Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Levylautasella...

Aloittaja Eugen, 20.09.07 - klo:19:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda55

Amerikka ja Kanada (jossa yksi lapsistani asuu) on niin PC, ettei sieltä saa kunnon joulukortteja.  Niissä lukee "Happy Holidays".  Hassua, miksi sitten saa toivottaa "Happy Diwali" etc?  Penteleen PC brigadi, suksikaa kuuseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tiistai



Se on varmaan käytännön syistä, koska joulu, hannuka ja joku muukin juhla sattuu samoille viikoille. Siellähän niitä uskontoja ja niiden lahkoja riittää. Joulu jenkeille ei muuten ole vuoden tärkein juhla, vaan THANKSGIVING marraskuum viimeisenä torstaina. Minullakin on jälkikasvua siellä..
Ja että säästetään korteissa, niin useinmiten sen on vielä "seasons greetings"-- kaikki juhlat ja uudet vuodet mukaan luettuna, myös kiinalaiset :)

Amanda55

Tiistai, järkeä puhut!  Niinkait se on.  En tullut ajattelleksi niin pitkälle.

Tiistai

#563
Heh, pihalla kuin lumiukko kaikesta, pitäisi ottaa avatarikseni  8)  Koskaan kuullutkaan bandista nimeltä Yölintu ja minä heti kuuntelemaan juutuubeja.. siitä kuulemma eroaa 3 muusikkoa nyt.

Voiko kukaan sanoa, minkä ikivihreän laulun melodia tuossa on, muu kuin Eva?

http://www.youtube.com/watch?v=czEZgqcXitQ&feature=related


Esmerkix

#564
Kuulostaa aivan kuin Olavi Virta laulais Evaa!
Voi olla että olen väärässä, mutta sieluni korvilla kuulen Olan kovaan ääneen huutavan Eeee-vaaa!
Yes, Olan kipale on vuodelta 1959 ja Topi Sorsakosken versio paljon myöhäisemmältä ajalta. Käännösiskelmähän tuo on, joten ehkä sitä on soitettu alkuperäiskielelläkin jossakin.


Tiistai

#565

Ei jättänyt rauhaan, piti kaivaa esille..

Kappale Eeva
Alkuperäinen nimi Eva
Säveltäjä Aleda Van - Silbermann Benedict
Alkuperäiset sanat Verrieres Jacques
Kääntäjä Helismaa Reino
Esittäjä Virta Olavi


Mutta minulla on kuuluvinaan korvissa ihan eri sanat.. ehkä se on sittenkin Eeva, äitini nimi :)


Muokkaus!
Olen kuullut ennenkin valitusta,
miksi googlesta on tullut niin näsäviisas, että on tietävinään, MITÄ  ETSIN! Tarjoaa vain Olavi VIrtaa.. koitan laittaa englanninkielisiä sanoja hakuun. Se on niin yliviritetty, että muistaa minun etsivän melkein aina vain suomeksi..


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 28.12.11 - klo:16:43
Kuulostaa aivan kuin Olavi Virta laulais Evaa!
Voi olla että olen väärässä, mutta sieluni korvilla kuulen Olan kovaan ääneen huutavan Eeee-vaaa!


Oot ihan väärässä.
Ei muistuta yhtään Olavi Virran laulutyyliä.
Ei myöskään Topi Sorsakosken joikaamista.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

emma

Jepulis,
Yölintusaundi kuuluu, tuollainen tekekepeys niissä kohdin, missä Virta ja Topi vetivät kunnon cresendot.  Saa hajota puolestani.

Googlessa pystyi ennen laittamaan kielivalinnat päälle, nyt näyttää hankalammalta.
Eva vaikuttaa kovin suomeen adoptoidulta, ainakin googlen perusteella.


risto


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä