Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 85 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.12.14 - klo:10:10

"Oulun siika on pyhä kala".. enempää en sitten enää muistakaan! Järjestyksessä ylhäältä alaspain, Oulujoki, Siikajoki, Pyhäjoki, Kalajoki.. viimeistä edellinen on tullut uniinikin joskus :) 

Tuon joki lorun muistan skolen ajoilta menneen jotenkin näin:

Oulu-, Siika-, Pyhä-, Kala-, Lesti-, Perho-, Ähtävä-, Lapua- ja Kyrö-.

Joku joka muistaa paremmin oikoo varmaan paremmaks, sellainen on mulla mielessä ettei kemi-joki kuulunut tuohon loruun?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Suti

Se on vissiin jos tarkkoja ollaan Perhon-, Ähtävän-, Lapuan- ja Kyrön, ainakin Wikin mukaan.On näet esim. Kalajoki mutta Perhonjoki.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_virran_maa
päivä kerrallaan

risto

#5062
.
Minun lorussa Perhonjoki oli Vetelinjoki....Joka lestiä veteli ähtävän lapuan kautta kyröön.

.

sniper

Onkohan tämä vielä tavallista, että nykyajan muksuille edes tällaisia loruja vanhemmat tai koulu kertoo ja opettaa.

Meille skolessa tuo loru kertoi sen missä järjestyksessä nämä vesitiet ovat.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

kromi

#5064
Lainaus käyttäjältä: sniper - 23.12.14 - klo:13:49
Onkohan tämä vielä tavallista, että nykyajan muksuille edes tällaisia loruja vanhemmat tai koulu kertoo ja opettaa.

Meille skolessa tuo loru kertoi sen missä järjestyksessä nämä vesitiet ovat.

Se on ihan hyvä, ettei tollasia tyhjänpäiväisiä loruja enää opeteta.

Mun vanhin yrittää opiskella itsensä kone insinööriksi, ja kaks nuorempaa haluaa kielenkääntäjiksi!
Kaikilla loistava matematiikka ja kielipää, hakkaavat meikäläisen 6-0 noilla aloilla.
Mitään etua Suomen tai muun maailman maantieteen tuntemuksesta ei hirveän paljon ole noilla aloilla, vaikka kyllä niistäkin perustiedot ovat hallussa.
Eli onko se nyt niin tärkeätä osata 50-60 luvulla opetettuja asioita vielä tänäpäivänä?


Suti

Ei se ole tärkeää osata noita 50-luvun juttuja muuten kuin niin, että niiden muistelemisen tarkoitus on testata vieläkö sahajauhot ovat kuivia. 50-luvulla kouluja käyneillä on menossa ne ajat kun muisti alkaa pettää ja peloissaan pitää testata kaiken aikaa vieläkö mitään muistaa.
päivä kerrallaan

risto

#5066
.
Ennen oli kaupunkeja niin vähän että ne saattoi luetella ulkoa, mutta nykyään tuollainen tieto on arvontonta.

Saatikka että muisti Jaakopin poikien nimet.


Mutta ihmiset ovat olleet hirmuisen ylpeitä kun ovat muistaneet kasvien latinalaisia nimiä kouluajoilta.

Aprilli

Voi Samperi.

Niin se taas vanhalla vapisi, että lorahti kinkun paistoliemet tölkin sijasta viemäriin.

Ja kuuleman mukaan kohta vyöryy leegio rottia viemäristä ja ovista ja ikkunoista ja tiesmistä.
Toivottavasti se liemenlitku hyytyy äkkiä ja putket paukahtaa halki. ähäkutti.


sniper

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 23.12.14 - klo:18:56

Eli onko se nyt niin tärkeätä osata 50-60 luvulla opetettuja asioita vielä tänäpäivänä?

No ei varmaan sellaiselle joka ei niitä ole koskaan kuullut eikä oppinutkaan!
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

kromi

#5069
Lainaus käyttäjältä: sniper - 23.12.14 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 23.12.14 - klo:18:56

Eli onko se nyt niin tärkeätä osata 50-60 luvulla opetettuja asioita vielä tänäpäivänä?

No ei varmaan sellaiselle joka ei niitä ole koskaan kuullut eikä oppinutkaan!

Voi että, mä oon niin vanha, että mua pitää kunnioittaa....

Kuule sniper.
Se, että mä oon nuorempi kuin sä, enkä oo asunu enkä syntyny stadissa, ei tarkoita ettei yleis sivistys olis hallussa.

Sun käsittämätön pullistelu sweduissa asumisesta, ja siitä johtuvasta luulottelemastasi paremmuudesta, on todellisuudessa harhaisen mielesi tuottamaa oman pienen egosi pönkitystä.

(ja kun etevä olet, haepa virheet kirjoituksestani)


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä