Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 55 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda


kromi

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 24.01.15 - klo:14:17

Ainahan voi panna hanttiin, MustaPekka!

Juu, mutta ei vastaan, vaikka täällä se on vihta.

Syrinx

#5442
Lainaus käyttäjältä: Suti - 24.01.15 - klo:13:15
no, trolleja on kyllä löydetty muualtakin kuin lähimmistä poliittisista vastustajista. Ihan kiusaksi asti:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1421975598270.html
Kansanedustaja: Venäjä-mieliset trollit piinaavat suomalaispoliitikkoja

Pertti Salolainen täsmentää: " Tässä on ihan selvästi tarkoitushakuista pitkän tähtäyksen suunnitelmallista toimintaa. Siinä pyritään manipuloimaan mielipiteitä ja vaikuttamaan niihin. Toimintaan liittyy kaksi tavoitetta: mustamaalata länttä, erityisesti Yhdysvaltoja, ja toisaalta kertoa, että Venäjä ei ole niin paha."

" Twitterissä on taas päivystäviä trolleja, jotka kommentoivat jokaista viestiä."

Minä vähän ihmettelen että syrinx vähättelee tuota.



Tuosta asiasta en puhunut vaan siitä että ministeriöiden korkeimmat virkamiehet ovat niin kiinni twitterissä ja naamakirjassa jne etteivät ehdi tapaamaan toisiaan niin että tuntisivat toisensa kun somessa keskustelevat. Ja mielestäni joku twitter ei ole oikea foorumi palaveerata siitä saavatko Suomen tiedusteluviranomaiset oikeuksia seurata sitä tai tätä. Se on just se kanava jonka voi rauhassa jättää rahvaan remuamiskentäksi. Siellä on tarkoitus lähetellä vain noita heippaviestejä ja selffareita...

Ja muuten olen sitä mieltä että nuo erilliset ministeriöt tulisi lopettaa ja koko valtioneuvostolla olisi vain yksi yhteinen virkamiehistö, tietysti sen koko voisi olla noin kymmenesosa tämänhetkisestä. Silloin ei tulisi noita sotkujakaan kun yhtä asiaa ei "hoida" kymmenen ylijohtajaa ja kuusi kansliapäällikköä...




Suti

Netissä löytyy pirusti sovelluksia joiden taivaallista ihanuutta en ole oivaltanut. Ilmankos olen niin epäsosiaalinen.
En tarvitse twitteriä, en Facebookia, en WhatsAppia. Sitten on suunnaton joukko sovelluksia joita en tiedä olevan olemassakaan. Varmaan tarvitsisin niistä joitakin.

K.K.:n Viestintä Co. kertoo minulle kaiken mitä tarvitsen. Mitähän taivaaseen nyt kuuluu?
päivä kerrallaan

Syrinx

Niin, vielä kerran tarkennan: virkamiehistöä on ihan liikaa. Tuosta ministeriötasosta suuri osa joutaisi ihan oikeisiin töihin.

Tuo jupakka sai minut häpeämään tämän maan hallintojärjestelmää ja lainvalmistelun tasoa...



karpalo

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 24.01.15 - klo:16:30
Niin, vielä kerran tarkennan: virkamiehistöä on ihan liikaa. Tuosta ministeriötasosta suuri osa joutaisi ihan oikeisiin töihin.


Syrinx, tuo on aivan totta.

Mutta mitenkä saisi heidät havahtumaan tässä asiassa?

Ovat kuitenkin siellä, vaikka ovat olevinaan "eri puolueissa", siis päättäjät, niin tässä virkamiesten tarpeellisuudessa, niin veli aina veljeä suojelee.

Koskapas suojatyöpaikkoja olla pittää meillä ja myöskin  heillä. Vaikuttaa ulospäin, että jotakin tapahtuu, kun laitetaan "työryhmä" pohdiskelemaan asioita.

.......

PS. tuollaiselta tuo touhu vaikuttaa toisinaan ?

-Uteliaana ja avoimin silmin ....

Suti

Jaa-a, liikaa...
Samaan aikaan haukutaan lainvalmistelun heikkoa tasoa ja sanotaan että niitä valmistelevia ja säätäviä ja valvovia virkamiehiä on liikaa.
Minä en vaan tietäisi mistä ministeriöstä ja miltä organisaatiotasolta vähennetään. Juha Sipilä on puhunut että ministereitä voisi olla 4..5 vähemmän kuin nyt. Ministereitä on 17 ja ministeriöitä on 12.

Itse olen aikoinaan seurannut muutaman lain valmistelua. Minulle jäi tunne että asiantuntijoita ei kuunneltu, vaikka oli kuuleminen niin kuunneltu ei. Tosiasiat väännetään sopimaan poliittisiin tarpeisiin.
päivä kerrallaan

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 24.01.15 - klo:17:33
.............

Itse olen aikoinaan seurannut muutaman lain valmistelua. Minulle jäi tunne että asiantuntijoita ei kuunneltu, vaikka oli kuuleminen niin kuunneltu ei. Tosiasiat väännetään sopimaan poliittisiin tarpeisiin.


Aivan, siis lähdetään kuulemaan, niinkuin kuuluu kuullakin, mutta etukäteen on tiedossa heillä, näillä kuulijoilla siis, että kuuluu sieltä mitä kuuluukaan, niin teemme omia ratkaisuja, taikka olemme niitä tekemättä ?

Ainahan voidaan asettaa jokin toinen työryhmä pohtimaan toisen työryhmän tekosia ?

Niistä yleensä löytyy melkoisesti reposteltavaa.

risto

#5448
-
Ministerit ovat paskoja ja ministeriöt ovat paskoja. Voimmeko enää enempää toivoa?

Toivottavasti  lait ovat kunnollisia.
.

Ruotsissa on 24 ministeriä.

.

Syrinx

Eikös naapurissa (länsi-) siirrytty jo tähän yhden yhteisen virkamiehistön malliin... ainakin tavallaan, siellä kun on tuo valtioneuvoston valmistelukanslia. Vähintään samaa voisi täälläkin käyttää. Pitäisi mieluummin miettiä mikä ministeriö todella tarvitsee omaa henkilökuntaa ja minkä verran. Ulkoministeriön hyväksyn, valtionvarainministeriön, sisä- ja puolustusministeriön, mutta muut voisivat olla näitä yhteispoolin käyttäjiä.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä