Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 25 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

CE-hyväksytyn kanssa voisimme yrittää löytää taas sitä, mikä tuntuu itseltämmekin kadonneen jonnekin. Väki ja tuoreet puheenaiheet on vähissä viime aikoina ja siitä johtunee foorumin aneminen tilanne. Mutta jos saataisi lisää mukavia uusia, niin ehkä me vielä tästä tokenemme :)

Pitkien ketjujen aluista voisi aloittaa. Mutta nekin on vasta, kun alkuaikojen 60 000 katosivat vahingossa taivaan tuuliin..

Ei se meidän fiilis ihan nuppineulana heinäsuopaan ole kadonnut.. :)

Mielenkiintoinen nimimerkki, jonka otit. Taitaa olla vähän sama idea kuin minulla, kun ei tullut muuta mieleen, niin sitten viikonpäivä joina sitä mietin.

risto

.
Kuka lie keksinyt nimen.

Amanda

Olen nähnyt tuon CE merkin sähkölaitteissa yms. Eikun googleen..

The CE mark, or formerly EC mark, is a mandatory conformity marking for certain products sold within the European Economic Area (EEA) since 1985.[1]

Syrinx

Niin... tuossa yllä oli juttua ilmastonmuutoksesta. Näkyi tänään sitten olevan uutinen että Golfvirta hidastuu noiden Grönlannin sulamisvesien johdosta. Tuota olen kysellyt jo aiemminkin sieltä ja täältä ja nyt sitten sellainen ilmiö on tutkimuksella vahvistettu.

Sellainen että Golfvirta lakkaisi kokonaan vaikuttamasta tai painuisi selvästi etelämmäs kuin tällä hetkellä vaikuttaisi aika dramaattisesti täkäläiseen ilmastoon, kylmää kyytiä olisi luvassa. Tämä kolkkahan on ainoa jotakuinkin asuttava näin pohjoisessa, yksin tuon virran ansiosta.

Juttu tosin lupailee että ilmaston lämpeneminen kompensoi tuon virran hiipumisesta johtuvan paikallisen kylmenemisen, eppäilen että tuo on toive eikä laskennan tulos...

Tietysti jos nuo sulamisvedet painavat virran kulun täältä etelään, se tarkoittaa siellä uusia juttuja, voi vaikka Sahara alkaa taas viheriöimään kuten se teki edellisellä kerralla kun virta sinne suuntaan kulki...

Amanda

Siksikö kaikki nämä ilmaston ääriliikkeet, oikeastaan pitkin maailmaa. Mitä ne USAssakin ovat saaneet osakseen viime vuosina.

Olisi se hyvä, jos Saharassakin sataisi joskus. Ja onhan siellä ollut sademetsiä, kun on nyt öljyäkin. Tuleekohan toinen jääkausi pohjoiseen ja kaikki saavat muuttaa etelämmäs....  jos päästetään  ;)

Syrinx

Jääkauteen on vielä matkaa, itse asiassa muutos johtuu siitä että jää sulaa.

Mutta jos täältä aikanaan yrittäisi tuonne etelään lähteä ilmastonmuutosta pakoon, luulen että yhtä vaikeaa se olisi kuin sieltä on tulla tänne nyt... Pitäisiköhän ennakoida ja ottaa Pohjois-Afrikan maat Euroopan Unionin jäseniksi, sitten olisi vapaa liikkuvuus unionin sisällä... Persut taitavat repiä peliverkkarinsa kun eivät usko tuohon ilmastonmuutokseenkaan...

Amanda

Kyllä tänne saa tulla, mutta ei elätettäväksi :D  Mielellään.

Nytkin on jo yli miljoona syyrialaista, joista osa onneksi on töissä jonkun kansalaisen sponosroimana, mutta satoja tuhansia yhä leireillä. Mutta sekin on aiheuttanut vähän kritiikkiä, kun nämä pakolaiset tekevät työtä halvemmalla ja pahukset osaavat vielä paremmin nämä paikalliset pikaruuat ja nyt pitää entisten kirittää, ettei asiakkaat karkaa..

Posiella

Asiasta kolmanteen. Katsopaapas ja kuunnelkaapas esimerkiksi noita telkkarin aamuohjelmia. Alle 50-vuotiaat haastateltavat toistavat jatkuvasti sanaa NIINKU.

Olisi kiva kuulla myös Aven analyysi tästä ilmiöstä. :)

Kun asuin Ruotsissa minuun tarttui tietämättäni Tukholman murre ja siellä hoettava vastaava sana LIKSOM. Huomasin sen vasta sitten, kun minulle huomautettiin siitä.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

Ave ei uskalla tulla tänne, kun täällä on niin kauheita naisia :P  syövät elävältä, pelkää!

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 27.03.15 - klo:08:42

Ave ei uskalla tulla tänne, kun täällä on niin kauheita naisia :P  syövät elävältä, pelkää!

Ei Ave täällä olevia naisia pelkää. Jossain muualla on kova kuri ja siksi ei rohkene enää kommentoida tänne mitään. Olisi ollut vaan kiva saada ihan tieteellinen analyysi asiasta. Siis tuon sanan käytöstä.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä