Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 52 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 08.03.14 - klo:18:07
Tarkoitin, että tuo vastauksesi oli tunteenpurkaus, jossa vilisi kirosanoja.

No, mutta olisit sitten skrivannu niin etkä kaartelis ja kiertelis, mä en oikeastaan välitä mitään siitä mitä sinä voimasanojen käyttämisestä tykkäät se ei kuulu mulle kerroin vaan missä mennään tässä meidän spitaalisessa maailmassa sen täytyy olla spitaalinen koska joka puolella kiroillaan.

Ja tuo mun vastaukseni ei ollut lähellekään mikään tunteenpurkaus, no sinähän sen otit sinä koska et käytä voimasanoja kuten mä teen.
Sori jos hypin vähän nokallesi!
Mä meen niinkuin vakavanha Väinämöinen ja lasken laulellen vesiä.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Ja aina vaan mennään pahempaanpäin, postinkantajalle kohta riskilisää liksaan ja kyynelkaasu pullo laukkuun.
Tai mitäs jos lopetettaisiinkin kirveiden valmistus??

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288663244890.html

Juuli Hukkaskukka

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.03.14 - klo:10:26
Ja aina vaan mennään pahempaanpäin, postinkantajalle kohta riskilisää liksaan ja kyynelkaasu pullo laukkuun.
Tai mitäs jos lopetettaisiinkin kirveiden valmistus??

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288663244890.html

Siinä oli Makskaiveri pahalla päällä.
.
reino & aino hukkanen

sniper

Amanda

"Pahalla päällä" ?

Ja eilen luin, miten mies oli ajanut vieraansa asunnosta Kirveellä, jonka otti seinältä. Kaksiteräinen koriste-esine eikä kyllä siksi yhtään vähemmän vaarallinen.

Itse jo kolmatta päivää tutkin suurennuslasin kanssa paksua kyläkirjaa, tai oikeastaan siinä on useampikin kylä, jonka toimittamisessa siskonikin on ollut mukana.
Vanhoja valokuvia, lähes kaikki kylien talot joko vanhoina tai uusina värikuvina ja kenelle ne nyt kuuluvat. Historiaa sahasta/myllystä, kyläkoulusta, jonne kerääntyi koululaisia lähikyliltä.  Oman perheeni kuvassa minä esikoinen puutun vaikka muu perhe siinä poseeraa talon edessä kesäkuussa. Olin lapsena kyläluuta, jatkuvasti kavereitteni kanssa joko uimassa tai muuten vain aikaa tappamassa.
Nyt tiedän taas kansakoulun opettajieni nimet.. on luokkakuvia. joista kotona ei ole säilynyt ainuttakaan, sisarukset ovat liian innokkaasti niitä katselleet. Löysin itseni ainakin kolmesta kuvasta alakoulussa, serkkuja en tunnista ulkonäöltä juuri ollenkaan, vain pari, kolme tuntuu tutulta..

Historiaa kylämme kantatalosta, josta en tiennyt sen olleen tätini, äitini siskon edesmenneen miehen (en koskaan tavannut häntä- kuoli varhain keuhkotautiin) omistama, mutta siitä on joskus lohkottu useampia torppia, joista sitten tuli maatiloja.

Ihan pihalla, mutta silti mukavaa katsella maisemia, ovat niin kovasti muuttuneet ..  muistella luokkakavereiden nimiä.. vuosikymmenten takaa..  hypätkää yli tästä. ei tarvitse kiinnostaa muita, kunhan kirjasin tähän mielentilan tänään :)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 09.03.14 - klo:12:00

Itse jo kolmatta päivää tutkin suurennuslasin kanssa paksua kyläkirjaa, tai oikeastaan siinä on useampikin kylä, jonka toimittamisessa siskonikin on ollut mukana.
Vanhoja valokuvia, lähes kaikki kylien talot joko vanhoina tai uusina värikuvina ja kenelle ne nyt kuuluvat. Historiaa sahasta/myllystä, kyläkoulusta, jonne kerääntyi koululaisia lähikyliltä.  Oman perheeni kuvassa minä esikoinen puutun vaikka muu perhe siinä poseeraa talon edessä kesäkuussa. Olin lapsena kyläluuta, jatkuvasti kavereitteni kanssa joko uimassa tai muuten vain aikaa tappamassa.
---
Ihan pihalla, mutta silti mukavaa katsella maisemia, ovat niin kovasti muuttuneet ..  muistella luokkakavereiden nimiä.. vuosikymmenten takaa..  hypätkää yli tästä. ei tarvitse kiinnostaa muita, kunhan kirjasin tähän mielentilan tänään :)

Minäkin harrastan sukututkimusta. Isäni suvusta en ole saanut juuri mitään selville, mutta äitini äidin puolelta sitäkin enemmän. Hän kuului näköjään Sursilleihin, joista on oikein kirjakin tehty. MyHeritage.comistakin löytyi sukupuuvastaavuuksia. Mielenkiintoista.

Amanda

Tuonkin kirjan tekemiseen meni kuulemma vuosia, että saatiin kaikki mukaan .. siinä on karttoja ja paljonkin historiaa.

Harmittaa, miten eivät ole ottaneet myös mustavalkoisille kuville parempaa kiiltävää paperia kuin värikuvillekin kirjan keskellä. Jotkut luokkakuvat  ovat aika epätarkkoja ja hyvällä paperilla näkyisi lasten kuvat paremmin.. kyllä ne originaalit olivat ihan hyviä, sen sentään muistan. Kaksi kuvaa olen saanut tädiltäni kopioina, kun poikansa oli luokallani.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 09.03.14 - klo:12:37

Tuonkin kirjan tekemiseen meni kuulemma vuosia, että saatiin kaikki mukaan .. siinä on karttoja ja paljonkin historiaa.

Harmittaa, miten eivät ole ottaneet myös mustavalkoisille kuville parempaa kiiltävää paperia kuin värikuvillekin kirjan keskellä. Jotkut luokkakuvat  ovat aika epätarkkoja ja hyvällä paperilla näkyisi lasten kuvat paremmin.. kyllä ne originaalit olivat ihan hyviä, sen sentään muistan. Kaksi kuvaa olen saanut tädiltäni kopioina, kun poikansa oli luokallani.

Ehkä ne kuvat on skannattu. Tulevat halvemmiksi painattaa.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.03.14 - klo:13:10
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 09.03.14 - klo:12:37

Ehkä ne kuvat on skannattu. Tulevat halvemmiksi painattaa.

Jokainen kirjan painokuva on skannattu, niin väri- kuin mustavalkoisetkin. (Ellei sitten ole käytetty kohopainoa ja reprokameraa.)

Tiistai, tämä on kustannuskysymys. Se kiiltävä paperi on huomattavasti kallimpaa kuin päällystämätön paperi. Karkeapintaiselle paperille painettaessa ei voi kuvissa käyttää suurta rasteritiheyttä, jo tämän seikan vuoksi ne mustavalkoiset kuvat ovat yksityiskohdiltaan 'vähän sinnepäin'.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

sniper

Yleisestihän saadaan paras tulos kuville jossain painoksessa jos kuvat siirretään PDF:stä, mutta ei sekään yksin riitä vaan repro-kallellekin jää duunia riippuen mitä tulosta etsitään.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä