Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

.
On ammatteja joissa irtisanotaan monta kertaa vuodessa. Esim. isäni oli kirvesmies. Kun laudoitusurakka oli tehty, työ loppui siihen. Sitten piti saada uusi urakka samalta työmaalta tai jostain muualta.

Esim. puutarha-ala työllistää monet vain puoli vuotta. Ei kovinkaan hauska toiveammatti.

Arkkitehti suunnittelee talon kerrallaan.

No, on se tietysti helpompaa kun kaikki tietävät mikä on pelin henki.

rapevainaa

.
Kauppalehti tänään

Rakennusalan työttömyysaste oli tammikuussa 22 prosenttia. Harjuniemen mukaan se näyttää vielä nousevan, mutta se ei ylitä 25 prosentin rajaa.

karpalo

Merkillinen asia tämäkin:

Maatilallaan töitä puskeva Maajussi tulee Suomelle Paaljon (puolet) kalliimmaksi kuin Työtön Duunari., joka saa työttömyyskorvausta.

Näin on menneet tälläiseen pisteeseen kaiken maailman tukien., ja omavaraisuuspyrkimysten kanssa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Päivän uutiskommentti Kommentit (38) 28.1.2010 12:09
Maanviljelijä on puolet kalliimpi kuin työtön
Henrik Muukkonen

VESA-MATTI VÄÄRÄ

Työ- ja elinkeinoministeriön neuvotteleva virkamies Pekka Tiainen on laskenut, että yksi työtön maksaa yhteiskunnalle 18 000 euroa vuodessa verrattuna siihen, että tämä olisi töissä.

Tiainen laskeskeli maanantain Hufvudstadsbladetissa, että jos työttömien määrä olisi vähentynyt 100 000 henkilöllä, yhteiskunta olisi säästänyt 1,8 miljardia euroa.

"Nyt kun se on lisääntynyt saman verran, menetimme tuon summan", Tiainen perusteli.

Työttömyys tulee siis kalliiksi Suomelle. Vielä kalliimpaa on maatalous.

STT:n välittämän uutisen mukaan maatalouden tuki nousi viime vuonna runsaaseen 2,1 miljardiin euroon.

Tuen saajia oli maa- ja metsätalousministeriön mukaan viime vuonna 77 000 kappaletta, joista tukea saaneita maatiloja oli 66 000 kappaletta. Jakolasku osoittaa, että maataloustuen saaja sai keskimäärin tukea 27 272 euroa eli 50 prosenttia enemmän kuin työtön.

rapevainaa

Kauppalehti tänään:

Tutkija: Työttömien aktivointi huijausta

Työttömän aktivointia joka lähtöön

Maa on väärällään hyviä aktivointiyrityksiä. Kirjoa riittää.

Esimerkiksi vihtiläiset työttömät pääsevät kevään ajan harrastamaan maksutonta liikuntaa tennishallilla.

Kajaanin työttömille tarjoillaan tietoa ja hengen ruokaa, kuten erilaisia tietoiskuja velkaneuvonnasta, toimeentulotuesta, työvoimapalveluista ja eläkeasioistja kulttuuritapahtumia .

Etelä-Savossa uskotaan kouluttautumiseen. Etelä-Savon ammattiopisto ja Silta Oy järjestävät työttömille tai vastaavassa tilanteessa oleville henkilöille omaehtoisen koulutuksen, jonka tavoitteena on työllistyä Silta Oy:n palvelukseen.

Kunnat ja työ- ja elinkeinotoimisto tekevät työttömälle aktivointisuunnitelman silloin, kun hän on ollut pitkään työttömänä ja saanut työmarkkinatukea tai toimeentulotukea. Suunnitelmaan voidaan sisällyttää työvoimapalveluja sekä erilaisia sosiaali-, terveys-, koulutus- ja kuntoutuspalveluja ja kuntouttavaa työtoimintaa.

No niin. Minun mielstä Postimiehen kannattaa mennä vapaaehtoisetyöntekijäksi aktivointikurseille. Panet vähän rumbaa niihin nössöhin.

Ensin houkutellaan paikalle ilmaisella venäläisellä metvurstilla ja sitten ............. Niin,. metvurstit jaetaan sitten kun on saatu hyväksyttävä pistesuoritus aktiivisuudesta.

Työttömille luodaan mm. uusi tennispelimuoto 4 + 4 pelaajaa, jotta kaikki mahtuvat kentälle.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.02.10 - klo:16:03

No niin. Minun kannattaa mennä vapaaehtoisetyöntekijäksi aktivointikurseille. Panen vähän rumbaa niihin nössöhin.

Ensin houkuttelen paikalle ilmaisia venäläisiä ja sitten ............. Niin,. metvurstit jaetaan sitten kun on saatu hyväksyttävä pistesuoritus aktiivisuudesta.

Työttömille luodaan mm. uusi tennispelimuoto 4 + 4 pelaajaa, jotta kaikki mahtuvat kentälle.

Hyvä Idea., tee se :)

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 26.02.10 - klo:17:11

No niin. Minun kannattaa mennä vapaaehtoisetyöntekijäksi aktivointikurseille. Panen vähän rumbaa niihin nössöhin.

Ensin houkuttelen paikalle ilmaisia venäläisiä ja sitten ............. Niin,. metvurstit jaetaan sitten kun on saatu hyväksyttävä pistesuoritus aktiivisuudesta.

On tosi vakava lukihäiriö. Eikä niitä mun tekstejä olisi tarvnnut kirjoittaa uudelleen. Ne kopioituvat itsekseen.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.02.10 - klo:17:23

On tosi vakava lukihäiriö. Eikä niitä mun tekstejä olisi tarvnnut kirjoittaa uudelleen. Ne kopioituvat itsekseen
Mestarilta itteltä ihan on opittu., pidä hyvänäs :)

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: postman - 26.02.10 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: Rape - 26.02.10 - klo:17:23

On tosi vakava lukihäiriö. Eikä niitä mun tekstejä olisi tarvnnut kirjoittaa uudelleen. Ne kopioituvat itsekseen
Mestarilta itteltä ihan on opittu., pidä hyvänäs :)

Älä tee niinkuin minä teen, vaan käytä omaa järkeäs.

THL tiedottaa

.
Ihan hyvä neuvo.

Päteväkin silloin, kun sitä järkeä löytyy.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: se - 26.02.10 - klo:18:56

Hyvä neuvo Ihan Päteväkin olen silloin, kun sitä järkeä löytyy.

Se., huomaatko miten lauseesi merkitys muuttui., kun muutin SANAJÄRJESTYKSEN. Kaikki samat sanat yhdessä lauseessa eri järjestyksessä., lisättynä olla verbin preesens-muodolla, merkitys aivan toinen.  :)

Huomasitko ? Turhaan ei aina ole painotettu sanajärjestystä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä