tai muista tavanomaisesta poikkeavista henkisistä & fysikaalisista tiloista, eräänlaisista hengen/materian valtaavista energioista, jotka siivittävät mielen lentoa yhä korkeampiin luovuuden siiveniskuihin - joista sitten syntyy parhaimmillaan korkealentoisia, maailmoja syleileviä taidemuotoja!

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Sini



Tämän maalasin joku viikko sitten. Minkälaisia mielikuvia, tunteita, ajatuksia työ herättää teissä. En haluaisi kirjoittaa johdattelevaa taulun nimeä, jos se ohjaa liikaa teidän tulkintaa. Mutta maalausmetodiini kuuluu olennaisesti nimi.
Eli:
a/ luonnostelen työn kirjoittamalla (vaikka työni ovat 'abstrakteja', en rupea summamutikassa sutimaan pensseleillä väriä)
b/ annan vähintään kolme erilaista nimivaihtoehtoa, makustelen nimiä ja valitsen lopulta yhden nimen
c/ teen vähintään neljä (13 cm x 9 cm) ruutua luonnoskirjaani. Luonnostelen tussilla ja puuväreillä.
d/ sitten onkin vuorossa iso paperi ja varsinainen työ

Pitkän johdannon jälkeen; tämän maalauksen nimi on 'Eedenin sfääreissä'.

Sini

Lainaus käyttäjältä: S - 24.05.10 - klo:12:00
Minusta taas maailmankaikkeus olisi todella tyhjä paikka, jos vapaata tahtoa ei olisi.

- Nämä henget ovat vallanneet ihmisen mielen; katsoen hänen silmillään, kirjoittaen hänen kädellään, ajatellen hänen aivoillaan - eli vallaten täysin luovuuden kourissa kärvistelevän ihmisen sielun & ruumiin sopukat. Nämä Pyhän Hengen vaikutuksen alaiseksi joutuneet ovat ikäänkuin kohtalon oikusta 'jumalan hulluja'; jotka toteuttavat suurta tehtävää, jumalallisen läsnäolon ilmausta - sen inspiroitunutta läsnäoloa täydentäen.

-henkisestä taiteellisesta inspiraatiosta, haltioituneesta ekstaasista, luovuuden huumasta, jopa seksuaalisviritteisestä transsitilasta -- joista sitten syntyy parhaimmillaan korkealentoisia, maailmoja syleileviä taidemuotoja!



S.llä on todella hieno ja kaikenkattava analyysi taiteellisesta tahdosta, joka on uhrattu jumalalliselle alttarille. Minä tiedän, että yleensä ihmiset tarrautuvat kaksin käsin omaan vapaaseen tahtoonsa. Minä taas haluan luopua vapaasta tahdosta ja saada tilalle 'Jumalan tahdon'. Koen että oma tahtoni on niin vajavainen, voimaton ja sisällöltään niukka. Ajatus fuusioitumisesta Jumalan tahtoon innoittaa minua.

S

Tuo syväanalyysini on todella omakohtaiseen kokemusperäiseen tietooni pohjautuva taiteellisuuden perikuvallinen hahmoutuma luovuuden voimien taivaallisista ilmentymistä - jonka energiat toimivat joillakin juuri noiden jumalallisten kanavien kautta. Vapaan tahdon toteutuminen, niin taiteellisessa kuin arkisessakin mielessä ajatellen; vaatii ainakin minulla totaalista irottautumista normijattelusta, valmiiksi muokatuista jumalkuvista tai muista perinteisistä uskomuksista, jotka ovat piirtyneet kulttuurin myötä symboleina ihmisten kollektiivisen tajuntaan.  

Itse en halua niinkään sitoa luovuuttani mihinkään kahleisiin, tai turvautua inspiraatiossani ulkopuoliseen apuun. Enkä siten myöskään koe hukkuvan tavoin tarrautuvani epätoivoisesti ulkoapäin tulevaan pelastavaan enkeliin, tai jostain epämääräiseltä taholta kumpuavaan voimaan - vaan löydän inspiraation omasta intuitiivista energialähteistä, jotka luovuuden huumassa valtaavat mieleni sopukat. Saan näistä energioista voimaa sekä innoitusta, jotka saavuttavat monesti sväärejä, joita en muuten tavoittaisi. Tähän vapaa tahto antaa mahdolllisuuden - eli luovuutensa omaehtoiseen toteutumiseen, ilman sitoutumista mihinkään sisäsyntyisiin uskomuksiin tai ulkoaohjautuvuuden rajoituksiin.

- Valmiit mallit tai muotit eivät siis vedä niinkään puoleensa. Tämä on tietenkin täysin henkilökohtainen subjektiivinen kokemus, jolla en halua tehdä tyhjäksi kenenkään toisen kokemusta omista inspiraation lähteistään. Jollakin toisella ne saattavat olla täysin toisenlaisia, joiden ilmentymät tekevät meistä jokaisesta omia ainutkertaisia yksilöitään, jotka toteuttavat omaa kutsumuksensa tuomaa elämäntehtäväänsä täällä maan päällä. Toiset fuusioituvat jumalaan, jotkut taas itsenäisesti omassa mielessä omaksuttuihin energiavoimiin. Pääasia onkin, että luovuus virtaa valtoimenaan uomissaan, koska juuri siinä itsessään saattaa olla jotai taivaallisen mystistä tai ylimaallista, jota on vaikea järkevin sanakääntein selittää...
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


Canardian

Minä kutsuisin kuvaa kirjoloheksi. Siinä on erivärisiä suomuja, ja kala on terveellistä. Kuvan oikeassa alareunassa taitaa lukea SINILEVÄÄ, jota vesistöissämme esiintyy yhä useammin. Näin kuva muistuttaa meitä kalan terveellisyydestä, ja asettaa sen kontrastiin epäterveellisen sinilevän kanssa, jonka osittain itse aiheutamme ja tuhoamme omaa luonnollista terveyttämme sillä. Norjalainen kirjolohi kertoo myös elintarviketeollisuuden keinoista hankkia halpaa ruokaa ja tehdä suuria voittoja, sekä maapallon ylikansoituksesta jota käytetään tekosyynä halvan ja epäterveellisen ruuan valmistukseen. Ei se että norjalainen kirjolohi olisi varsinaisesti niin epäterveellistä, vaan sen vastakohta, että kovetettuja rasvoja käytetään elintarvikkeissa, kun taas kalasta saadaan pehmeitä rasvoja.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Sini



Maalauksen nimi on:

"Jumalattaren silkkihansikkaat..."

Sini

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 24.07.10 - klo:18:35
Minä kutsuisin kuvaa kirjoloheksi. Siinä on erivärisiä suomuja, ja kala on terveellistä. Kuvan oikeassa alareunassa taitaa lukea SINILEVÄÄ, jota vesistöissämme esiintyy yhä useammin. Näin kuva muistuttaa meitä kalan terveellisyydestä, ja asettaa sen kontrastiin epäterveellisen sinilevän kanssa, jonka osittain itse aiheutamme ja tuhoamme omaa luonnollista terveyttämme sillä. Norjalainen kirjolohi kertoo myös elintarviketeollisuuden keinoista hankkia halpaa ruokaa ja tehdä suuria voittoja, sekä maapallon ylikansoituksesta jota käytetään tekosyynä halvan ja epäterveellisen ruuan valmistukseen. Ei se että norjalainen kirjolohi olisi varsinaisesti niin epäterveellistä, vaan sen vastakohta, että kovetettuja rasvoja käytetään elintarvikkeissa, kun taas kalasta saadaan pehmeitä rasvoja.

Lohi on suurta herkkua.
Moni kala on suurta herkkua.
Kala on horoskooppimerkkini.
Sinilevä...
Sinipiika...
Sinitaivas...
Sinivuokko...
Sinisiipi...
Sinililja (=taiteilijanimeni ja oikeasti kasvaa pieni, hento kukka, jolla on tämä nimi)

AveLazio

Sini4, olet taas muuttanut tyylilajia. That is good. Uusi työsi on enemmän naisille, sanoo pieni semiootikko sisälläni (tai ei niin pienikään...). Tuo on kuitenkin minun, miehen, makuun liian rauhallinen verrattuna edellisiisi ("Kurskin panssaritaisteluun" ym. by my terms).
Aika hienoo, et meil on foorumilla ainakin 2 lahjakasta taiteilijaa, Sinä ja Se. More?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai


Ihan samat sanat, Sini! Tyylisi on muuttunut, jo aikaisemmasta taulustasi sitä ajattelin..  verrattuna niihin tauluihin, mitä olet meille näyttänyt. Täytyy sanoa, että tykkään kehityksestä.  Tästä viimeisestä pidän ehkä enemmän kuin "kirjolohesta" :) Tulee mieleen hanki ja jotain siinä, ainakin tuossa pienversiossa..

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä