Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Euroopassa tapahtuu..

Aloittaja risto, 04.03.14 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Ei se virran katkaisu paljon auta. Yleensä laitteeseen jää päälle lepovirta ja joka tapauksessa ylijännite hyppää helposti katkaisimen yli.
Enempi saattaisi auttaa ylijännitesuoja: on jatkorasioita jossa on ylijännitesuoja.
Tärkeintä olisi että mökin maadoitus on kunnossa.
päivä kerrallaan

THL tiedottaa

.
Sähkölaitteiden johdot irti pistorasiasta ukkosen ajaksi.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Suti

Tiedän THL:n olevan ko. asian asiantuntja ja vahvistan, että tuo olisi oikea tapa mutta kuka niitä kymmeniä johtoja jaksaa riipiä.
päivä kerrallaan

risto

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 09.07.14 - klo:19:59
Tiedän THL:n olevan ko. asian asiantuntja ja vahvistan, että tuo olisi oikea tapa mutta kuka niitä kymmeniä johtoja jaksaa riipiä.

täällä maalaiskylässä tietsikat hajoavat herkästi ukonilmalla. Moni naapuri on kertonut. Perussyy on, että ne ovat heikkovirtavehkeitä, eikä kestä ukkosta kuten silitysrauta. Mulla on mennyt vain yksi TV.

risto

.
ja tuosta joukkopsykoosista.

Entisessä Neuvostoliitossa oli tärkeintä taputtaminen. Oli hengenvaarallista lopettaa taputtaminen ensimmäisten joukossa. Siitä saattoi joutua uudelleenkasvatusleirille. Siksi NL:ssä taputtamista ei meinannut tulla loppua kun se pääsi alkuun.

Toope

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.07.14 - klo:13:19
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.07.14 - klo:12:30
Mitä keskustelua siitä syntyisi, jos kaikki olisivat samaa mieltä kaikista asioista ja vielä näkisivät samoja uniakin. 

Hyvin tokaistu.  :D :D

Kaikkea tulee kyseenalaistaa. Hyvät järjestelmät kestävät kritiikin, huonot sortuvat kritiikkiin. Mitään ei tule ymmärtää itseisarvoisesti, vaan kaikkea tulee kyseenalaistaa ja kritisoida.

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 09.07.14 - klo:13:43
Minun käsitykseen mukaan se johtuu siitä, että kaikki ruotsalaiset ovat homoja. Vain pahassa kännissä altavastaajana on vastakkainen sukupuoli. Toopella oli kuitenkin joku luotettava lähde tälle tiedolle.

Aika ikäviä kommentteja taas tulee. Mutta onneksi pääosa foorumilaisista osaa keskustella asiallisesti.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

THL tiedottaa

#476
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 09.07.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 09.07.14 - klo:19:59
Tiedän THL:n olevan ko. asian asiantuntja ja vahvistan, että tuo olisi oikea tapa mutta kuka niitä kymmeniä johtoja jaksaa riipiä.

täällä maalaiskylässä tietsikat hajoavat herkästi ukonilmalla. Moni naapuri on kertonut. Perussyy on, että ne ovat heikkovirtavehkeitä, eikä kestä ukkosta kuten silitysrauta. Mulla on mennyt vain yksi TV.

Sepelle kiitokset!  :)

Se, että syrjäkulmilla sähkölaitteet hajoavat herkästi, johtuu osaltaan jo siitäkin, että monet asuvat sähkölinjan päässä. Eli ovat se viimeinen kulutuspiste linjan päätepisteessä. Minua huomattavasti paremmin nämä asiat tietävät ovat kertoneet, että näissä paikoissa tapahtuu suuria jännitevaihteluita, kun sähkö ikään kuin kimpoilee verkossa edestakaisin ja eritoten voimakkaasti näissä johtojen päätepisteissä tuntuvat siellä linjan varrella tapahtuvat kulutuksen vaihtelut. Esimerkiksi, kun naapuri siinä linjan varrella käynnistää sähköhitsauksen, voi olla varma, että valot alkavat välkkyä.

Vielä pitää mainita, että tulin melko paljon tietämään näistä kodin sähköasioista sinä päivänä ja muutamana sen jälkeisenäkin, kun talossamme oli asennusvirheen vuoksi ns. nollasähkövika. Meinasi talo palaa ja henki lähteä.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Muisto Keijo Kullervo

#477
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 09.07.14 - klo:21:36
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 09.07.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 09.07.14 - klo:19:59
Tiedän THL:n olevan ko. asian asiantuntja ja vahvistan, että tuo olisi oikea tapa mutta kuka niitä kymmeniä johtoja jaksaa riipiä.

täällä maalaiskylässä tietsikat hajoavat herkästi ukonilmalla. Moni naapuri on kertonut. Perussyy on, että ne ovat heikkovirtavehkeitä, eikä kestä ukkosta kuten silitysrauta. Mulla on mennyt vain yksi TV.

Sepelle kiitokset!  :)

Se, että syrjäkulmilla sähkölaitteet hajoavat herkästi, johtuu osaltaan jo siitäkin, että monet asuvat sähkölinjan päässä. Eli ovat se viimeinen kulutuspiste linjan päätepisteessä. Minua huomattavasti paremmin nämä asiat tietävät ovat kertoneet, että näissä paikoissa tapahtuu suuria jännitevaihteluita, kun sähkö ikään kuin kimpoilee verkossa edestakaisin ja eritoten voimakkaasti näissä johtojen päätepisteissä tuntuvat siellä linjan varrella tapahtuvat kulutuksen vaihtelut. Esimerkiksi, kun naapuri siinä linjan varrella käynnistää sähköhitsauksen, voi olla varma, että valot alkavat välkkyä.

Vielä pitää mainita, että tulin melko paljon tietämään näistä kodin sähköasioista sinä päivänä ja muutamana sen jälkeisenäkin, kun talossamme oli asennusvirheen vuoksi ns. nollasähkövika. Meinasi talo palaa ja henki lähteä.




Meidän mökin ongelma onkin se, että olemme sähkölinjan päässä...
Mutta suojautuneet kaikin mahdollisin keinoin ukkosilta...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Suojautuneet ukkoselta - sen kuvaamasi paukun jälkeenkö? Se ei vaikuttanut kovin suojautuneelta.

Kerropa miten olette suojautuneet kaikin mahdollisin keinoin? Se pitäisi nähdä.
päivä kerrallaan

Amanda


Minä vietin lapsuuteni sähkölinjan päässä, metsässä hiekkaisella kankaalla.. täällä joku ei meitä metsäläisiä erikoisemmin arvosta, mutta onko sillä väliä, pääasia, että itse arvostaa itseään ;)

Mentiin aina ukkosta pakoon saunakamariin. Minulla ei ole muistikuvaa siitä, että pallosalama olisi joskus iskenut meille ja sen jälkeen se tapa vakiintui. Tapahtumasta mainitsi kerran siskoni.. ehken ollut kotona.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä