Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 29 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 19.01.15 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 19.01.15 - klo:21:13
"Hieno homma tuo hintojen alennus kai on...

Ihmetellä täytyy kun S-marketissa tänään käydessäni ei missään tuotteessa ollut vanhaa ja alennettua hintaa näkyvissä...

No! Kai aikanaan tulee?

Lienee tällä hetkellä niin, että rahastetaan pelkillä alennus mainoksilla, mielikuvilla, yhä edelleen..."

K.K.


Ei, ei tuo ole mielikuvamainontaa, mielikuvamainonta on lähinnä tämmöistä, että mainosten vaikutusten halutaan olevan pidempiaikaisia.

Mielikuvamainonta pyrkii luomaan tuotteelle, palvelulle tai yritykselle imagoa eli ominaiskuvaa. Mielikuvamainokset vaikuttavat myös tuottamalla erilaisia kuluttajarooleja, jolloin vaikutus voi olla kasautuvaa ja pitkäaikaista.
........................


Siis ei tuollainen yht´äkkinen hintaromahdus ole sitä mitä tarkoitetaan mielikuvamainonnalla.

PS.

Kohteliaana, mutta ujon innokkaana, myös hieman avuliaana jään kuulolle......?


Mutta ellei olekaan todellista hintaromahdusta, vain puhetta siitä. Silloinhan se on juuri mielikuvamainontaa...

Suti

Kuinka vanha hinta pitäisi K.K.:lle olla näkyvissä?

Ostaako joku sillä perusteella paljonko hinta on laskenut vai sillä perusteella paljonko hinta nyt on?
Kaikki on niin väärin ja eläkeläistä petetään.

Myönnettävä on että eräiden ns. ajattelua en ymmärrä.
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 20.01.15 - klo:08:23

...........
Mutta ellei olekaan todellista hintaromahdusta, vain puhetta siitä. Silloinhan se on juuri mielikuvamainontaa...

Tai, muuten sit.......
 Voipi mennä lievän huijauksen piikkiin, ei liene rikosoikeudellisesti varsinaista petosta, lähinnä jonkinlaista kusetusta, taikka sellaisen yritystä ?

- Eikö niin ? Kuulostelen ?

PS.

- Luottavaisena..........

Muisto Keijo Kullervo

#5323
Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.01.15 - klo:08:43
Kuinka vanha hinta pitäisi K.K.:lle olla näkyvissä?

Ostaako joku sillä perusteella paljonko hinta on laskenut vai sillä perusteella paljonko hinta nyt on?
Kaikki on niin väärin ja eläkeläistä petetään.

Myönnettävä on että eräiden ns. ajattelua en ymmärrä.

Juttelimme paikallisen S-marketin myyjän kanssa ja Hän kertoi, että kokouksessa päätettiin, että eilisen päivän hintaa ei erikseen ilmoiteta.

Mielestäni, jos valtakunnallisesti ilmoitetaan tiedetyissä alennuksista ko. tuotteissa tänään, pitäisi jo huomenna uusi, alennettu hinta olla näkyvissä vanhan hinnan kanssa, jotta ostaja voisi verrata hintoja keskenään...


Nyt on erikoinen tilanne, kun ilmoitetaan alennuksista, mutta ostaja saa vain arvuutella, onko hintaa edes alennettu...


Minusta S-liike markkinoinnissaan syyllistyy eräänlaiseen harhauttamiseen... Voin tietysti olla väärässäkin? Voithan korjata mielipiteelläsi virheeni?

Keskustelupalstahan tämä on, kai?

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:09:28
Mielestäni, jos valtakunnallisesti ilmoitetaan tiedetyissä alennuksista ko. tuotteissa tänään, pitäisi jo huomenna uusi, alennettu hinta olla näkyvissä vanhan hinnan kanssa, jotta ostaja voisi verrata hintoja keskenään...

Nyt on erikoinen tilanne, kun ilmoitetaan alennuksista, mutta ostaja saa vain arvuutella, onko hintaa edes alennettu...

1 verrata mihin? tarkistatko osaako kauppa prosenttilaskua (osaatko sinä)?
2 ostatko tuotteen jossa on suurin alennus vai tuotteen joka on halvin?

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:09:28
Keskustelupalstahan tämä on, kai?


eikun paste-alusta, koska sinä et vastaa kysymyksiin. mitä keskustelua se on jossa vain sinä kysyt ja valitat etkä lue toisten viestejä?

Siis kerrataan: kolme kysymystä

1 verrata mihin? tarkistatko osaako kauppa prosenttilaskua (osaatko sinä)?
2 ostatko tuotteen jossa on suurin alennus vai tuotteen joka on halvin?
3 mitä keskustelua se on jossa vain sinä kysyt ja valitat etkä lue toisten viestejä?
päivä kerrallaan


sniper

Olin vapaa-aikanani Expertillä satelliittilaitteiden asentaja muutamia vuosia ja siellä kuulin kuluttaja suojasta tämän jutun:
eli jos kauppias myy asiakkaalle TV-aparaatin tänään XX hintaan ja samalle TV:lle suunnitellaan alennusmyyntiä huomisesta alkaen hinta 30% halvempi tällaisessa tapauksessa kauppiaan olisi kuluttajalain mukaan pitänyt myydä aparaatti alennettuun hintaan jo eilen koska hän oli tietoinen huomenna alkavasta alennuksesta.

Liikkeen omistaja maksoi asiakkaalle alennuksen jälkikäteen, huomattuaan virheensä. Se oli reilua peliä se.
Onko Suomessa käytössä samantainen kuluttajalaki?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

#5326
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:09:28


Juttelimme paikallisen S-marketin myyjän kanssa ja Hän kertoi, että kokouksessa päätettiin, että eilisen päivän hintaa ei erikseen ilmoiteta.

Mielestäni, jos valtakunnallisesti ilmoitetaan tiedetyissä alennuksista ko. tuotteissa tänään, pitäisi

Nyt on
Minusta S-liike markkinoinnissaan syyllistyy eräänlaiseen harhauttamiseen...


Eri S-kaupoissa on erilainen hinnoittelu.  Jossain pikkukaupoissa on tuplahinta eikä alennuksilla myydä mitään. Hyvä, kun maaseudulle jää edes joku myymälä.


Jos S-ryhmä ilmoittaa laskevansa hintoja, ei siinä KK:n mielipidettä tarvita eikä KK tarvitse käydä itkemään hintojen laskua.
Mene toiseen kauppaan jos ei miellytä liian halvat hinnat. Ei kauppaliikkeet ennenkän ole kysyneet asiakkkailta, miten tuotteet hinnoitellaan.

Ja mitä keskustelemista noissa hinnoissa on. Ei ne siitä miksikään muutu.



risto

#5327
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:09:28
[

Minusta S-liike markkinoinnissaan syyllistyy eräänlaiseen harhauttamiseen... Voin tietysti olla väärässäkin? Voithan korjata mielipiteelläsi


Pidä vaan miepiteesi. Ketä haittaa.

.

Muisto Keijo Kullervo

#5328
Lainaus käyttäjältä: Suti - 20.01.15 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:09:28
Mielestäni, jos valtakunnallisesti ilmoitetaan tiedetyissä alennuksista ko. tuotteissa tänään, pitäisi jo huomenna uusi, alennettu hinta olla näkyvissä vanhan hinnan kanssa, jotta ostaja voisi verrata hintoja keskenään...

Nyt on erikoinen tilanne, kun ilmoitetaan alennuksista, mutta ostaja saa vain arvuutella, onko hintaa edes alennettu...

1 verrata mihin? tarkistatko osaako kauppa prosenttilaskua (osaatko sinä)?
2 ostatko tuotteen jossa on suurin alennus vai tuotteen joka on halvin?

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.01.15 - klo:09:28
Keskustelupalstahan tämä on, kai?


eikun paste-alusta, koska sinä et vastaa kysymyksiin. mitä keskustelua se on jossa vain sinä kysyt ja valitat etkä lue toisten viestejä?

Siis kerrataan: kolme kysymystä

1 verrata mihin? tarkistatko osaako kauppa prosenttilaskua (osaatko sinä)?
2 ostatko tuotteen jossa on suurin alennus vai tuotteen joka on halvin?
3 mitä keskustelua se on jossa vain sinä kysyt ja valitat etkä lue toisten viestejä?

Hölö. hölö...

Aivan hyvin ainakin niiden sadan tuotteen kassakuitissa näkyä miinusprosentit edellisen päivän hintaan verrattuna jolloin hinta oli korkeampi...

K.K.

PS. Lopetan osaltani keskustelun tästä aiheesta tähän... (Jupinaa... Jupinaa).
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Lidl on saanut muhkeaa mainosta, suorastaan suitsutusta.

K-kaupan osalta hintavertailut ovat olleet pahoja.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä