Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kenellä mielestäsi olisi presidentti ainesta eniten?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 28.06.11 - klo:09:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.


AveLazio

Are you thick? Olen samaa mieltä Rapen kanssa. Näinkin voi kuules käydä!
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai



Miksi Kekkonen julistettiin sairaaksi 1981, kenties mielisairaaksi?! No ei kai..

Mutta ajat ovat muuttuneet, kilpailu on kiristnyt kaikilla rintamilla, kyllä EU on paras vaihtoehto lukuisille pikku valtioille. Vaikka sen rinnallakin voi muutamat pienet voida ihan hyvin, kuin siiven alla. Profitoivat siitä olematta mukana..

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 04.12.11 - klo:10:22


Miksi Kekkonen julistettiin sairaaksi 1981, kenties mielisairaaksi?!

Niin, sä oot ollu siellä ulokomailla jo niin kauan, että et tiedä mitään tuosta Kekkosen sairaudesta.

Dementia kai sen sairauden oikea nimitys on.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

Kekkosen sairauden diagnoosia ei koskaan julkistettu. Arvioiden mukaan Kekkosen sairaus oli vaskulaarinen dementia.

Minua häiritsee kun en ymmärrä mitä tärkeää on siinä miten eri presidenttiehdokkaat suhtautuivat Suomen liittymiseen euroon v. 1997.
Jälkiviisautta, pyrkimys osoittaa että minä olin silloin oikeassa ja olen sen tähden jatkossakin oikeassa kaikessa mihin ryhdyn.

Patu

Jospa kääntäisi jutun toisin päin: kenessä on vähiten presidenttiainesta?

Siinä sarjassa kilpailevat ykkössijoista Arhinmäki ja Biaudet. En usko että tarvitsee perustella.
No: kumpaakin elättää ideologia. Arhinmäkeä epämääräinen vasemmistolaisuus (Arhinmäki tulkitsee että vasemmistolaisuus on USA-vastaisuutta), Biaudeta feminismi ja tasa-arvo.
Omia jauhoja ei ole.

Valitettavasti Essyah on seuraavana. Yllättänyt toki myönteisesti presidenttitenteissä.
Koeta K.K. kestää.

Seuraavaksi laittaisin Väyrysen. Kokemusta on mutta ei mitään opittu.
Puolustusvoimille lujasti lisää rahaa jos Väyrynen on presidenti ja tapailee esim. Putinia. Kaksi tasaveroista presidenttiä - Väyrysen mielestä.

Melkein samaan nippuun menee loput: Haavisto, Lipponen, Niinistö. Järjestykseen laittaminen on jo aika väkinäistä.

En siis suinkaan väitä että tuo oli joku järjestys itse vaaleissa, vaan arvio presidenttiaineksesta - tai sen puutteesta.

Ai että Soini. Eihän se edes halua presidentiksi. Haluaa vain nokittaa joitain, esim. Lipposen ja Väyrysen. Siis Soini ei ole presidenttikisassa mukana.


Aprilli

#106
Katselin huvikseni Soinin presidenntiehdokas-haastattelua ykköseltä eilispäivänä.
Soinilta katosi hanskat kädestä mitä epätavallisimmin.
Mies on kypsää kauraa.

Naispuolinen toimittaja otti tiettävästi asiakseen kysellä ehdokkaalta tarkemmin hänen katolisuuteen perustuvista mielipiteistään.
Kuten onko raiskattu nainen velvollinen synnyttämään vai oikeudellinenn aborttiin?
Ovatko naiset perusluonteeltaan pettäjiä ja miehen vaihtajia?
Onko Soini tiukka katolinen vai löysemmästä äärestä?

Soini selittämään, että jokainen joka on pidellyt vauvaa sylissään tietää miltä se tuntuu, mutta harkitkoon kukin itse mitä tilanteensa kanssa tekee.
Naiset ovat samanlaisia kuin suuri osa miehistäkin, eli pettämistaipumus voi ilmetä kaikilla.
Eikä ole tiukka katolilainen, vaan aina pienemmän puolella.

Populismi huipussaan.
Johan nauratti vaalipuheet.

Kaikki tietävät, ettei Soini syntynyt katolilaiseksi vaan liittyi kirkkoon ihan itse ja harkitsi jo papin virkaa.

Vähän enemmän katolilaisuuteen perehtyneet tietävät, ettei sillä puolen kristillisyyttä ole liukumavaraa kuten luterilaisuudessa,
jossa kirkko taas ei osaa päättää mitään. Seurakunta ehkä paremmin.

Katolisen kirkon perustus laskeutuu itse Simon Pietarin harteille, jonka suoranainen perillinen on paavi.
Paavi edustaa Jumalan sanaa yksipuolisesti ja on tärkein periytyjä Pietarista itsestään, hengessä.

Katolisessa kirkossa ei siis ole mahdollista ns. liukua määräyksistä.
Sitä joko on katollinen tai sitten ei!

Katolinen ei voi antaa naisen päätettäväksi aborttia, ei sallia ehkäisyä tai kieltäytyä messuista tai ripityksistä.
Katolinen ei myöskään voi hyväksyä avioeroa tai muun kuin heteroseksuaalisten yhteiseloa.
Sukupuoleen ja sukupuolisten taipumusten perusteella ei nainen eikä homo voi toimia pappina, perustuslaista huolimatta.
Muuhun uskoon tukeutuvien seura ei ole katolisille suositeltavaa.

Soini olisi kyllä sulavan uimisensa tueksi tarvinnut jo kellukkeet, niin heikosti vesi miestä kantaa, jos näistä on puhe.

juhasamy

#107

On ainakin kolme ehokasta, joihin en luota: Paavo Väyrynen, Timo Soini ja Paavo Lipponen.

Yleensäkään poliitikkoihin ei voi luottaa, sillä eivät he voi olla omia itsiään. Ja jos ovat, niin ei yleensä hyvä seuraa. Eli voivat he olla vähän huonossa asemassa mitä tulee odotuksiin.

Aprilli

#108
No niin, Patu tässä oikein tirisee tietoaan.

Tosin en kyllä ymmärrä, miten parikuukautinen vauva voi itseään liittää kirkon ja seurakunnan jäseneksi?
Soinin kohdallakin mokoma lienee tapahtunut, mutta päättikin aikuisiässä valita toisin.

Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kuka hyvänsä henkilö liittäytyy tiukkaan uskontoon ja siinä haluaa pysyä, niin olkoon myös
rehellisesti sitä kaikissa tilanteissa.
Ällöttää että vaalijutuissa aletaan pyörentämään.
Erotkoon Katolisesta kirkosta ellei ole asiansa takana, kele.

Valehtelua kaikki tyynni!

risto

#109
.
Itse asiassa Soini sanoi, että raiskauksen jälkeen on jokaisen oma asia jos tekee abortin. Ei sitä presidentti päätä. Ja kai Soinilla voi olla tossa asiassa oma mielipide. Keneltä se on pois.

Soinilla on semmosetåjutut kuin on ja niillä se on saanut hurjan kannatuksen. Minä kyllä vieroksun sen jyrkkiä asenteita päivän selviin asioihin.  Ja kannattajakunta on säälittävää porukkaa, kun niitä haastateliin puolueen kesäpäivillä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä