Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kesä ... puutarha, kasvimaakin

Aloittaja juuli, 25.05.13 - klo:00:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juuli Hukkaskukka

#540
.
" Illalla kun mieli joskus siivet saa ne johdattaa mun aikain taa, sinne missä aava pusta aukeaa...."
Hämäränpimmeetä täält tamperelähiöst. Rivarialueelt.
Nyt johdaap Repsu miitinkiin. Mies skuohrssaa .. siis skuohrssaa. Se on kuvaaampi sana ääntelyistä , kova-äänisistä.  Minä olen onnellinen skuohrssaamisesta  koska muistan, ei siitä niin kauan ole, selvästi ajan kun ei vieressä skuohrssannut. Ei ollut hyvä. Se ettei skuohrssannut.
Repsun kanssa alamme pohtia ihmisen mielen jaksottaista elementisöitymistä. Repsu on spesialisti.
Siis minä olen oppilas. Repsu väittää esim ettei ihminen muutaman ajan kuluttua tunne päivänkakkaraa. No ei sitä kaikki tunne nytkään. Onko se niin väliäkään. Kun ei tunne itseäänkään. Aina.
Sitten otamme erän shakkia. Lauta pystyssä. Yö hupenee ettei huomaakkaan.

Skuohrssatkaa kommeesti.
Miekii mään. Lappeelleen. Miehen kylkeen.

Rentukkaunnii teil

nääs.

Juuli
.
reino & aino hukkanen

Juuli Hukkaskukka

#541
.
Öljylampun tuikkees nytte pietää miitinkii. Jalkarepsu ol enestääkii jo nuivasel pääl ja ko öljylamppu tul valaisemmaa ni nyt olt oikee varsinaine mäkättäjä. Mut ko män viimene airami tuost kolmi-osasest suutarivallaisimest.  Löysi öljylampu, tää uva o netist, mut o noit meil kolme. Kuuta ei nyt oo eikö sinnist liinaa. Mut ei haittaa. Muute tuokii kuva piene ko pienensin se ensi votoskapessa. Sitte komensin sen kuvantekijän, Kuvattoman ottamaan -säilytä alkuperäne  koko- eli se minkä mie pienensin valmiisk. Mie e ymmärrä miks ne ei tuu siel kuvatoimistos oikeen, valitu kokosii. Mie oon ne enne kyl saant, mut nytte en saant.

Mut keksinpä tuon öljylampu. Vaik koipirepsu mäkättää yleaikaa. Oiskoha tuo ratkasu sähkölaskuihi ko o nii kauhia mahtavat. Tääl vaik ei pietä talvel kaikkii huoneit ees lämpimän. Ko täs o suorasähkölämmitys nii kallist laskuu ain tullee.

Mittää erikois ei oo tapahtunt. Mitä nyt Penavaari pyöräilykaus o alkant. Penavaar painattaa sen tuhatta sattaa kaverinee tuo etupihallal. O vähä iäkästä se jenki. Mut saaha sitä vanhankii kai iloita. Vai.
Miehel o jo kuorsaus ja telkkuistumisurheilu.
Mie ajatteli alottaa karate.

Laitankii  tähä kuvii viimeselt valtausreissult Huippuvuorilt.
Sinne usein illoin mieli  palaa...siellä vietin aiaa ihanaa...



Nääs

Juuli
.

reino & aino hukkanen

karpalo

#542
Kesä tuli ja meni.

Nyt vain + 9, tuulee kylmästi, harmaata. Vettä pitäis tulla. Tuossa on mansikat kukkimassa ja tomaatintaimia saa kastella jokaikinen ehtoo.

Juuli Hukkaskukka

#543
.


Huhuhuh. Vilustajainen iski. Ei tule mistään mitään. Palelee ja kukat jäätyy patiolle kohta. Muutenkin mnee huoosti. Tuli alas yhden kirjahyllyn lasihylly esineineen.  Pitäisi alkaa järjestelyhommiiin. Siirrellä mööpeleitä yms. Mutta on veto pois kun on niin kylmä. Kuvassa ei ole Hukkanen ja minä vaan tuttavamme. Kuva patiolta.
29.5. 2014.

Tässä vähän maisemaa sieetä minne seuraavaaksi menemme harjoittamaan häirintää. Ei paljon poikkea nykyisestä. Hukkanen jo vinnillä innolla kanoottia ja kumipukua kaivelee. Minua ei niinkään touhu inspiroi. Mutta kun Hukkanen niin sitten minäkn. Paljonkohan on tuolla mittarissa luvassa vilua.
Kortteja lupaamme laittaa. Voisi aloittaa vaikka matkapäiväkirjan. Palelemisasteista tiedottaa.
.

.
reino & aino hukkanen

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 29.05.14 - klo:00:36
.


Huhuhuh. Vilustajainen iski. Ei tule mistään mitään. Palelee ja kukat jäätyy patiolle kohta. Muutenkin mnee huoosti. Tuli alas yhden kirjahyllyn lasihylly esineineen.  Pitäisi alkaa järjestelyhommiiin. Siirrellä mööpeleitä yms. Mutta on veto pois kun on niin kylmä. Kuvassa ei ole Hukkanen ja minä vaan tuttavamme. Kuva patiolta.
29.5. 2014.

Tässä vähän maisemaa sieetä minne seuraavaaksi menemme harjoittamaan häirintää. Ei paljon poikkea nykyisestä. Hukkanen jo vinnillä innolla kanoottia ja kumipukua kaivelee. Minua ei niinkään touhu inspiroi. Mutta kun Hukkanen niin sitten minäkn. Paljonkohan on tuolla mittarissa luvassa vilua.
Kortteja lupaamme laittaa. Voisi aloittaa vaikka matkapäiväkirjan. Palelemisasteista tiedottaa.
.

.


Kuvasta/kuvista päätellen olette TODELLA rahakasta väkeä.

Mikäs siinä sitten on reissailla maailman ympäri, siis silloin kun hieman huvittaa


Juuli Hukkaskukka

#545



Yönhämmyy. Noitii aika ei oo kesäl mut mie e tiiä enää mihi miu pittäis uskoo. Ko männöö iha omituiseks tää elämä. Ei lopu ouot sattumiset ollenkaa.

Mie yöl heräsi. Niiko mie joka yö piän tapanain. Tai siis jalkarepsu pittää. No mie olohuoneeseen suuntamaa. Ja valloi pääl tietyst. Ko en mie nää pimmees mittää. Mikähä siinkii o. Tähä astikka o katoss palant vaan yks kolmest suutarilamppukuupast. ja toiset kaks o olleet rikki. Ei siis syttyneet ollenkaa. Korjata o pitänt , sähkömonttööri kutsuu mut o pärjätty sil yhelkii tomival lampul.. Se siis o kolmiosane.

Ja mites käviää o mie räpsäyti pääl valot. Ne syttyit kaik kolme. Eikä suostunt yks vaa yksinää palamaa. Ol ko kansakoulu juhlasali tää olohuone. Hukkane sano et ei oo totta mutta uskoha se ko kokkeil. Nyt ne pallaa kaikk kolme ain ko pääl pannoo. Ei yks vaa niiko tähä ast.

Sit mänin kotikylmiöö voileivä tekkoo. Ko mie e saa millää muul killoi lissää nii oon harrastant tät yösyömiist.  No nii . Siel lainehti lattia. Hukkane mutis jottai lauhtevetest. Nyt ei sitte pietä sitäkää pääl. Ei siel paljo tavaraa oltkaa  mitä nyt perunoi vissii kymmenise kiloo, parikymmet pakettii hapankorppuu, parikmment mansikkahillopurkkii ja siihe tyylii muutakii. Nytte tulloo kai isomma jääkaapi osto. Iso kaappipakasti ko o ääriää myöte täys.

Sit hajin mekkopaketi jonka olin tilannu postimyynnist tuolt valintatalost. Ko sinne tulloo paketit. Ja tietyst ol mekko liia pien. Pittää raahautuu postii ja palauttaa. Sit pani pyyki konneesee. Ei linkont. En tiiä mikä sille tul. Kirjahyllyst tul alas lasihylly joka ol vaa kolme kannattime varas. Ko ol ys niistäkii rikki. Rikko se lashylly  tullessaa videon kasettipesä luuku joka ol sii alapuole hyllyl. Itse hyllyl ei käynt mitenkää. Ehjäks jäi. Sis o jotakii ehjääkii.
Lashylly.

Jote semmosii mukavii asioi miul kuuluu.

nääs

Juuli
.
reino & aino hukkanen

karpalo



  Mukavasti on kesä edennyt pihalla:



Rouva on leikannut puksipuita pyöreiksi palloiksi.





Alppiruusut kukkivat. Toivotaan sadetta, täällä suunnalla on ollut perin kuivaa. Kulohälytyskin parhaillaan vain tässä osassa maata.

kromi

Hehtaarin tontti, ei oikein jaksa kiinnostua puutarhasta....

karpalo

Lainaus käyttäjältä: kromi - 04.06.14 - klo:19:43
Hehtaarin tontti, ei oikein jaksa kiinnostua puutarhasta....

Joo, meillä on pieni tontti.

Mutta noin 25-30 vuotta sitten ei meilläkään ollut täällä kuin pari-kolme  omenapuuta, joku Mustaherukka-ja karviaispuska, muuten ruohikkoa.

Vaimo sitten innostui puutarhanhoidosta. Nyt hän haikailee menneitä, että miksi nuorempana ei johkaantunut alalle.

Amanda

#549
Viime viikolla taisin kirjoittaa, etten viitsisi leuhkia, kun meillä syödään jo kesän ensimmäisiä hedelmiä omista puista. Nyt jo pari viikkoa se on Mulberry tree, se mustamarjainen. Sitä valkomarjaista en millään halunnut, kun se ei maistu miltään, ovat vain miedosti makeita. Mutta nämä ovat sopivan happamia ja makeita. Satoa riittää vielä pari vikkoa ja kätevästi ne ei kypsy yhtä aikaa, aika viisas puu!

http://wheresmyfoodnews.blogspot.com/2013/07/identifying-berries-mulberry-tree.html

Ja se puu, joka rehottaa hiveästi, kunhan on päässyt kasvun alkuun

sivulta http://farmerfredrant.blogspot.com/2010/06/fruit-harvest-timetable.html

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä