Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Taidetta, valokuvia

Aloittaja Aakku, 30.10.07 - klo:13:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aprilli

#180
Kuonokoppaa jollekulle..


Aprilli

Vaikeaa tässä on yleensäkään mitään keskustelua muodostaa, kun mies ei ymmärrä päätä ei häntää.

risto

.
Mitäpäs sitä päätä piinaamaan enää tässä iässä.

Aprilli



Tiistai

#185

Tälle valokuvaajalle olen aidosti kateellinen.. hänen kykynsä ja sisunsa takia, koska vei harrastuksensa huipulle.  Aloitti jollain halvalla kameralla ollessaan kotiäiti. Nykyään on palkittu valokujaaja, jonka kuvia on jopa eräässä alan taidekirjassa.

Reykjavik tänään


Tiistai

#186



Arvostetuinpia nykyajan maalaajia Gerhard Richter täyttää tänään 80 vuotta. Tästä taulusta maksettiin 12 miljoonaa euroa. Kynttilä. Eikä mies itsekään ymmärrä, mikä hänen taiteessaan olisi niin erinomaista.


tuolla on lisää katseltavaa http://www.artinfo24.com/shop/artikel.php?id=209

THL tiedottaa

#187
Minkälainen se alkuperäinen maalaus mahtanee olla?

Kas, tässä hänen kotisivultaan eräs kooste (valokuvia maalauksista):

http://www.gerhard-richter.com/g/home/home_collage.jpg

Kun vertaa tässä koosteessa olevaa kuvaa samasta maalauksesta Tiistain linkittämään, huomaa huiman eron: toisessa valokuvassa on musta raita oikealla, toisessa vasemmassa laidassa.

Myös kuvien muodossa (sivujen suhteissa) on huima ero.


Kuuluuko musta raita lainkaan kyseiseen maalaukseen?
Onko maalaus muodoltaan suorakaide vai neliömäinen?
Entä kynttilän mitta, sekin on eri näiden kahden kuvan välillä.
Lisäksi tuossa Tiistain linkittämässä kuvassa on tumma raita vasemmassa laidassa.

Joku voi luulla (tyhmyyksissään!), ettei tällaisilla seikoilla ole mitään merkitystä maalaustaiteessa.

Kysehän on samasta kuin jos esimerkiksi Shapespearen näytelmistä otettaisiin summittaisesti pätkiä pois sieltä ja täältä ja väitettäisiin, että "Eihän sillä ole mitään merkitystä! Näytelmä kuin näytelmä."



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

#188
Tässä eräs hyvä esimerkki siitä, miten samasta aiheesta on tehty monta eri versiota:

http://www.google.com/images?client=safari&rls=fi-fi&q=Picasso+Guernica&ie=UTF-8&oe=UTF-8&oi=image_result_group&sa=X

Mikä on alkuperäinen, oikea?
Voidaanko 'oikea' jotenkin tunnistaa?

Mikäli on kyseessä Picasson itsensä tekemät saman aiheen eri versiot, ne kaikki ovat yhtä oikeita (vain Picasso itse voi määrittää, mikä hänen tekemistään tauluista on se 'oikea' – mikäli hän näin haluaa, siis, halusi tehdä ... mikäli taas on kyse jonkun muun tekemistä muunnelmista, nämä jonkun toisen tekemät ovat tällöin toisen taiteilijan tekemiään muunnelmia Picasson alkuperäisaiheesta.


Se on selvä, että vaikka tämä Guernica vaikuttaa aivan sekavalta, se ei kuitenkaan sitä ole. Jos et löydä siitä tarkkaa sommittelua, se ei ole Picasson vika.






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#189
Laitoin hakuun "kynttilä" ja tuli tuo.. oli muitakin. Telkkarissa näytettiin tuota kuvaa, jossa oli alhaalla vielä viiva, ihan kuin tuosta olisi leikattu pari senttiä pois. Huomasin itsekin, mutta laitoin paremman puutteessa. Se näytetty taulu maksoi 12 milj. euroa.

Muokkaus.
Hän maalasi useita noita kynttilöitä eri asetelmissa jopa pääkallojen kanssa, Wikipedia

LainaaIn 1982 and 1983, Richter made a series of paintings of Candles and Skulls that relate to a longstanding tradition of still life memento mori painting. Each composition is most commonly based on a photograph taken by Richter in his own studio. Influenced by old master vanitas painters such as Georges de la Tour and Francisco de Zurbarán, the artist began to experiment with arrangements of candles and skulls placed in varying degrees of natural light, sitting atop otherwise barren tables. The Candle paintings coincided with his first large-scale abstract paintings, and represent the complete antithesis to those vast, colorful and playfully meaningless works. Richter has made only 27 of these still lifes.[15] In 1995, the artist marked the 50th anniversary of the allied bombings of his hometown Dresden during the Second World War. His solitary candle was reproduced on a monumental scale and placed overlooking the River Elbe as a symbol of rejuvenation.[16]



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä