Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tieto ja turva

Aloittaja Aakku, 18.09.07 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Paha setä

Lainaus käyttäjältä: jcs - 31.01.09 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: Aakku
Hmmm... ehkä erään MS-firman tuotteiden käytön lopettamista kannattaa harkita :) Huijareita vilisee netissä...
/quote]

Eeh... itsekin kyllä suosin erään tietyn Torvaldsin ajatustyön pohjalta syntynyttä järjestelmää, tosin nyt pakon edessä joudun käyttämään tuon mainitsemasi firman tuotetta, kun omalla koneellani en ole...

Mutta, tämähän nyt on yhtä totta kuin Jumalan sana että: MS-tuotteet ovat tietoturvaltaan kuin reikäjuusto  ;D

Minun käsittääkseni ihminen joka ostaa reikäjuustoa, tietää mitä saa. Jonkun ikkunafirman ohjelmissa saa pokat ja sitten noin satatuhatta päivitystä seuraavan kuukauden aikana. Päivitykset ovat kivoja, koska ne eivät yleensä korjaa mitään mutta sullovat turhaa sontaa koneelle.

Jos käyttää samaa konetta eläkeikään asti johon sedällä on 25 vuotta aikaa, niin koneen toimintanopeus on sitä luokkaa että ehtii keittämään aamukahvin, käymään p*skalla ja lukemaan Hesarin ennen kuin saadaan edes freimit esille. Lopussa meneekin sitten enemmän aikaa. Siis niinku jos haluaa vielä päästä jollekin sivulle.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Eugen

Minulla ilmeni merkillinen tapaus konheella, aiheutui ilmeisesti MS-päivityksen yhteydessä. Kone alkoi herjaamaan Logitechin Cordless näppiksen ja hiiren ajureita koneen aukeamisen yhteydessä... ilmoittaa, että uusi laite löydetty (ollut puoli vuotta) ja etsii ajureita ja sitten herjaa, että asennus epäonnistui, vakava virhe... hiiri ja näppis toimii kuitenkin OK. Aioin mennä Microsoftin Updateen katsomaan josko löydän sieltä ajureita.... Mitäh! En löydä koneesta IEtä, jonka IE 8 Beta versio minulla oli koneella!
"Aye, caramba!"

Tiistai

Otan osaa. Noiden kanssa menee helposti hermot.  Minullakin pöytäkoneen Windows pitäisi asentaa uudelleen, jatkuvasti käskee ajaa chkdsk -disciä, ja Opera pitää poistaa tuon tuosta, kun se muka on vialla. Eilen se alkoi sanomaan, että Safarissa on joku virhe ja että pitäisi korjata chkdsk:llä.  Pitää laittaa Opera takaisin, poistaa Safari ja asentaa molemmat uudelleen..

Vaikka on se silti ihme, miten tämä kaikki toimii. Minulle ikuinen arvoitus.. ja kaikki ihmismielen kehittämää teknologiaa..  ::)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 18.02.09 - klo:12:33Vaikka on se silti ihme, miten tämä kaikki toimii. Minulle ikuinen arvoitus.. ja kaikki ihmismielen kehittämää teknologiaa..  ::)

Nyt taas pöytäkoneella - sain ilmaiseksi [toimiva, mutta vanha kuin mikä] poistoonmenevän putkinäytön sen rikkoutunenn lättynäytön tilalle käpystiikkalaitoksen labrateknikolta :) Tässä on ATI:n näytönohjain ja suuremman resoluution - 1280 x 1024 - saa pelittämään vasta lataamalla sinällään ilmaisen, mutta "suljetun" ATI:n ajurin - muutoin resoluutio olisi vain 1024 x 768 ... omituinen koko, minusta. Nyt jään kuulolle odottelemaan helppohintaista lättyä. Tällähaavaa minusta hinnoissa on aivan liikaa ilmaa.

Eugen

Juu-u, nyt viikonloppuna on ohjelmassa XPn uudelleen installointi kovon formatoinnin kera!  ??? Tulee 98-ajat mieleen.....
"Aye, caramba!"

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Eugen - 20.02.09 - klo:09:36
Juu-u, nyt viikonloppuna on ohjelmassa XPn uudelleen installointi kovon formatoinnin kera!  ??? Tulee 98-ajat mieleen.....

Kai sinulla on varmuuskopioituina omasta mielestäsi tärkeimmät tiedostot ainakin ?

Minä puolestani olen saanut tämän Linuxinkin nurin kun on tullut tehtyä sellaisia "mitähän jos"-tyylisiä kokeiluja asiaa sen tarkemmin miettimättä --> nykyään olen tullut vähän harkitsevammaksi :) Koneessa on 3 kovalevyä Linux, XP ja ntfs-formatoitu kolmas, joka toimii varmuuskopiolevynä - asennuspaketissa on nykyisin mukana ntfs3g [vai oliko ntfs-3g] niminen apuohjelma, joka osaa lukea ja kirjoittaa ntfs-formatoidulle levylle.

Eugen

Juu kyllähän kone toimii vielä saan kaiken varmaan talteen.... sähköpostit on vähän hankala... siellä on dokumentteja, jotka pitäisi säilyttää. Tietysti jos avaa ja seivaa, se onnistuu, mutta jotain sitten kuitenki jää...
"Aye, caramba!"

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Eugen - 20.02.09 - klo:11:35
Juu kyllähän kone toimii vielä saan kaiken varmaan talteen.... sähköpostit on vähän hankala... siellä on dokumentteja, jotka pitäisi säilyttää. Tietysti jos avaa ja seivaa, se onnistuu, mutta jotain sitten kuitenki jää...

Sinullahan on gmail-tili ?

Jos käytät esim. Thunderbirdiä spostiohjelmana, niin siinä on mahdollisuus kopioida kaikki spostit toiselle tilille - sitten uudelleenasennuksen jälkeen heivaat vain takaisin samalla kopiointisysteemillä. Minulla on tärkeitä ja "tärkeitä" sposteja justiinsa tällä tsydeemillä kopioituna gmailiin, kaiken varalta. Koneet voivat pimahtaa yllättäen vaikka levyrikkoon ...

Eugen

"Aye, caramba!"

Eugen

Oja ja allikko

Aloin vetämään Winukkaa uudelleen... ja kas vain, laiskuus hiipi mieleen.. mitä jos vain ajaisi päälle, säästyy paljon verta, hikeä ja kyyneleitä! Jees, päätin tehdä juuri näin. Taistelulla sain asennuksen suoritettua (emoon integroitu näyttis, jota en edes käytä häiriköi)... Sitten What the F! Ohjelma kysyy koodinumeroa, joka aidosta ohjelmasta toki löytyy... mutta, mutta, mutta... mother fuckin näppis ei toimi! Kuten kerroin, Winukka alkoi kyselemään cordless näppikseni ohjaimia joka kerta.... en siis voi kirjoittaa koodia;) Ei Fiddu, pitääkö minun todella käydä ostamassa uusi usbi näppis (kaapissa on jo ennestään yksi virkaheitto vanha mini-din-pistoke näppis... hoh hoijaa... pitää vielä kysyä broidilta saisko se lainaks tietokonenörttiduunikavereiltaan....
"Aye, caramba!"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä