Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kesä ... puutarha, kasvimaakin

Aloittaja juuli, 25.05.13 - klo:00:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 27.06.13 - klo:20:04


Ilman kosteus oli täällä jo yli 90 %, joku tuossa raportoi.



Kuka sellaista on raportoinut. Yöllä ulkona on 90% mutta kuka siellä on 2 aikaan yöllä. Ei muuten itikat haittaa mutta kosteus joo.
Se on sade silloin jos on noin kosteaa-

Just kerroin että eilen oli kosteus 40% ja lämpötila 31C.


risto

.
Tässä on Tampereen keskustan kosteus.

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/tampere

Tänään päivällä noin 60 ja eilen 45%.

.

AveLazio

Sneep, olet näköjään samonnut samoja aavikoita kuin minä. Yeah. Ja muslimit ovat semmoista väkeä, totta tosiaan, että en ihan suoraan voi tässä mielipidettäni ilmaista.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Amanda

#163
Tietenkin hiljaisia, kunhan kirjoitin havainnollisesti. Kosteus on inhottavaa. Jeddassa meren rannalla (missä oltiin) sitä oli 11 kk vuodessa. Kuiva helle ei tunnu missään, pitää vaan juoda tarpeeksi..

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 27.06.13 - klo:16:47

On myös hyvin hiljaisia tuulettimia. Niiden sähkönkulutus on olematon.

20 asteen tuulenvire? Okei. Teillä siis tulee yölläkin ja 30 asteinen talo jäähtyy äkkiä 20 asteeseen,

Mulla on tiilitalo kesämökkinä. Just nyt huoneen lämpötila on 29,5 astetta. Kun tuuletan läpi yön ja puhallin on päällä, huoneen lämpötila voi tippua 2 astetta. Yöt nukun hirsiaitassa mäntyjen alla.

Hirsiaitan vintisssä olen nukkunut vain toisessa mummulassa lapsena kyläillessä!!

Luonnonkivestä hakattu ulkoseinä, sisäpuolella betonitiiltä kuumenee hitaasti kuin myös jäähtyy  hitaasti. Siksi vaikka ulkona olisi alle 20 astetta, niin sisällä on päivälämpötila. Kesällä tuulee aina lännestä ja kun ollaan ylängöllä, niin ilma on kuivaa. Jo iät ajat asuintalot suunnitellaan niin, että makuuhuoneen ikkunat ovat länteen päin. Mulla on keittiö itään, voi paistaa vaikka silakoita, eikä olohuoneessa haista niitä läpivedon takia ollenkaan. Talvella haju ei lähde pois kolmeen päivään, mutta ihanilta maistuvat, pakko joskus paistaa.. ja mieluummin voissa :)





Juuli Hukkaskukka


lainaus mp/et.

Tässä kuva modernista puutarhakoristeesta. Betoniin valetut saappaat. Jos saisi ontoiksi jollain konstilla vosi kukkiakin, vaikkapa tupakkakukkaa istuttaa. Omiani en uhraa. On ihan uudet. Antaiskohan Isäntä omansa. Tuskin. Kysyn kuitenkin.
.
reino & aino hukkanen


AveLazio

Isäntä vois ehdottaa, että koverretaan ne ontoiksi ja myydään mafialle; he tarvitsevat tämmöisiä epäonnistuneitten liikeneuvottelujen jälkeen..
At a narrow passage there's no brother, no friend

Amanda

#166


Kukkaruukuiksi pihalle voi ottaa vaikka mitä sopivaa ja onttoa. Olen nähnyt joskus kuvia käytöstä poistetusta vessanpöntöstä, ihan hauska idea, mutta tarvitsee huumorintajuisen isäntäväen.. ja vieraatkin :P

Hauska juttu, ja tosi ilmeisesti!


"Laitoin lapsille eilen uima-altaan pihalle. Mut tänä aamuna se oli varattu." Lähde FB)

Juuli Hukkaskukka

reino & aino hukkanen

sniper

Joo,o jo on Mattilan poika hienon kohteen linssilleen löytänyt.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Amanda

#169
On niin herttainen kuva, että.
Loppujen lopuksi ei meillä ja elukoilla niin isoa eroa ole. Ne voivat olla ihan kuin ihmiset, perheestään huolehtivia kuin tämäkin hiriviemo suorastaan nauttii siitä, miten ihanan paikan löysi lapsilleen!

Laitoin kuvahaun päälle ja on pakko omistaa tämä Ajopuulle ,, pitää vaan saada jostain punaiset rintsikat! Kirpputorilta kenties?


Kuva sivulta https://www.facebook.com/Ronseal.UK.Ireland


Ja tuossa vessanpönttö.. minä olisin laittanut vesisäiliöön jotain rönsyilevää roikkuavaa ruohoa.


Kuva sivulta http://www.123rf.com/photo_14646872_flowerpot-bowl-of-flowers-in-the-garden.html

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä