Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outomaan huipputiedemiehet?

Aloittaja Pönni, 21.08.12 - klo:22:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pönni

Lainaus käyttäjältä: Ripa - 27.08.12 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: Pönni - 27.08.12 - klo:21:38

Homekoulut ja homeasunnot.. Se unohtu mun listauksista.

allergia on yliherkkyyttä. Homeet taas tuottavat myrkkyjä, ja sen pahempi juttu.
Sitä ennen oli lastulevyjen formaliiniongelma 70-luvulla.

Monia muitakin aineita oli kuten hurjat parkettilattian lakat.
Nyt moni liuotin on vaihtunut vedeksi.

Näitä piisaa.  

kun muutimme nykyiseen asuntoomme 1984, mikään kasvi ei kasvanut ikkunalla 3 vuoteen. Kun toin asuntoon ison tomaatin, se muuttui valkoiseksi. Epäilen vamisparkettia.

Allergia on yliherkkyyttä = hauki on kala.

Jos ina vääntää nupissaan ajatustottumustaan avoimempaan suuntaan ja miettii sitä mikä on myrkkyä ja sitten sitä että ihmiset on erilaisia keskenään, niin se mikä toiselle on myrkkyä, sitä voi toinen sietää paremmin.

Oon omaa isä-äijjää funtsinut kun on röökiä vetänyt jostain 12v. saakka ja yhä kessuttelee 82v:na. Ei hirveesti viinan kanssa lätrännyt kun me lapset oltiin pieniä, kiitos siitä, mutta sittemmin kyllä vaikka naisensa ovatkin koittaneet pitää kurissa ja nuhteessa. Nyt on sairaanhoitajat velvotettu kontrolloimaan pämppäämistään ettei kaatuilis kotonaan, mutta sitkeessä on henki eikä niin mitään allergioita ole hänellä ollut.. ai niin, asperiinista saa kamalat oireet, mutta mikään muu ei allergisoi, aiheuta siis yliherkkyysreagtiota, näytä olevan hänelle myrkkyä. Liuotinten sietokyky on ihan uskomaton. Etenkin kun tosimiehekkäästi ei juomapuoli ole mitään pilsneriä vaan aitoo Koskenkorvaa ja tietenkin raakana.

Siinä ois jo moni vinkuheinä kellahtanut ennen nelikymppisiään.

Ja viikonloppuna tapasin pitkästä aikaa yhden tädeistäni, joka oli kintuistaan ketterä ja boolihinkillä ravas kun nuorempi väki haki vaan sidukkaa tai olutta, mietoja. 70v. mittarissa ja ainoo jolla oli ollu seuraavana aamuna kuulemma koistinen, ei ihme kun sitä menoo katteltiin ja hihiteltiin alenevassa polvessa..

Jos on hyvä sietokyky niin on.
Kaikilla se ei ole sama.
Eikä edes samassa huushollissa.
Ei vaikuta se että siellä on siistiä eikä saa syödä paskaa..


Luulis muuten että jatkuva liuottiminen nautiskelu se vasta tuhoaakin suolistosta flooran, häiritsee bakteeritasapainoa? Usein kai niin onkin. Ittellä vetäsee aika nopeesti vattan vikkelälle ja varpusparvi ei pysy langoilla jos on nautiskellut enemmän kuin lääkäri määrää, ylittänyt vain sydämen kirkastuksen.

Kuka millekin on yliherkkä.
Minä olen uskomuksillekin yliherkkä.
Siks kiinnostaa tietää muutakin kuin se mihin kukakin uskoo tai mitä kukakin on tottunut jankuttamaan. Kyllä minä sen tiedän että hauki on kala mutta mikä on kala? Niitähän on monenlaisia. Jokkut kalat on kasvinsyöjiä ja jokkut petokaloja. Niillä on erilainen ruuansulatus ja ne tunnistaa hampaistaankin jo ilman että näkis mitä käyttävät ravinnoksi..


risto

Lainaus käyttäjältä: Pönni - 28.08.12 - klo:10:17

Allergia on yliherkkyyttä = hauki on kala.



ai sitä alettiin leikkimmään jo fiksua. Oookkkeeeiiii

no tyhmistä ei saa väittelemällä voittoa.


Pönni

Lainaus käyttäjältä: Ripa - 28.08.12 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Pönni - 28.08.12 - klo:10:17

Allergia on yliherkkyyttä = hauki on kala.

ai sitä alettiin leikkimmään jo fiksua. Oookkkeeeiiii

no tyhmistä ei saa väittelemällä voittoa.

Tähän vois sutkahuttaa jotakin, sen mikä ensimmäisenä nokkelaan miellen putkahti mutta rikkoo netikettiä ja on muutenkin tyhmää matkia, joten väistän jälleen fiksusti ja taidampas jättää aivovoimisteluni tätä erää vähäks aikaa ja voimistella habaani. Jälkikasvu toi tänne äsken aikamoisen kasan lisää muuttolaatikoita ja niitä täyttämään.

Ystävällisin terveisin väistäjä..

risto

.
Tossa tota olikin yhden päivän tarpeisiin.

Paras sutkaus oli nettietiketti ja sana  nokkela.

AveLazio

Itse jankutat, Pönni!!! Kun et minnuu uso, nii kysy lääkärilt. ::) Kysy nyt, että tuo parku loppuu.

En minä medisiinaa. Lääkäreiltä olen kuullut tästä ylihygieniasta.
At a narrow passage there's no brother, no friend


risto

.
Senkin ajan minkä käyttää toisen väärinkäsityten lukemiseen ja toisen parjaamiseen, voisi käyttää Duodecimin terveyskirjaston lukemiseen. Avainsana allergia. Vieressä on sana astma.

Duodecim kertoo että allergiat jaetaan kahteen perusasiaan, nopeisiin ja hitaisiin.

Hitaita reaktioita aiheuttavat esim.   hajusteet ja nikkeliä sisältävät korut.


AveLazio

Täällä on todella tietämätöntä väkeä. Ei sitten millään intoleranssien salat selviä. Ylihygienia siis syynä. Kysykää medisiinareilta, poloiset. Esmerkix Ja AveLazio ovat jo teille kertoneet.

kulma, millä nikillä vittuilit mulle aiemmin, jollain foorumilla?

jaskakin uskaltautui takaisin taannoisen sisäsiittoisuus-mokansa jälkeen. Poika rupatti suu vaahdossa, että suomalaiset eivät muka olisi sisäsiittoisia. :o Minä jouduin korjaamaan virhekäsityksen. Älä nyt jaska taas hölmöile - oot kyl tehnyt sen jo. Hmmm. Eiks luonnonvalinnan pitäis viedä tommoset jaskat ja kulmat pois. No, ehtii se vieläkin...
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pönni

Minä olen kyseenalaistanut sen ylihygieenisyyden sillä ettei ole mahdollista elää vain kotona kaikkien niiden joilla on allergioita.

Kakarathan viedään jo kantokopassa marketteihin ja vaikka mihin ja kun ne oppii tepastelemaan, ne nuolee kaiken, lykkää paskaset pikku kätösensä suuhunsa ja tonkii vaippansakin levitellen omia basiliskujaan kaikkialle.

Jos te elätte muka laboratoriolosuhteissa, ette edes muista että sellaisiakin olentoja on kuin piltit.. eipä ihme että kaikki mikä lukee Duocemissa tai on jokun voittoa tavoittelevan apteekin mainoksessa jokun laboratorioelämää kirjoittavan kynästä, on Ainoa Oikea ja Lopullinen Totuus. Huoh..

Oman järjen käyttö ei ole kiellettyä, se on jopa suotavaaa. Ja jopa vielä iällä niin pärjää mahdollisimman pitkään omatoimisena olipa sitten perinyt allergiataipumuksensa tai lapsena juotettu tuttipullosta käsidesiä ateroinnin päätteeksi.


Jaska

#58
Lainaus käyttäjältä: PönniMutta, eikö allergialla tarkoitetakin yliherkkyyttä? Elimistö hylkii jotakin. Jollekin ei sovi maidon sokeri, jollekin ei sovi maidon valkuainen. Eikö niitä molempia voi sanoa maitoallergioiksi. Toleranssilla viitattaan sietokykyyn? Laktoosi-in-toleranssi ongelma.. Elimistö ei siis siedä jotakin..
Lääketieteessä on sovittu niin, että allergiat liittyvät proteiineihin ja intoleranssit esim. hiilihydraatteihin. Eli maitoallergia on sitä ettei siedä maidon proteiineja, laktoosi-intoleranssi sitä, ettei siedä maitosokeria.

Ylihygieenisyys on juuri sitä, ettei altistu "normaaleille" pöpöille. Eli jos lapset sorkkivat hevosenläjää ja sitten kaivelevat hampaitaan, ei siihen pidä mennä vanhempien estelemään. Sellainenkin tilasto oli, että maaseudulla asuvilla on vähemmän allergioita, koska heillä on elukoita ja paskaa koko ajan lähes iholla. ;)

Lainaus käyttäjältä: Avejaskakin uskaltautui takaisin taannoisen sisäsiittoisuus-mokansa jälkeen. Poika rupatti suu vaahdossa, että suomalaiset eivät muka olisi sisäsiittoisia.   Minä jouduin korjaamaan virhekäsityksen.
Miten tuollainen pelle kehtaakin esiintyä tiedemiehenä? Poppamies sinä olet, keksit juostenkustessasi tarinoita ja esität ne tietona. Annoin sinulle parikin linkkiä oikeisiin geenitutkimuksiin, joista näet etteivät suomalaiset ole sisäsiittoisia, mutta kun sinä raasu et osaa edes lukea tiedettä.

Ei se, että sinun vanhempasi olivat sisaruksia (sen näkee kyllä mentaalisen kehityksesi vajavaisuudesta), tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat sisäsiittoisia.

Patu

Muistan kerran kun ystävän vaimo soitti hermona lääkärille: poika nuoleskeli talvella hiekkalaatikolla jäätynyttä koiranpaskaa.
Höh, sanoi lääkäri, ei syytä huoleen. Se on pakastettua.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä