Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: sniper - 14.08.14 - klo:15:26
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 14.08.14 - klo:12:40
Enso-Guzeitia ei enää ole (eikä ole koskaan ollutkaan).
Talo on myyty muistaakseni saksalaiselle pääomasijoittajalle  Deka Immobilien GmbH.
Muistaakseni myös Kouvolassa on ollut ongelmia Carraran marmorin kanssa.

Kyllähän sitä kanavaranta ykkösen mökkiä kutsuttiin ekaks Enso-Guzeitin linnaksi ja siinä sijaitsi Finnlines'in pääkonttorikin näin ainakin 1960 luvun alussa.


Finnlines taisi olla Enso-Gutzeit Osakeyhtiön tytäryhtiö.

Teit saman kirjoitusvirheen kuin erehtymätön jösse, jolle en malttanut olla vinoilematta, potut pottuina.
Lainaus käyttäjältä: jösses - 13.08.14 - klo:16:53
Carraran valkoinen marmori ei oikein toiminut Finlandia-talon ja Enso Guzeitin pääkonttorin seinissä.
päivä kerrallaan

risto

.
Noita marmoritaloja oli aika paljon . Akateeminen kirjakauppa Pohjoisespalla. Oliko se Seinäjoen kaupungintalo, ja useampi Alvar Aallon rakennus.

Finlandiatalon uudelleen päällystys oli erikoinen koska Aaltoa kunnioittaen   seinään laitettiin uudelleen väärä materiaali. Eikä ollut edes halpa.

THL tiedottaa

.
Seurasin jonkin verran Finlandia-talon julkisivukeskustelua silloin, kun marmorin uusiminen tuli ajankohtaiseksi.

Aalto piirsi ja suunnitteli marmorin taloon. Hän määritteli sen vahvuudeksi 60 mm. Taloon asennettiin kuitenkin säästösyistä vain 30 millinen.
Useiden arkkitehtien ja muiden asiantuntijoiden mukaan tuo alunpitäen suunniteltu 60 mm:n vahvuinen marmori olisi kestänyt huomattavasti pidempään kuin 30 millinen. Mutta edelleen uusikin pinnoite laitettiin tuosta ohuesta.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

maukas

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 13.08.14 - klo:15:40
.
Maukkaan kirjoitus vaikutti provolta. Ei muka tiedä mitä on masennus.

Tiesi jotain bipolaarisuudesta, eli maanis depressiivinen mielisairaus.

On sellainen vanha kirja kuin irti masennuksesta siinä on hyvät kuvaukset.

Ihminen käy keskimäärin 7 merkittävää masennusjaksoa läpi elämänsä aikana.

Jos ei ole niitä kokenut, tervetuloa kokemaan Outomaalle. Täällä järjestyy sekin puoli.

Minusta avaus oli näppärä provo.
.


Siis mitä oikeen höpötät... Sanoin etten aivan ymmärrä mitä tällaisen ihmisen pään sisällä tapahtuu, en tarkoittanut etten tiedä mitä sana tarkoittaa. Kukaan joka masennusta ei ole kokenut tuskin voi sitä täysin ymmärtää.

risto

#4054
.
No etkä sanonut.

Ja täysin ymmärtää masennusta.... No kukapa sitä. Jos ymmärrät niin taputa olalle ja sano että älä välitä. Psykiatrikin perustaa diagnoosin asiakkaan kertomuksiin.

Kun sanot että et täysin ymmärrä, niin ymmärrätkö vai etkö , jotain?

Jos ihminen on ymmärrystä vailla ja täyttä ymmärrystä vailla, niin mikä ero siinä höpöttämisessä on?

.


maukas

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 14.08.14 - klo:22:01
.
No etkä sanonut.

Ja täysin ymmärtää masennusta.... No kukapa sitä. Jos ymmärrät niin taputa olalle ja sano että älä välitä. Psykiatrikin perustaa diagnoosin asiakkaan kertomuksiin.

Kun sanot että et täysin ymmärrä, niin ymmärrätkö vai etkö , jotain?

Jos ihminen on ymmärrystä vailla ja täyttä ymmärrystä vailla, niin mikä ero siinä höpöttämisessä on?

.

Joo.

risto

.
No niin, näyttäisi olevan alentunut syyntakeettomuus.
.

Toope

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 13.08.14 - klo:06:35
Lainaus käyttäjältä: Toope - 12.08.14 - klo:23:55
On kyllä sääli tuo Robin Williamsin kuolema.

Sääli, niin sääli, jos olisi ollut sinun lapsesi, niin olisi sanottu kovat sanat huumeista ja näin ei olisi päässyt käymään.

Ei ole asiaa, jota et kykenisi vetämään henkilökohtaisiin törkeyksiin. Hyvä sinä, jälleen kerran... Käytät toisten ihmisten kärsimystä aseena loukkauksena toiselle nimimerkille.

Minua ihmisenä (huom. "karpalo", ihmisenä) surettaa tuollainen, että hyvin lahjakas ihminen sortuu itsemurhaan. Tiedän tunteen, koska itse olen ollut sitä lähellä aikoinaan. Teikäläiset eivät siitä mitään ymmärrä, eivätkä välitäkään, mutta monet ihmiset oikeasti välittävät. Kiusaajilla on kivaa, kaikilla muilla ei ole. Ei ole minusta oikein humaania tai asiallista käyttää surunvalitteluani Robin Williamsista vi---iluun jollekin anonyymipersoonalle. Mutta maailmassahan on kivoja, empaattisia ja ajattelevia ihmisiä, sitten on niitä toisiakin...

Haen itse seuraa yleensä näistä kivoista ihmisistä.



"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

risto

#4058
.

Clint ja Arnold ovat minun kavereita.

karpalo

#4059
Lainaus käyttäjältä: Toope - 14.08.14 - klo:23:26

Haen itse seuraa yleensä näistä kivoista ihmisistä.


Vaikutat kuitenkin itse  tuollaiselta, sanoisinko näennäis-, siis tekokivalta.

Haet seuraa tässäkin Foorumissa muilta, kertomalla kuinka hyvä keskustelija ja muutenkin mallikelpoinen olet. Kun kerrot itsestäsi jotakin absurdia, esim, (jos vaimosi pettäisi sinut, niin tappaisit hänet) niin et ole muistavinasi koko asiaa.

Tuolla tyylillä et ole kavereita haalinut kasapäin.

Suuri osa muista Foorumisteista on koulukiusaajia, itse olet marttyyri, muut ovat syöpäläisiä.

Olet asiakeskustelija, jos toinen on aina samaa mieltä, muuten ovatten pelkkiä kiusaajia kaikki tyynni, osa vielä entisiä koulukiusaajia ja uusien koulukiusaajien isiä ja lankoja.

......

Ronald ja Arne ovat minusta kivoja kavereita.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä