Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kirjoja

Aloittaja Bongaaja, 12.06.08 - klo:04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 15 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: aladoobi - 22.07.09 - klo:09:56
Sama Capran kirja on ollut täälläkin päin ja silloin kun se oli uusi ja tuore, vaimoni luki sen eikä pitänyt siitä. Hän oli fyysikko koulutukseltaan. Itse en ole päässyt puusta pitkään sen kirjan kanssa.

:)
Enpä ihmettele, ettei vaimosi pitänyt - pahintä näissä pseudotieteilijöissä on se, että he pitävät omiin juttuihinsa uskomattomia ihmisiä jollaintapaa "rajoittuneina"  ;D

LainaaWilhelm Reich kiinnostaa lähinnä inhimillisenä kohtalona ja ilmiönä; siitähän voisi saada aikaiseksi vaikka elokuvan. Minun kirjani nimi on "Function of the Orgasm" - siis Reichin kirjoittama. Yritän etsiskellä sitä täältä, en ole lukenut sitä varmaan vuosikymmeneen. Reichistä voidaan sanoa, että hän oli "Freudin oppilas", mutta 'libido' oli hänelle oma erityinen energiamuotonsa, orgoni-energiaa, josta tiedettiin, että se oli vaaleansinistä. Sitä tarvittiin elämän synnyttämiseksi.

Nämä orgoni-energiat ovat samaa kastia kuin Capran mystiikkajorinat. Mistä ihmeestä näitä hörhöilijöitä maailmaan oikein siunaantuu --> netti on väärällään toinen toistaan kahjompia "totuussivustoja" ja "totuusfoorumeitakin". Minusta huolestuttavinta on, että varsin moni ihminen uskoo kuin pässi sarviinsa erilaisten kotikutoisten "gurujen" höpinöihin.

Horoskopisteillakin on oma foorumi  :D

http://www.astro.fi/forum/index.php

Ja huom ! siellä on 40397 jäsentä <--> Huh  8)

Tavallaan orgonienergiaan liittyen löysin joskus tällaisen videoklipin :

Siilillä lepattaa

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: aladoobi - 20.07.09 - klo:15:53
Nyt psykologia on kehittynyt aivan toiseen suuntaan pois tästä 'syvyyspsykologiasta' kohti kognitiivista tiedettä, jossa psykologiset ilmiöt paikallistetaan hermostoa koskevien tietojen kanssa. Pois orgiastisesta dionyysisestä elämänhurma-tieteestä kohti asiallista faktoja keräilevää, neutraalin tuntuista aristoteelistä tiedettä. Tätä kait kutsuttiin Nietzschen typologiassa 'apollooniseksi' tieteeksi.





Minä en paljoa ehtinyt kouluaikoina harrastamaan Freudia saatikka Jugnia vaikka suunilleen tiesikin, mistä oli kysymys. Psykologian alkeet oli meillä pakolliset lukiossa. Mutta muuten vaativia opettajia, kaikki vapaa-aika meni läksyihin ja vieraiden kielten sanojen pänttäämiseen..

Mitä noilla hienoilla maalauksilla on tekemistä Freudin ja Jungin kanssa? 
.. no, alempi on kuin unesta - niiden selittämisessähän molemmat kunnostautuivat :) 

Mutta mukava noita vanhoja mestariteoksia on katsella, silti.

AveLazio

Kiitos hienoista kuvista, Tiistai! Yeaah!
At a narrow passage there's no brother, no friend

aladoobi


  Maalaukset tulivat mukaan Nietzshen jaosta dionyysiseen ja apollooniseen, sitä jakoa hän käytti puhuessaan antiikin Kreikan henkisestä perinnöstä. Ensimmäinen Velasquezin maalaus kuvaa Dionysosta, mutta kaikenlainen kreikkalaisuus on siitä maalauksesta tipotiessään. Alempi maalaus taas kuvaa apolloonisuutta. Nietzsche ei ollut kristinuskon ystävä ollenkaan, mutta oli lukenut Kreikan filosofeja paljon. - Dionysoksen palvontaan liittyi eräänlaista hurmoksellisuutta; Roomassa Bacchuksen mysteerit tulivat korvaamaan Dionysoksen. - Apollo taas liittyi rationaalisen tieteen perintöön. Apollo oli oikeastaan auringon jumalan poika. Filosofi Platonista kerrottiin legendaa, että hänen äitinsä oli hedelmöittänyt itse Apollo. - Vaikka Platon ei meidän mielestämme tunnu kovin rationaaliselta, hän joutui kumminkin aloittamaan jotakin Kreikan hengenelämässä, nimittäin runoilijoiden kritiikin. Vanhoja runoilijoita kuten Homerosta pidettiin myös historioitsijana ja filosofina. Platon pyrki pitämään legendat omassa lokerossaan ja pyrki sitten dialogin menetelmällä lähestymään totuutta.

   
Näin on näppylät, siten on sienet

Tiistai



Hienoa, kun Aladoobi palasi.. yrittää hengellistyttää outojen keskustelua :P 
Vähän pihalla näistä, mutta samaa mieltä siitä, että ensimmäisessä maalauksessa ei ole aavistuksenkaan verran kreikkalaisuutta. Realistin renessanssityylinen.. miksi muuten noissa piti aina olla jonkun alasti?! 


Niinku tuossakin E. Manetin taulussa.. 


aladoobi

Alastomuuteen suhtauduttiin toisella tavalla antiikin Kreikassa kuin nykyään. Toinen asia on sitten, että taiteilijoiden koulutukseen kuuluu alastonmalli-piirustus yhä vieläkin.



Itsekin olen piirtänyt alastomia malleja isossa salissa, missä on ollut monia muita piirtäjiä. Kyllä niitä mallejakin ilmaantuu - siitä mallina olemisesta saa rahallisen korvauksen.
Näin on näppylät, siten on sienet

aladoobi




Kyllä toisen ihmisen vartalo on mallina olemassa ihmisen mielessä. Voi olla että tässä on vaihtelua eri ihmisten kesken. Erilisten viivojen arvaaminen ja paikoilleen laittaminen on huisin paljon nopeampaa kuin vaikkapa gasellin tai possun. Possu on kyllä nin pyöreä muodoiltaan ettei siinä ole paljoa hankaluutta piirtämisessä.



Mutta kirjoja tosiaan - täällä pitäisi puhua kirjoista.
Näin on näppylät, siten on sienet

S

Todellakin kirjavaa keskustelua on tässä ketjussa käyty ihmisen anatomiasta yms. jossa kuitenkin lukemattomat erilaiset viittaukset mm. antiikin aikoihin ovat vieneet ajatukset täysin toisaalle - aikakausiin jossa ei nykymuotoisia kirjoja vielä edes tunnettu. Papyruskääröt & pergamentit olivat noihin aikoihin enemmänkin tapetilla?!

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Amanda



Jostain syystä aladoobin priests salute ei aukea, ei millään selaimella. Laitoin sanat kuvahakuun ja tuleehan sieltä niitä.. vaikka   


AveLazio

Tuossahan hieno kuva SS Lazion ikämiehistä.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä