Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hyödyllisiä ajatuksia

Aloittaja risto, 30.08.12 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

Lapset eivät vielä ymmärrä sotaa. Heidät pannaan yleensä esikuolijoiksi (joilla nähdään vihollisen tuliasemat) tai miinanpolkijoiksi (jotka avaavat railon miinakenttään).

Nuoret miehet himoavat sotaa. VAIN siksi sotia on.

Pyydän, että asiaatuntemattomat eivät höpsöttelisi tästä vakavasta asiasta (kuten kulma ja Tiistai)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Aprilli

Sodassahan löytyy se mielenkiinntoinen piirre, etteivät siitä hyötyvät ikinä riskeeraa itseään rintamalla.

Puhumattakaan sodan jälkeisestä tilasta.
Voittajamaa aloittaa innolla uuden rakennustuotannon ja elvytyksen hävinneessä maassa.
Bisnes on Bisnes, ennen ja jälkeen.

Tiistai

Sodanlietsojista puhumattakaan. Puska jr:kin halusi kostaa S:lle, koska tämä yritti salamurhauttaa sr. -isänsä. Omien puheidensa mukaan..
Taitaa olla vähän naivi. Sodan lietsojat olivat hänen neuvonantajiaan.. pitkällä tähtäimellä suunnitellaan. Oma napa/suu/maa lähimpänä, sen vauraus ja energian turvaus (ahneus -tuhlausta varten) päämotiivina.

Ja herra AveLazio, miten niin Minä en tiedä näistä mitään?!  

Patu

Ne nuoret miehet joilla on perhe, tulevaisuus, ote elämään eivät halua sotaa.
Ne nuoret kuumapäät, joilla ei ole uraa, tulevaisuutta, naista, ei mitään, haluavat päteä räiskimällä rynkkärillä. Heillä ei ole mitään menetettävää - paitsi terveytensä ja elämä.

Liekinheittäjä kun roiskauttaa päin tällaista sankaria ei ole ihana loppuelämä tiedossa.

Jotkut suomalaiset kusipäät lähtivät Irakiin vastustamaan USAn hyökkäystä. Ajatus oli toimia ihmiskilpenä, kuolemaa ei pelätä.
Mutta entä jos ei kuole - pahasti haavoittuneena, ilman jalkoja ja silmiä on kivaa kun sai osoitettua sankarillista kumouksellisuutta. Ja kansa, se halveksittu suomen kansa, maksaa hoidon.

Minusta on kiva lukea Aprillin, Tiistain ja kulman jutuja. Ajattelevat eivätkä toista samaa soopaa.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 04.09.12 - klo:13:00

Ja herra AveLazio, miten niin Minä en tiedä näistä mitään?!  

Onko sinua ammuttu polveen?

Tiistai

No ei onneksi.. mutta tuo Avehan aina, melkein, kirjoittaa kulman takaa, se meinaa tietenkin, ettei muut tässä ketjussa tätä teemaa oikein ymmärrä.  En heti hoksannut ja ehdin laittaa em. viestin.

-- eikö se ollut joku sanonta, että soitellen sotaan.. joo http://urbaanisanakirja.com/word/menna-soitellen-sotaan/
Alkujaan Kalevalasta ja Kullervon runosta?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 04.09.12 - klo:14:57
No ei onneksi.. mutta tuo Avehan aina, melkein, kirjoittaa kulman takaa, se meinaa tietenkin,.......

Niin niin Tiistai, näin Tiistaisin tulee joskus ihailtua vanhoja, hyvin vanhoja tinasotilaita, joita olen ostanut kirppiksiltä. Ei minun silti tee mieleni Rintamalle, eikä oikeastaan esikuntaupseeriksikaan, vaikka saisi nipistellä kauniita Lotta/Svärd  tytöntylleröitä takapuoleen.

Onhan minulla sitten komioita kanoja ja kukkojakin, tinasta valettuja, voi niilläkin leikkiä, ei aina tarvii ammuskella, Bum, Bum ja räiskis..,Sää Kualit, pois pelistä.

AveLazio

Huomaan, että täällä kukaan ei ymmärrä/tiedä sitä, miksi sotia on. Syyn tietää psykologi, filosofi, biologi, antropologi - ja moni muu. Olen ennenkin puhunut aiheesta kouluttautumien hippien kanssa. Ja aina tulee tuo käsien vääntely, kuten edellisistä viesteistä voi lukea.  Ne on kirjoitettu (itkuisella) tunteella, ei tiedolla.

En taida neuvoa asiassa enää ilmaiseksi. Hmm. Maksaa se opiskelu aina jotain.

Oletteko Patu ja Kulma käyneet armeijan? :D
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 04.09.12 - klo:17:44
Huomaan, että täällä kukaan ei ymmärrä/tiedä sitä, miksi sotia on. Syyn tietää psykologi, filosofi, biologi, antropologi - ja moni muu. Olen ennenkin puhunut aiheesta kouluttautumien hippien kanssa. Ja aina tulee tuo käsien vääntely, kuten edellisistä viesteistä voi lukea.  Ne on kirjoitettu (itkuisella) tunteella, ei tiedolla.
En taida neuvoa asiassa enää ilmaiseksi. Hmm. Maksaa se opiskelu aina jotain.

Patu voi puhua omasta puolestaan. Minä puhun omastani.

Olen vanhanajan tykistöveteraani, aliupseeri ja  tulenjohtaja Jumalan Armosta, sekä komppanian toiseksi paras suunnistaja. Olen kannukseni hankkinut tykistokenraali Nenosen oppien mukaisesti, suorasuuntaustyylini joustavuudessaan  oli aina päivän helmiä ja  huippukohtia harjoittelussamme.:

Vilho Nenonen (oikealta nimeltään Wilho Petter Nenonen, 6. maaliskuuta 1883 Kuopio – 17. helmikuuta 1960 Helsinki)

Tykistökenraali Nenonen korosti erityisesti tulen keskittämisen merkitystä. Sillä piti korvata meidän materiaalinen alivoimaisuutemme vastustajaan verrattuna. Tämä tulen keskittämisen periaate tuli vuosien mittaan yhä voimakkaammin esille. Se löi leimansa kaikkeen tulen käytön, ampumamenetelmien ja välineistön kehittämiseen.

Näillä opein olen selviytynyt elämässä ilman Kramaleita tai valittamista huonoista olosuhteista.

Patu

Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 04.09.12 - klo:19:19
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 04.09.12 - klo:17:44

Patu voi puhua omasta puolestaan. Minä puhun omastani.

En ryhdy tälle linjalle. Asiat keskustelkoot, eivät poletit.

Ennen pitkää puhumme, Aven johdattelemana, sotilas- tai paremminkin upseeriarvoista, aselajeista  jne. Ei kiinnosta.

Naisväkeä ei sovi yrittää jättää ulkopuolelle kun keskustellaan sodasta.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä