Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lintulauta

Aloittaja Amanda, 22.11.07 - klo:22:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: se - 22.06.09 - klo:21:46
.
Naakat hakeutuu toisten naakalta näyttävien seuraan.

;D en minä onneksi usein istu poppelipuussa.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

.
Niin, mutta justhan sanoit, että ne tuppaa sun parvekkeelles...     ;D

Onko sittenkin kuule kyse naapuristas, eikö vain?
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Paitsi että korjasin tuon vääriä mielikuvia aiheuttaneen typon, joka ei kuullostanut kovinkaan kivasti sanotulta. Itse kun olen vannoutunut eläinten ystävä, niin pidän kaikenlaisten elävien olentojen omavaltaista hengiltä ottamista huvimielessä arvelluttavana toimintana.

- Miltähän meistä ihmisistä tuntuisi, jos eläimet yhtäkkiä pystyisivät nousemaan yhteisrintamassa kapinaan ihmisten mielivaltaista julmuutta & brutaalisuutta vastaan - eli alkaisivat kostoksi harventaa meitä ihmisraukkoja oikein toden teolla. Saisivat ajattelemattomat ihmisraukat maistaa kunnolla omaa lääkettään...!!!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

.
Kyllä meitä ihmisraukkoja harventaa jo nyt monet eläinkunnan edustajat.

On bakteereita, viruksia, alkueläimiä...

Heh, ymmärsin pointtisi kyllä. Tuskinpa nämä edellä luettelemani elämänmuodot tietoisesti toimivat niin kuin toimivat.

THL tiedottaa

.
Aakku: "Ei noi liikennesäännöt mua koske. Mä painelen yli kahtasataa aina kun huvittaa. Samoin ampumisen kanssa: ammun kaikkee, mitä haluun."

Aakku

Lainaus käyttäjältä: se - 22.06.09 - klo:21:47Ja Aakku saa katkaista rautasahalla sen pyssynsä!

Kaikki linnut ovat rauhoitettuja pesintäaikana. Useimmat sen ulkopuolellakin.

Variksienkin ampumiseen on pyydettävä lupa.

>:(

Tiedän tämän, mutten siitä lainkohdasta juri ampumatapahtuman aikaan piitannut, koska asetin ihmislapsen unen varisten rääkymisen edelle. Nk. herrat tekevät paljon enemmän ja pahempia rikoksia kuin tällainen hampuusi, joka haluaa myös kesämökillä nukkua yönsä rauhaisasti, mutta ne ketkut saavat kolttosistaan vain kädenpuristuksia ja arvomerkkejä  ;D ... sillai toinen toisiltaan.

Enkä mää sitä hyvää vindofkaa ala rautasahalla pilaamaan ... mitä järkeä siinä ?

LainaaAmpuma-asetta saa käyttää vain metsästykseen tai ampumaradalla.

Saa sellaista, minun tulkintani mukaan, käyttää myös omalla maallaan ... ja ainahan voin määritellä varistensyötin ja ampumapaikan välisen alueen ampumaradaksi --> mitäs lentävät, varikset, ampumaradalla viuhuvien luotien eteen, kelvottomat.

S

Tässä se paradoksi juuri piileekin; koska ihmiset ovat juuri niitä pahimpia loisia & tuholaisia, jotka toimivat täysin tietoisesti & harkiten - vaikkakin usein myös ajattelemattomasti - eli tuhoavat luontoa tarkoituksellisesti omaa tyhmyyttään, tai sitten muuten omaten välinpitämättömän asenteen ympäristöönsä.

- Tosin kyllä ihmiset osaavat tuhota kaikkea elollista - omaa lajiaan, sekä muita lajeja siinä sivussa. Siinä me olemme kyllä luomakunnan taitavampia olentoja. Moni tuholaiseläinkin jää toiseksi, kun raakalaismainen ihmismutaatio pistää tuulemaan!  

S

Tuo edellinen vuodatukseni oli sitten yleisluontoista kritiikkiä ihmisten tuhoavasta käytöksestä - ettei vaan saada turhaan väärinkäsityksiä, että kritisoin jonkun toimintaa yksityisesti. Se ei suinkaan ole tässä tarkoituksena, koska tärkeämpää on keskittyä globaaleihin ongelmiin, kuin yksittäisiin ilmiöihin  - vaikkakin joskus pienestä purosta se isokin putous syntyy...?! 

Amanda

Mikä ero on variksella ja naakalla, en tiennyt.  Naakka 
Mutta ihme kyllä en tunne. Tuosta linkistä selviääkin, miksi. Se esiintyy enemmän eteläisessä Suomessa, minä olen Pohjois-Pohjanmaalta.

LainaaNAAKKA on hyvin seurallinen ja äänekäs varislintu, joka viihtyy parvissa. Runsaimmillaan naakkaparvet ovat talvella. Suurimmissa kerääntymissä on satoja lintuja. Osa naakoista myös pesii yhdyskuntina. Pesäpaikaksi kelpaa puunkolo, rakennuksen onkalo tai pönttö. Kesässä varttuu yksi uusi sukupolvi.

Ravinto on hyvin monipuolista. Lähes kaikki käy, ja usein ravintoa haetaan ihmisten keskeltä.

Suomessa naakan levinneisyys on eteläpainotteista.
Keski-Suomessa naakkoja on epätasaisesti läpi maakunnan. Laji on runsastunut viime vuosina. Naakka suosii kulttuuriympäristöjä. Jotkut sen yhdyskunnista ovat muodostuneet jo käsitteiksi. Sellaisia ovat mm. Turun tuomiokirkon tai Hattulan kirkon ympäristön naakkakeskittymät.

mrsFox

Lainaus käyttäjältä: Ztara - 22.06.09 - klo:21:46

On minulla  niitä keltaisia korvatulppia, mutta niistä tulee korvat kipeiksi. Pitää varmaan hankkia kunnon Peltorit. Siinä saattaa tosin kampaus kärsiä  ::).

Kampaus ei kärsi, kun hakee apteekista korvakittiä. Sitä käytetään esim. lapsilla estämään veden pääsy korvakäytäviin, on kuules silikonia ja tiivistä ainetta. Helpo muotoilla ja n. 7 euron jöötin voi jakaa kolmeen satsiin.. niitä kannattaakin vaihtaa viikon- kahden- kolmen jälkeen uusiin, sillä korvat erittävät hieman ja kitti on hivenen tahmeaa.

Naakat ovat minusta jotenkin salaperäisiä, vaikka niiden ääntelyn tunnistaakin heti naakkojen ääneksi. Se on kuin puhelinlangat laulaisivat, metallinen ja hyvin erikoinen ääni.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä