Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 55 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

Ësmerkixille vielä. Tarkoitin kai, että jos on ollut tunnilla tai luonneolla, mutta ei kaikkea ehkä huomenna osaa tai muista, niin illalla kertaaminen ja heti sen päälle nukkuminen auttaa. Olin aina sitä mieltä omasta kokemuksesta.

Ja tuo THL tuolla edellä vihjailee, että nukkui tunnilla koulussa ja oppi sitli :P Ehkä aivot kuulivat kuitenkin open puheen.. voisit lahjoittaa ne tieteelle, kun aika joskus jättää ;)

On se lahja, jos oppiminen on helppoa.

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 25.02.15 - klo:11:42

Mielenkiintoinen oli vähän aikaa sitten julkaistu tutkimus, jossa henkilöille syötettiin tekaistua lapduuden historiaa. 30% henkilöistä omaksui tarinat ja alkoi jopa lihavoittaa tarinoita muistinsa avulla.

.

Tuota ei ole vaikea uskoa. Aivot myös seulovat kokemuksia, vuosien päästä osa on kadonnut, kun toinen osa on aika tarkkaan mielessä, usein sanatarkasti.

"Aika kultaa muistot" todistaa kollektiivisesta kokemuksesta, että noin se on. Tai toisin päin, vain paha on muistissa ja alitajunnassa, nämä ihmiset sitten käyvät terapiassa tai muuten "lohduttavat" itseään turruttamalla muistoja..

risto

.
Sellainenkin teoria on, että työmatkan aikana voi oppia 10 uutta sanaa. Kun on 200 työpäivää, voi oppia vuodessa 2000 sanaa ja se riittää jo vieraan kielen hallintaan.
10 vuodessa voi oppia 10 vierasta kieltä.

.

THL tiedottaa

.
Juu, puhutaan työssäoppimisesta.

Tuo työmatkalla oppiminen on sitten jonkinlainen välimuoto varsinaisessa oppilaitoksessa ja työpaikalla oppimisesta.

Jotkut oppivat kotonaankin. Ihmeellistä!
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Oppimiseen vaikuttaa eniten oikea asenne ja motivaatio. Jos on kouluaikoina huonolla tuurilla saanut opettajakseen jossain aineessa sellaisen henkilön, jonka selityksistä ei ymmärrä hölkäsen pöläystä, niin asia vaikuttaa loppuelämän ajan. Voi itselle tulla ihan väärä käsitys: en osaa kieliä, en osaa matikkaa jne. Kuka tahansa voi oppia ihan mitä tahansa, jos haluaa.

Aika hauska homma on opiskella vanhemmalla iällä, kun opettajista suurin osa on nuorempia. Sitä ajattelee toisin, eli jos opettajalle maksetaan siitä, että hän saa minut oppimaan jonkun asian, niin minulla on oikeus vaatia sellaista opetusta, että opin.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 25.02.15 - klo:14:59

Kuka tahansa voi oppia ihan mitä tahansa, jos haluaa.

Tsot, tsot!

Ei nyt sentään aivan noin.

Eivät kaikki voi olla samanaikaisesti maailmanmestareita, oli sitten laji mikä tahansa. Vain yksi on mestari, muut ovat toisia tai kolmansiakymmenensiä.

Kopek

Olen monesti miettinyt, että autolla ajaessa kannattaisi kuunnella jonkinlaista "kielikasettia" (nykyisin kai CD:tä tai mp3 -tiedostoa) ja oppia kenties vähitellen uutta kieltä sen sijaan että vaan istuu ja tuhlaa aikaansa. No, aika kuluu tuhlaamattakin, mutta voisihan sen hyödyllisestikin käyttää. Ei vaan ole tullut ryhdyttyä sanoista tekoihin. Minkähän kielen saloihin kannattaisi perehtyä. Sanojen "pänttääminen" kirjasta lukemalla ei oikein onnistu auton ratissa. Kaiken oppimisen täytyy tapahtua kuuntelemalla (en luultavasti ole hyvä tällaisessa).

THL tiedottaa

.
Ensisijaisia ovat tietysti naapurimaiden kielet.

Sitten jokin yleismaailmallinen kieli, kuten tämä englanti.

Nämä sen jälkeen, kun on oppinut oman äidinkielensä ja siinä sivussa pari muuta ns. kotimaista.

risto

Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 25.02.15 - klo:14:59

Kuka tahansa voi oppia ihan mitä tahansa, jos haluaa.

Totta. Aikuinen yleensä oppii valikoiden ja sitä mikä tukee olevaa elämäntapaa. Siihen halut sitten loppuu.

Oppii mitä tahansa.
Onneksi monessa hommassa on kurssit ja lopputestit, että saa harjoittaa tiettyä ammattia. Puhumattakaan sisäänpääsykokeista.

.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Kopek - 25.02.15 - klo:17:28
Olen monesti miettinyt, että autolla ajaessa kannattaisi kuunnella jonkinlaista "kielikasettia" (nykyisin kai CD:tä tai mp3 -tiedostoa) ja oppia kenties vähitellen uutta kieltä sen sijaan että vaan istuu ja tuhlaa aikaansa. No, aika kuluu tuhlaamattakin, mutta voisihan sen hyödyllisestikin käyttää. Ei vaan ole tullut ryhdyttyä sanoista tekoihin. Minkähän kielen saloihin kannattaisi perehtyä. Sanojen "pänttääminen" kirjasta lukemalla ei oikein onnistu auton ratissa. Kaiken oppimisen täytyy tapahtua kuuntelemalla (en luultavasti ole hyvä tällaisessa).

Minä en kyllä uskaltaisi opiskella kieliä samanaikaisesti, kun ajan autoa. Sehän olisi vähän kuin käyttäisi kännykkää ajaessa...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä