Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 89 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo


"Kävin äitini, Lyylin, haudalla kynttilää sytyttämässä..
Erikoista oli että surumielinen, lähes hartautta koskettava mieliala täytti sieluni ja koko kehoani säväytti vuosisatojen geeniperimien kaiku...

"Niin ne vuodet vierivät ja jokainen vuoroillaan, ajattelin."


'Paavon Taiston Muisto'"

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Ennen Joulua tein junalla matkan Helsinkiin ja takaisin.
VR on uudistanut palveluaan niin, ettei lippua saa meilläpäin ostaa kuin netistä tai R-kioskista.
Kun on vanhanaikainen puhelin eikä sattunut kirjoittimessa olemaan musteet kunnossa, menin R-kioskiin.
Siellä ei voinut valita mihin vaunuun ja mille paikalle lippu tulee. Helsingissä olisi ollut Päärautatieasema josta olisi saanut paluulipun sellaiseen paikkaan kuin haluaa.

Ja se koneen arpoma paluupaikkani oli vaunussa, jossa oli lasten leikkiosasto. Vaikka jotkut lapset osaavat käyttäytyä, kaikki eivät. Yksikin jatkuvasti monta tuntia ulvova tekee kanssamatkustajan matkan luokkaa helvetilliseksi.

En tiedä oliko R-kioski tilanteen tasalla vai ei, mutta suositukseni on: älkää ikinä ostako R-kioskista junalippua. Jos teillä ei ole älykännykkää johon lipun voi tilata, menkää vaikka kirjastoon tulostamaan se lippu.

Ja VR:lle vihje: hankkikaa lippuja myyviin kioskeihin tietokone ja tulostin, jotta asiakkaat voivat itse hoitaa lipun ostamisen. Ei se R-kioskin palvelusopimuskaan ilmainen ole.
päivä kerrallaan

Amanda

#5092
Jos junamatka oli pitkä, niin siinä menisi hermot kokeneemmaltakin kanssamatkustajalta. Jotkut lapset on ohjelmoitu varhain siten, että tarpeeksi kauan marisemalla saavat tahtonsa läpi. Sitten on niitä, jotka koetaan hyvinkasvatetuiksi, kun on puhumalla opetettu odottamaan.. ymmärtävät kyllä. Mutta ei saa pettää pikkuisen luottamusta.

Katselin uteliaisuuttani, mitä pohjoissuomalaiset ovat tänä vuonna jakaneet somessa Kalevan jutuista eniten. Eka paikalla tämä jo 3 v. vanha artikkeli:

"Olisinpa antanut itseni olla onnellinen"


Luin myös kommentteja.. olen aina ihmetellyt tuota sanontaa  "Kel onni on, se onnen kätkeköön. Ei onni kestä katseit ihmisten."  

Onkohan se suomalaisten erikoisominaisuus, koska olen havainnut sen olevan totisen totta, mutta vasta netissä. Alkuun olin hyvin diskreetti enkä koskaan kirjoitellut mitään henkilökohtaista.. sitten parin vuoden kuluttua ulkosuomalaisilla erehdyin mainitsemaan jotain (en muista tarkkaan, mitä se oli, vain reaktion siihen). Ällistyksekseni sain hyin tylyn vastauksen eräältä naishenkilöltä kissanhännän nostamisesta. Eikä se ollut edes mitään erikoista, mutta ilmeisesti Minulle ei suotu ko. henkilön mielikuvan mukaan mitään hyvää..


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 26.12.14 - klo:12:09
Ennen Joulua tein junalla matkan Helsinkiin ja takaisin.
VR on uudistanut palveluaan niin, ettei lippua saa meilläpäin ostaa kuin netistä tai R-kioskista.
Kun on vanhanaikainen puhelin eikä sattunut kirjoittimessa olemaan musteet kunnossa, menin R-kioskiin.
Siellä ei voinut valita mihin vaunuun ja mille paikalle lippu tulee. Helsingissä olisi ollut Päärautatieasema josta olisi saanut paluulipun sellaiseen paikkaan kuin haluaa.

Ja se koneen arpoma paluupaikkani oli vaunussa, jossa oli lasten leikkiosasto. Vaikka jotkut lapset osaavat käyttäytyä, kaikki eivät. Yksikin jatkuvasti monta tuntia ulvova tekee kanssamatkustajan matkan luokkaa helvetilliseksi.

En tiedä oliko R-kioski tilanteen tasalla vai ei, mutta suositukseni on: älkää ikinä ostako R-kioskista junalippua. Jos teillä ei ole älykännykkää johon lipun voi tilata, menkää vaikka kirjastoon tulostamaan se lippu.

Ja VR:lle vihje: hankkikaa lippuja myyviin kioskeihin tietokone ja tulostin, jotta asiakkaat voivat itse hoitaa lipun ostamisen. Ei se R-kioskin palvelusopimuskaan ilmainen ole.


Eihän sitä lippua tulostaa tarvitse. Näyttää vain kännykkää...

Suti

#5094
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 26.12.14 - klo:16:05

Eihän sitä lippua tulostaa tarvitse. Näyttää vain kännykkää...


Että näyttää vain kännykkää...

Luulin että ymmärretään että kännykän tulee olla älykkäämpi kuin se, joka minulla on.
Lapsikulta, vanhojakin kännyköitä on. Sellaisia joilla voi soittaa puheluita.

Ilmeisesti olisin voinut netistä varata lipun ja hakea sen R-kioskilta.

Lue http://www.hs.fi/kotimaa/a1366680866544
päivä kerrallaan


sniper

Lainaus käyttäjältä: Suti - 26.12.14 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 26.12.14 - klo:16:05

Eihän sitä lippua tulostaa tarvitse. Näyttää vain kännykkää...


Että näyttää vain kännykkää...

Luulin että ymmärretään että kännykän tulee olla älykkäämpi kuin se, joka minulla on.
Lapsikulta, vanhojakin kännyköitä on. Sellaisia joilla voi soittaa puheluita.

Ilmeisesti olisin voinut netistä varata lipun ja hakea sen R-kioskilta.

Lue http://www.hs.fi/kotimaa/a1366680866544

Kyllä sä suti mainitsit tän kännysi olevan vanhempaa mallia eli näin: "Kun on vanhanaikainen puhelin eikä sattunut kirjoittimessa olemaan musteet kunnossa".
Ja tietysti sitäkin voi näyttää muttei siitä taida sen selvempää saada näkyviin?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Suti

Minun kännyni ei saa näkyviin QR-koodia näytöllään.
Minun printterini pystyy tulostamaan VR:n lipun jossa on tarvittava QR-koodi.
päivä kerrallaan

risto

#5097
.
Onhan se älytön juttu, että juna menee 200 km/h, mutta lipun jonotus Hgissä kestää tunnin.
Siinä ajassa myydään 20 lippua ja 5 myyjää.

Menin junalla pitkästä aikaa viikko sitten. Olisin myöhästynyt jos en olisi kiilannut väliin

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 26.12.14 - klo:19:32
.
Onhan se älytön juttu, että juna menee 200 km/h, mutta lipun jonotus Hgissä kestää tunnin.
Siinä ajassa myydään 20 lippua ja 5 myyjää.


Kauheeta tommonen "järkeistäminen" ja tapahtuu vielä nykyaikana Data/ATK-kaudella ?

Menin höyryjunalla usein Porista Tampereelle 1950-luvun lopulla. Ostimme manuaalisesti liput Porin rautatieasemalta, lipunmyynnistä ja todella halvat liput, ei ollut missään jonoja, taikka odottamista.

Kun junaan mentiin sisälle, niin voi valita mihin menee, eteen taikka taakse, tai vaikkapa ravintolavaunuun, oli sopivasti väkeä, kaikki hyväntuulisia. Junassa voitiin vapaasti liikkua muihinkin vaunuihin.

Haastateltiin matkalla olevia samanikäisiä tyttölapsia, tupakilla käytiin vaunujen välissä olevassa avotilassa. Kiskot kolkkasivat tahtia.

Perille tullessa Tampereelle, niin usein oli jo muutakin matkaseuraa kuin omat ajatukset.
..............

Nykyään kaikki on olevinaan niin tehokasta ?



Muisto Keijo Kullervo

Kun tulee iäkkääksi, enää kasvaa korkeintaan kynnet, hiukset, parta ja kauluksen numero... Harvoilla, mutta onnekkailla, järkikin...

Olipa pitkä luettelo...

Mitä jättäisit pois tai mitä lisäisit?

Uteliaana...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä