Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 44 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Kyllä joka päivä pitää oppia mitä Saipa on tehnyt. Onko elämässä sen tärkeämpää?

On ihan viisasta katsoa vanhoja kotimaisia leffoja pienissä pätkissä kerrallaan. Ei mene aivot ähkyyn jos pitäisi koko juttu kerralla ymmärtää.

Sellaista se on, sivistys.
päivä kerrallaan

Suti

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 19.01.15 - klo:09:47
En minäkään sitä osaa lukea siten kuin sitä pitäisi lukea. Tyydyn vain siihen että se antaa virikkeitä ajatella hitusen rivakammin yläpäällään.

Jaaha, onko se noin.
Kirja sisältää koaneita, joiden tarkoitus on opettaa että järjellä ei ratkaista kaikkia ongelmia. Tavallaan ollaan käsitteellisen ajattelun toisella puolella. Mitä se sitten tarkoittaakaan.
Zen taitaa ajatella niin, että valaistuminen (satori) ei löydy oppimalla vaan oivaltamalla, jopa ihan yht'äkkiä. Sellaisiahan zen-kertomukset usein ovat.
Niinkin ajatellaan että pyrkiminen johonkin, mihin vain, sitoo ihmisen. Silloin on aina joku joka pyrkii.
päivä kerrallaan

risto

#5292
.
Kysymys on siis budhalaisuudesta. Ei se zen ole sen kummempi juttu.
Patsas piirongin päälle ja eiku miettimään.

Suti itse vihaa uskonnon opetusta mutta joku riivaaja on ottanut vallan. Panee hänet puhumaan.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 19.01.15 - klo:12:04
.
Kysymys on siis budhalaisuudesta.

Ei ole.
Budha on intialainen kaupan ja kauppiaiden jumala.

Uskontotieteilijät eivät ole yksimielisiä siitä onko buddhalaisuus uskonto vai filosofiaa. Kysyisivät Rrapelta.

Tarkista Wikistä tämä: "... toisin kuin useimpien uskontojen perustajat, Buddha ei opettanut minkään jumalten palvontaa eikä ylistänyt sokeaa uskoa. Sen sijaan Buddha kehotti oppilaitaan ajattelemaan itse ja tutkimaan opetuksia kriittisesti niiden ymmärtämiseksi."

Ja se ei ole niin helppoa.
päivä kerrallaan

risto

#5294
Lainaus käyttäjältä: Suti - 19.01.15 - klo:12:36

Uskontotieteilijät eivät ole yksimielisiä siitä onko buddhalaisuus uskonto vai filosofiaa. Kysyisivät Rrapelta.

Tarkista Wikistä tämä: "...

Minusta se on selvä uskonto ja se riittää mulle. Ei tuohon kummoista lukutaitoa tarvita.

Wikistä löydät listan buddha-temppeleistä.


risto

#5295
Lainaus käyttäjältä: Suti - 19.01.15 - klo:12:36
Buddha ei opettanut minkään jumalten palvontaa eikä ylistänyt sokeaa uskoa. Sen sijaan Buddha kehotti oppilaitaan ajattelemaan itse ja tutkimaan opetuksia kriittisesti niiden ymmärtämiseksi."

Kuulostaa ihan KK:lta.
KK opettaa oppimaan joka päivä jotain. Tosin ei muista siitä itse mitään seuraavana päivänä, mutta opettaa kuitenkin ja ystävyydellä.

Se mikä KK:ssa on erikoista, hän lukee pelottavimmat uutiset puolestamme ja höystää ne vielä kauhuskenaariolla.

Ero Toopeen on se, että Toopen mukaan pahin on jo tspahtunut muttaKK:n mukasn pahin on tulossa.

Ja paha on paha, vaikka se olisi 5000 km päässä.

.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 19.01.15 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: Suti - 19.01.15 - klo:12:36

Uskontotieteilijät eivät ole yksimielisiä siitä onko buddhalaisuus uskonto vai filosofiaa. Kysyisivät Rrapelta.

Tarkista Wikistä tämä: "...

Minusta se on selvä uskonto ja se riittää mulle. Ei tuohon kummoista lukutaitoa tarvita.

En minä kuvitellutkaan että muuttaisit mieltäsi, sen verran uskovainen olet.
Toivoin vain että lopettaisit virheellisen ja väärän tiedon levittämisen.

Tämä pätee myös ja varsinkin kumppaniisi KK:hon.
päivä kerrallaan

risto

#5297
Asia selvä. Tyhmästä ei saaväittelemällä voittoa.

Suti, kannattaako munata itsensä jonkun olemattoman zenin takia?
.

risto

#5298
Lainaus käyttäjältä: Suti - 19.01.15 - klo:14:38

[q, sen verran uskovainen olet



Kuka tässä alkoi kehumaan uskollaan?

Buddha opetti käyttämään järkeä. Hm. Olipa erikoinen juttu. Minä opin tuon metsän oravalta. Sanoin, että tule tänne, mutta se menikin muualle. Silloin opin jotakin tärkeää luonnosta.

Suti

oravatkin osaavat käyttää järkeään paremmin kuin Rrape

päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä