Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kvanttifysiikka - Missä mennään

Aloittaja AveLazio, 18.10.12 - klo:00:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

Lainaus käyttäjältä: juuli - 23.05.13 - klo:16:50
Oisiko tällä tekoa kvanttifysiikan kanssa. Säikeitä. Kuva on kaunis jokatapauksessa. Te viisaat.

Kuva on ihan ok, mutta ei liity kvanttiin mitenkään ei ainakaan tuossa muodossaan vaikka kvantti on tavallaan energian aaltoilua ja säteilyä, kuitenkin sekin on oletetusti matematiikkaa, asiasta löytyy monia kirjoituksia eräs stoori löytyy seuraavasta linkistä.
Mutta ottakaa huomioon sekin on immeisten skrivaamaa joten päättäkää itse uskotteko.  ;D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Planckin_vakio
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Sini - 23.05.13 - klo:15:14
Lainaus käyttäjältä: snipe - 23.05.13 - klo:14:11
Tota kvanttifysiikka ei opi sitten kukaan ei sitä oppinut kvanttifysiikan isäksi kutsuttu tanskikaan Niels Bohr.
Kvantin isä Bohr.
Kerro lisää! Mielenkiintoista.

Moi "Sini" melkein yhtaikaa ollaan saitille liitytty jo monta vuotta sitten, en vain ole paljoa skrivaillut ennen vanhaan globella Aakun kanssa töristiin niitä sun näitä, rauha hänen muistolleen.

Voi kun osaisinkin kertoa kvantista ja sen teoriasta, mutta olen tavallinen maatiainen joten tämä kvantin osaaminen ja ymmärtäminen on melko matalalla lentävää. Oikeastaan tiedän vain sen ettei sitä voi suoraltakädeltä syödä!

Kuten Niels Bohr'kin on köpiksessä sanonut vaikka häntä pidetään kvanttimekaniikan yhtenä isänä, ei tätä ymmärrä edes tyhmätkään kuinkas sitten me?

No kuiteski kvanttia pidetään jonkin suureena joka on asian tai aineen mitattava-arvo.

karpalo

Ave kyllä ymmärtää Kvanttia, mutta hän ei saa sanotuksi sitä ulos koska kiihkoilee liikaa sen Tiikeritankin kimpussa.

Koko Energia on mennyt jo pari kolme vuotta tuohon tiikeritankin rekyylin tutkimiseen.

Sinä aikana olisi, tietty kerinnyt kyllä nappaamaan Nobelit Kvanttihommistansa, mutta kun täälläkään kukaan ei  ole jakanut vastuuta ja auttanut hänen hommiaan tankkiasioissa, joita hän pitää kuitenkin tärkeimpänä, koska on entinen Siinain alueen ylipäällikkö, sotataktikko ja Valtakuntien rajojen siirtelijä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Ringhals - 23.05.13 - klo:19:33
Sinä aikana olisi, tietty kerinnyt kyllä nappaamaan Nobelit Kvanttihommistansa, mutta kun täälläkään kukaan ei  ole jakanut vastuuta ja auttanut hänen hommiaan tankkiasioissa, joita hän pitää kuitenkin tärkeimpänä, koska on entinen Siinain alueen ylipäällikkö, sotataktikko ja Valtakuntien rajojen siirtelijä.
Jossain yhteydessä "ave" mulle on kertonut kuuluneensa "alien legion" eli muukalais legioonaan, no täytyypä "veiniltä" udella, että eikö se siellä tapahtunut se "aven" haavoittuminenkin?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: snipe - 23.05.13 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Ringhals - 23.05.13 - klo:19:33
Jossain yhteydessä "ave" mulle on kertonut kuuluneensa "alien legion" eli muukalais legioonaan, no täytyypä "veiniltä" udella, että eikö se siellä tapahtunut se "aven" haavoittuminenkin?

Näin varmaan.

Olisihan se hauskaa jos hän itse avaisi vähän asiaa ja kertoilisi sotapäiväkirjansa tositarinoita hieman enemmältikin.

Nyt häneltä vain joskus tulee ulos parahdus:

- Osuivat penteleet polveen

( Tämän taas tupla on kuitannut, että ampui siihen vahingossa itse)

Minusta Ave voisi kertoa laajemminkin Joukkojensa, joihin siis kuului, ehkäpä joitain komensi itsekin tukikohdistaan, operaatioistaan ja mieluummin karttojen avulla.

Tositarinat sotilasoperaatioista, ne on mielenkiintoista luettavaa, tuntee ikäänkuin veren hajun sieraimissaan.

sniper

Kyllä "ave" jossain vaiheessa hiukan raottikin Globella näistä reissuistaan en vain muista tarkkaan kaikkea saisin ne kyllä kaivettua ylös globelta vieläkin, mutta eiköhän anneta "aven" avata sanainen arkkunsa itse.

AveLazio

Fysiikka on täällä edelleen mysteeri. Hm!

Snipe, olin tosiaan 40 v sitten Muukalaislegioonassa, Turhan päiten. Mutta haavoituin siellä pahasti polveen. Kepin kanssa kuljen. Hmmm.
At a narrow passage there's no brother, no friend

sniper

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.05.13 - klo:20:26

Snipe, olin tosiaan 40 v sitten Muukalaislegioonassa, Turhan päiten. Mutta haavoituin siellä pahasti polveen. Kepin kanssa kuljen. Hmmm.

No tää oli jotain tämänkaltaista kun muistelin, ja jos palataan tohon kvanttiin ja sen myötä asian mekaniikkaan tai miksei fysiikkaan, niin se vain on näin jotta jos kovaa etenemme niin kulkemamme suora tiekin käyristyy ja mökin nähdessämme kaukana tien vieressä ja silloin jos lisäämme vielä vauhtia niin näemme mökin taaksekin ennenkuin olemme edes sen kohdalla.

Mihinkäs se tämä viittaa, aikaan vai mihin?

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 23.05.13 - klo:20:26

Ave, voisit selittää (lyhyesti), miten Kööpenhaminan tulkinta eroaa fyysikkojen valtavirran käsityksestä.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Säiefysiikan crude version sanoo, että tilaulottuvuuksia on 9 (eikä 3) ja aikaulottuvuuksia 2 (eikä 1). Liian vaikeaa ainakin inisevälle thl:lle. Älä ajattele asiaa, helpompaa on mennä illalla mammimaan.

Vastaan kysymyksiin.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä