Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 69 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Juha - 21.08.14 - klo:22:50


Jokainen täällä tietää, että suojelet Rapea ja THL:ää. Etkö itse tiedä?

Ei, ei!

Minulla on ihka oma suojelusenkelini.
Sen nimi on Gabriel.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Toope

Jos foorumilla on näin paljon henkilökohtaisia ongelmia ja osin moderaatioonkin kohdistuvaa kritiikkiä, olisiko se merkki siitä, että foorumin ilmapiirissä on jotain pahasti vialla? Kuten Juha edellä sanoikin, keskustelu on melkoista luuseritouhua, välillä, lähes pelkkää henkilökohtaisuuksista jauhamista asiakeskustelun unohtuen jo parin kommentin jälkeen.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

risto

Lainaus käyttäjältä: Juha - 21.08.14 - klo:22:50
[qu

Puolueellisuutta on vaikea piilotella, jos toimitaan avoimesti. Et ole avoimuuteen valmis.



Sulta tulee tota paskaa kuin kanan perseestä. Yhtä avoimesti.
Aamusta alkaen aloit nokkia henkilö henkilöltä.
Ja nyt se vittuilu muuttui avoimmuudeksi.

risto

Lainaus käyttäjältä: Toope - 21.08.14 - klo:22:55
Kuten Juha edellä sanoikin, keskustelu on melkoista luuseritouhua, välillä,



Lue nyt ensi juhan juttuja, ennen kuin höpötät enempää.

Juha


Kyllä minä ymmärrän Tiistain vaikeuden ylläpidossa.

Vaikka tajuaakin ristivedon, niin sitä vastaan voi olla vaikea taistella, vaikka Rape on aika selvästi muiden kiusaaja. Kiusaa lähes kaikkia, ja joitakin erityisesti. Kertonut asian vielä itse avoimesti. Nauttii kuin sadisti, minkä myös on kertonut.

THL on samanlainen, tosin hienostuneempi. Lisäksi THL antaa tukea Rapelle.

Koko foorumi on kiusausfoorumi. Täällä teemasta oppii paljon. Ehkä sen vuoksi toisaalta hyvä foorumi.


kromi

Sijoittaessaan sormensa näppäimistölle, aikomuksenaan kirjoittaa jotain yleisesti luettavaksi, tietänee, ettei vastaanotto välttämättä ole itseään miellyttävä....




Outomaa

#4246
Lainaus käyttäjältä: Juha - 21.08.14 - klo:22:50

Näkökulmalla tehtiin samaa. Foorumia ei saanut arvioida yleisesti. Näin ylläpito voi kiertää aidon vastuunkantamisen.


Minkä vastuunkantamisen?
Minä en kanna mistään vastuuta, tämä on tasa-arvoisten aikuisten foorumi, jokainen kantakoon omansa.

Et ymmärrä, että vein ketjun Klubille, mikä on privaatimpi huone eikä mikään rangaistusleiri/Siperia vain omaksi suojaksesi. Mutta sinähän näytät haluavan levittää kaikki ongelmasi pitkin nettiä mahdollisimman suurelle yleisölle?

Nytkin puutuin menoon vain oman itsesi takia. Olet toipumassa psykoosista (niin kirjoitit eilen) ja tätä menoa tilasi voi pahentua.. sen verran vastuuta otin.

"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Juha

Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 21.08.14 - klo:23:17Et ymmärrä, että vein ketjun Klubille, mikä on vain privaatimpi huone eikä mikään rangaistusleiri/Siperia vain omaksi suojaksesi.


Kyllä minä tulen toimeen ilman sinun suojelua. Mitään uutta en ole itsestäni tänne tuonut tämän episodin aikana.

Eikä mielisairaus ole sellainen, jonka kanssa täytyy väistyä syrjään. Asiasta voi hyvin kertoa, mikäli siihen on aihetta.

THL tiedottaa

.
Tänään olen keskittynyt kvarkeille nimen antaneen fyysikon ajatuksiin.

No, tottahan te tiedätte, kenestä on kyse!

Hän on Murray Gell-Mann, jota pidetään myös kvarkkien keksijänä.

Kvarkki-nimitys johtuu kuulemma siitä, että Murray meni möläyttämään, että eräs sorsalintu pitää juuri sellaista ääntä, joka sopisi tämän uuden 'häkkyrän' nimeksi. (Toinen selitys liittyy James Joycen tuotantoon.)

Kaikkihan me tiedämme mitä nämä kvarkit ovat ja miten meidän pitää niihin suhtautua. No niin, tiesinhän minä!

Murray Gell-Mann on kirjoittanut keskusteluistaan toisen fyysikon, David Bohmin, kanssa. Tarina menee suurinpiirtein näin:

"Olimme kumpikin poikamiehiä ja vietimme toisinaan illan kävellen ympäri Princetonia keskustelemassa fysiikasta. David kertoi minulle, että marxistina hänen oli vaikea uskoa kvanttimekaniikkaan. Näin siksi, koska marxistit haluaisivat teorioidensa olevan deterministisiä."

Mehän tiedämme, että kvanttimekaniikassa ei determinismiä tunneta. Ei, sehän on todettu EPRB-kokeessakin niin, että täydellisyysvaatimus on unohdettava. Me törmäämme tässä muun muassa siihen, ettei hiukkasen paikkaa ja liikemäärää voida määrittää tarkasti samalla kertaa.

Vaikka me tuntisimme tarkkaan maailmankaikkeuden alkutilan ja aineen peruslait, emme siltikään voi laskea kuin joukon todennäköisyyksiä maailmankaikkeuden mahdollisille historioille.

Murray Gell-Mannin mukaan:

"Koska mitään ei voida koskaan mitata täydellisen tarkasti, kaaos aiheuttaa käytännössä klassisen fysiikan tasolla epätarkkuutta, joka peittää kvanttimekaniikan periaatteellisen epätarkkuuden. Näiden kahden ennustamattomuuden lajin välinen vuorovaikutus on kiehtova ja vielä melko vähän tutkittu aihe nykyfysiikassa."

Tässä eräs aihe pähkäiltäväksi. Aamulla valmista.

(Palataan aiheeseen sen jälkeen, kun pähkäily on valmiina julkaistavaksi. Luen sen mielelläni.)





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 21.08.14 - klo:23:17Nytkin puutuin menoon vain oman itsesi takia. Olet toipumassa psykoosista (niin kirjoitit eilen) ja tätä menoa tilasi voi pahentua.. sen verran vastuuta otin.


Psykoosi on taipumukseni. Psykoositaipumuksesta ei ole mitään toipumista. Ei siitä voi toipua, vaan taipumus on pysyvä.

Sairauden alkuvaiheessa oli psykoositiloja tms. Silloin oli niistä toipumista.

Nykyinen toipuminen on parempaan mielenterveyteen pyrkimistä. Onnellisuus on mielenterveyden maksimaalisuutta, ja tähän on tavoite pyrkiä. Sama tavoite kuin kellä tahansa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä