Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 75 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

.
Lottapa hyvinnii.

Ei tämän oivaltamiseksi tarvita mitään serlokkeja.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Luin ensin, että lottotyttö. Kuvan perusteella vähän näköinenkin... :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Posiella

Lyly ehdotti, että palkat joustaisivat ylöspäin, kun firma tekee hyvää tulosta. Entäs, kun menee huonosti? Joustavatko palkat alaspäin? Lylyllä on nyt jäänyt grammofooni hinkkaamaan paikalleen. Hänellä on hätä, kun kukaan ei enää luota vasemmistoon ja ay-liikkeeseen. Miksi luottaisivat, kun neljän vuoden hallitusaikana sossut ja vassarit eivät ole saaneet mitään aikaan? Kokoomus on ollut sossujen talutusnuorassa.

Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

Kohtako se hallitus saadan kokoon ja töihin, toivoisi!

Suti

Lainaus käyttäjältä: 0 - 02.05.15 - klo:20:42
Lyly ehdotti, että palkat joustaisivat ylöspäin, kun firma tekee hyvää tulosta. Entäs, kun menee huonosti?

Voi olla että ehdotti, koetin kuunnella tarkkaan enkä ihan tuota huomannut.
Kyttäsin juuri sitä ehdottaako Lyly että palkankorotuksista -esim. 2% - sovitaan niin, että palkankorotus on perus + henkilökohtainen osaamislisä + tulokseen sidottu osa.
Jos firmalla menee huonosti viimeinen osa jätetään maksamatta.
Vai ehdottiko Lyly että sovitaan vain peruspalkankorotus ja jos tyyppi on hyvä, tulee päälle osaamislisä (jota ei keskusjärjestöt sovi) ja sen päälle tulee yhtiön tuloksesta johtuva lisä jota ei keskusjärjestöt sovi ja joka =0 jos firmalla menee huonosti.

Minun korviini Lyly ei sanonut mitä hän oikein tarkoitti.
päivä kerrallaan

risto

Hallitus siis nostaa ensi töikseen kaikkien palkkoja.

.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 04.05.15 - klo:08:36
Lainaus käyttäjältä: 0 - 02.05.15 - klo:20:42
Lyly ehdotti, että palkat joustaisivat ylöspäin, kun firma tekee hyvää tulosta. Entäs, kun menee huonosti?

Voi olla että ehdotti, koetin kuunnella tarkkaan enkä ihan tuota huomannut.
Kyttäsin juuri sitä ehdottaako Lyly että palkankorotuksista -esim. 2% - sovitaan niin, että palkankorotus on perus + henkilökohtainen osaamislisä + tulokseen sidottu osa.
Jos firmalla menee huonosti viimeinen osa jätetään maksamatta.
Vai ehdottiko Lyly että sovitaan vain peruspalkankorotus ja jos tyyppi on hyvä, tulee päälle osaamislisä (jota ei keskusjärjestöt sovi) ja sen päälle tulee yhtiön tuloksesta johtuva lisä jota ei keskusjärjestöt sovi ja joka =0 jos firmalla menee huonosti.

Minun korviini Lyly ei sanonut mitä hän oikein tarkoitti.

Palkankorotushan mitätöisi Sipilän toisen ehdotuksen työajan pidentämisestä. Työajan pidentämisellä olisi tarkoitus parantaa tuottavuutta. Mahtavat kaikki työntekijät olla mielissään!

Suti

Niin, Sipilä ei kai ehdottanut palkankorotusta. Työajan pidentämistä on usein esitetty entisellä palkalla.

Tuo työajan pidentäminen ei ole käytännössä niin helppo juttu.
On helppo luetella joukko ammatteja joissa työajan pidentäminen törmää käytännön vaikeuksiin.
Saisivat nyt ensin lopetettua nuo 0-tuntisopimukset.
päivä kerrallaan

Syrinx

Muistan kyllä minkälainen työ oli saada takavuosina sovitut pekkaset mahtumaan vuorolistoille, miten kalliiksi se tuli, ja minkälainen vääntö siinä oli että ne vapaapäivät väännettiin sitten päivittäisiksi työajan lyhennyksiksi siellä missä voitiin. Ja noita pekkasten tuomia reikiä löytyy vieläkin työvuorolistoista joten tuon sadan tunnin täyttö ainakaan joka paikassa ei ole mikään erityinen ongelma. Siitä vaan, säästää ylitöiden teettämistä...

Nollatuntisopimuksista luopuminen on varmaan tässä asiassa kauppatavaraa, täytyy vain laskea onko hinta puolin ja toisin kohdallaan...

Suti

Äkkipäätä tulee mieleen ihmetellä miten opettajien työaikaa pidennetään.
Ja merimiesten.
Ja todellakin, vuorotyöläisten.

Ja sekin tulee mieleen helpottaako työajan pidentäminen työllistämistä, niiden 200 000 uuden työpaikan luomista.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä