Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Taidetta, valokuvia

Aloittaja Aakku, 30.10.07 - klo:13:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sini

#300
Mainostan blogiani vielä täällä 'Taidetta,kuvia'-ketjussa.
Eli blogin osoite:


http://sinililja.wordpress.com

Tervetuloa lukemaan runojani, katselemaan kuvataidettani ja tietysti kommentoimaan.

Sini

Outomaa



No Sini!

Voithan sinä niitä kuviasi ja runojasi vielä tännekin laittaa. Kyllä me ne luetaan, vaikka lukijat ovatkin vähissä nykyään :)
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Sini

Joo, kiitos! Outomaa oli ensimmäinen paikka netissä, jossa toin näytille runojani ja maalauksiani. Netissä tulee helposti irrallisuuden tunne. Onhan tämä niin uusi ilmiö. Mutta pikkuhiljaa alkaa hahmottua historiaa. Joku alkaa aina jostain. Kun on kestänyt vastoinkäymisiä ja niistä huolimatta suhde kestää, niin silloin aika patinoi. Jotakin on oikeasti olemassa, jotakin jolla on pitkä yhteinen historia. Sitä ei aina aluksi huomaa.

Amanda



Tuli käynti hammaslääkärille ja otin vanhan Suomen kuvalehden (nro. 7 -- 17.2.2012) mukaan selailtavaksi. Harmi, tuon valokuvanäyttelyn olisin mielelläni nähnyt..

"Martin Parr, Satiirikon Suomi."
Mies on ollut 20 v. sitten pari vuotta opettamassa valokuvausta Helsingissä ja sitten taas 2 vuotta sitten ja yllättyi, miten maa oli muuttunut kansainvälisemmäksi. Mutta eniten hän ihastui lavatansseihin..  niin nostalgista,  ettei sitä missään muualla maailmassa kuulemma näe!

Lehden arkistosta ei löytynyt artikkelia, mutta kyllä miehen kuva ja juttu:

Lainaus: " Suomessa on outoutta, joka on muualta kadonnut."

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 07.11.13 - klo:11:59


Lainaus: " Suomessa on outoutta, joka on muualta kadonnut."


Mun veikkaus on kalakukko.

.


THL tiedottaa

#305
.
Vaikka muuta väitetään, niin suomalaiset ovat huomattavan rohkeita.

Tähän rohkeuteen perustuu se outous, jota täällä vierailevat meissä näkevät.

Loppujen lopuksi me suomalaiset emme ole niitä, jotka kyselevät sen perään, että 'mitähän tuokin minusta ajattelee', ehei, me uskallamme tehdä ja vaikka vain ollakin, muista välittämättä.

Amerikkalainen 'yletön sosiaalisuus aina ja kaikkialla' on iskostoutumassa tännekin, mut toistaiseksi sellaista ilmenee vain osassa keskiluokkaa tai rikkaiden keskuudessa – ja ohimenevästi nuorisossa.






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Amanda

#306


Totta! Suomalainen ..voiko sanoa jurous tai vakavuus vaikka amerikkalaisen sosiaalisuuden rinnalla on jotain, mikä varmaan panee Suomeen eksyneen jenkin ihmettelemään, että ovatpa outoja.. itse ovat hyvin pinnallisia.. teflonhymyineen ;)
Hain sen lehden vielä ja kirjoitan loppusanat artikkelista, Parr kertoo kuvistaan:

Lainaa"itse sanoisin, että niissä on ilkikurinen, vallaton puoli. Olen britti, ja meillä briteillä on hyvä ironian taju."

"En silti usko, että suomalainen turistitoimisto haluaisi näitä Suomi-kuvia mainoksiinsa. Turistitoimisto haluaa myydä unelmia, minä näytän todellisuutta."

Entä miltä me suomalaiset Parrin mielestä näytämme? Parr empii. Hän ei haluaisi yleistää. Lopulta hän näyttää kuvaa, jossa on kaksi finninaamaista poikaa.  "On olemassa tietty suomalainen kasvo, joka on aika tunnistettava. Tuo kalpeus, vakavuus ja nuoruuden uho. Samalla näet miten epävarmoja ja viattomia he ovat."


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 07.11.13 - klo:22:40


Totta! Suomalainen ..voiko sanoa jurous tai vakavuus vaikka amerikkalaisen sosiaalisuuden rinnalla on jotain, mikä varmaan panee Suomeen eksyneen jenkin ihmettelemään, että ovatpa outoja.. itse ovat hyvin pinnallisia.. teflonhymyineen ;)
Hain sen lehden vielä ja kirjoitan loppusanat artikkelista, Parr kertoo kuvistaan:

Lainaa"itse sanoisin, että niissä on ilkikurinen, vallaton puoli. Olen britti, ja meillä briteillä on hyvä ironian taju."

--- Tuo kalpeus, vakavuus ja nuoruuden uho. Samalla näet miten epävarmoja ja viattomia he ovat."



Tuo kalpeus ja vakavuus sekä myös jurous johtuvat usein masennuksesta. Masentuneesta ihmisestä ei saa edes teflonhymyä irti.

Amanda

#308
Tietenkin niinkin. Mutta olen huomannut myös, että usein nuo nuoret ovat keskenään ihan reippaita, mutta jos vieras alkaa jututtamaan niin selvä ujous ja epävarmuus on päällimmäisenä..
Aitoa masennusta en tällä kertaa .. aistinut kenelläkään.

Uteliaisuuttani yritin löytää kuvan, jonka Parr meinaa edustavan niin hyvin suomalaista psyykeä.. ja tulihan se. Jokseenkin varmasti tämä, pienenlainen.. piti zoomata roimasti..  
http://mediastore3.magnumphotos.com/CoreXDoc/MAG/Media/TR7/d/6/8/1/LON136586.jpg
Ja kyllä siinä on ne elementit, nuoruuden uho.. ja kokemattomuus.. ja ujous poseerata brittivalokuvaajan edessä :)

Artikkeli  http://erickimphotography.com/blog/2012/03/26/10-things-martin-parr-can-teach-you-about-street-photography/






risto

.Lainaus

"itse sanoisin, että niissä on ilkikurinen, vallaton puoli. Olen britti, ja meillä briteillä on hyvä ironian taju."

*****************

Mahdoton sanoa mikä itse kukin Britannin kansalainen on. Heitä on moneksi.

mutta jos katsotaan suomalaisia ja englantilaisia näytelmiä, ja näyttelemistä, siinä vasta ero on.

Suomessa ei ole monta näyttelijää, mutta näytteleminen on ihmeellistä jurottamista ja huutamista ja paiskimista.

Englantilaisissa esityksissä on valittu huolellisesti erilaisia karikatyyrejä ja ne puhuvat jo omasta puolestaan.
Puhetyyli on myös uskottava.

Suomalaisissa näytelmissä puhetyyli on epäuskottava ja selvästi näytelty. Kehonkieltä ei ole paljokaan, vaikka sen sanotaan olevan merkittävin osa keskustelua.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä