Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Euroopassa tapahtuu..

Aloittaja risto, 04.03.14 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 42 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo


Esmerkix:  -On. Ehkä NL halusi, että Suomi voittaa ja riisuivat siksi omat sotilaansa alasti, jotta ne jäätyisivät...?
......

Vaikuttaa siltä että et itse hallitse omien postauksiesi mielekkyyttä ?

Haluaisit Woarmaan olla alasti -30 asteen pakkasessa pari kuukautta , kun kerran olet niin urautunut ?

En usko, että olisit aivan alasti?  >Pippeli pakkaa jäätymään?

... Uteliaana ?

Esmerkix

#751
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 09.08.14 - klo:15:01

Esmerkix:  -On. Ehkä NL halusi, että Suomi voittaa ja riisuivat siksi omat sotilaansa alasti, jotta ne jäätyisivät...?
......

Vaikuttaa siltä että et itse hallitse omien postauksiesi mielekkyyttä ?

Haluaisit Woarmaan olla alasti -30 asteen pakkasessa pari kuukautta , kun kerran olet niin urautunut ?

En usko, että olisit aivan alasti?  >Pippeli pakkaa jäätymään?

... Uteliaana ?

Jos tuosta lauseestasi yritän löytää vastauksen NL:n sotastrategiaan, niin rivien välistä voi ehkä päätellä, että ehkä NL halusi, että ukrainalaissotilailta jäätyisivät pippelit, eivätkä he pystyisi enää lisääntymään, ainakaan Suomeen päästyään.

Minulla olisi kyllä alun perin ollut aivan erilainen näkemys, mutta sait ylipuhutuksi. No, olkoon menneeksi, puen nyt sen omankin ajatukseni sanoiksi. Ajattelin niin, että ukrainalaiset asuivat siellä lämpimän Mustanmeren alueella eivätkä osanneet varatua -30 asteen talveen. Mutta tämä viimeksi mainittu oli vain minun typerä ajatukseni. Kyllä pippelin tehottomaksi tekeminen täytyi olla syynä ...

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:14:55
Laitan vielä muistin virkistykseksi palan ukrainalaisten ja venäläisten alkuhistoriasta tähän:

Ukrainan historia

Ukrainan historialle on tyypillistä, että maan rajat ovat jatkuvasti muuttuneet. Kasakkakulttuuri on Ukrainan erityispiirre. Kulttuurin vaikutteita on tullut sekä Venäjältä että lännestä. Vaikutteet ovat siirtyneet Ukrainasta Venäjällekin: Kiovan Rusistä ovat tuhat vuotta sitten muodostuneet nykyukrainalaisten lisäksi venäläiset ja valkovenäläiset.

Nämä asiat ovat minulle tuttuja, ei niistä sen enempää.

Kerroin vain, että minkä takia Stalin ja Neuvostoliiton johto halusi laittaa juuri nämä köyhät ukrainalaiset, maajussit ja kaikki "toisarvoiset" ukrainalaiset sinne sotimaan Suomea vastaan ?
Sinne pohjoiseen, ilman mitään kunnon varusteita ?
Haeppas nyt näppäränä  hakukoneena siitä jotakin netin kertomaa ?
Minulle taas riittää totuus, eikä sinunlaistesi ihmisten keksityt asiaversiot, ne on huuta ja haata.

Koetappas keksiä syitä siihen ,että miksi Putin ei halua auttaa Pietarin "Viemäreissä eläviä Venäjän kansalaisia" ?

karpalo

#753
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:15:10
. Mutta tämä viimeksi mainittu oli vain minun typerä ajatukseni. Kyllä pippelin tehottomaksi tekeminen täytyi olla syynä ...


Pelkkä pippeli,  se on sitä mitä itse heti mietit?

Kyllä ainakin, jos olisin ollut Suomea vastaan sotimassa ukrainalaisena, niin kyllä minua ainakin olisi kauhistuttaneet kylmyys. ja Soome pojan tulitustarkkuus.

Ja lisäksi olisi ollut peloissani, koska suomalaiset olivat niin hyviä taistelijoita verrattuna russki poikiin?.

Mitähän  Esmerkix keksaa seuraavaksi ?

Kaippa kyselee ensin Johanilta ?


PS,

Olishan se kliffaa jos tulis tilille rupliakin.
Sentään tässä on touhuttu asian eteen sitä sun tätä.

Eiks Yeah ?

Suti

Esmerkix:llä on hieman sairas näkökulma. Ukrainalainen 44. divisioona eli ns. Sininen divisioona oli kokenut divisioona, jonka taistelumotivaatio oli heikko. Se oli osallistunut Puolan miehitykseen ja nyt, kaukana kotoaan, määrättiin osallistumaan Suomen valtaamiseen. Kun ukrainalainen divisioona oli heikosti varustettu ja heikosti johdettu ja suomalaiset hyvin johdettuja (Siilasvuo), hyvin talviolosuhteisiin varustettuja ja motivoituneita, ukrainalaisten divisioona joutui osin pakokauhuun.

En esittäisi ajatusta että venäläiset tahallaan tuhoaisivat omaa sotavoimaansa. Kehitit järjettömän ajatuksen verhoamaan sitä totuutta, että venäläisten toiminta oli onnetonta, ihmisistä piittaamatonta. Yksi syy venäläisten onnettomaan toimintaan oli Stalinin (ja ehkä jo Leninin alkamat) upseeriston puhdistukset:
"1930-luvun lopun upseeripuhdistuksissa oli tuhottu päteviä, hyvin koulutettuja päälliköitä. (ja erityisesti komentajia, tutkijan lisäys). Nuoria, kokemattomia miehiä ilman riittäviä tietoja ja taitoja määrättiin useimpiin päällystövirkoihin. Kun nuorempia upseereita teloitettiin noin 35 000, oli koko vakinaisen väen upseerikunnasta ilman ulkoista vihollista tapettu suunnilleen joka toinen. Luvussa on myös johtavia politrukkeja.

Stalinin vainojen aikana tuhottiin yhteensä enemmän korkeinta päällystöä kuin heitä kuoli neljän vuoden aikana vuosina 1941-1945 Suuressa Isänmaallisessa sodassa."
Kenraalimajuri Jaakko Aatolainen 2012: Hitler, Stalin ja Stalingrad
päivä kerrallaan

Esmerkix

Sota on sotaa, oli kysymyksessä mikä hyvänsä maa.
Miksi Suomi lähetti sotaan alaikäisiä, jotka eivät olleet vielä käyneet edes sotaväkeä? Niistä kokemattomista juuri kuoli kaikkein eniten, eivät edes osanneet lähteä käpälämäkeen niin kuin aikuiset miehet.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:16:37
Sota on sotaa, oli kysymyksessä mikä hyvänsä maa.
Miksi Suomi lähetti sotaan alaikäisiä, jotka eivät olleet vielä käyneet edes sotaväkeä? Niistä kokemattomista juuri kuoli kaikkein eniten, eivät edes osanneet lähteä käpälämäkeen niin kuin aikuiset miehet.


-sotaan jouduttiin koska Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen
-talvisodan aikana (johon juttu ukrainalaisista liittyi) suomalaisten pakeneminen oli hyvin vähäistä. Edes kommunistit eivät paenneet joukoista. Vihjailusi on valheellista.
Neuvostoliiton joukoissa pakeneminen oli yleisempää.
päivä kerrallaan

Esmerkix

#757
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 09.08.14 - klo:17:00
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:16:37
Sota on sotaa, oli kysymyksessä mikä hyvänsä maa.
Miksi Suomi lähetti sotaan alaikäisiä, jotka eivät olleet vielä käyneet edes sotaväkeä? Niistä kokemattomista juuri kuoli kaikkein eniten, eivät edes osanneet lähteä käpälämäkeen niin kuin aikuiset miehet.


-sotaan jouduttiin koska Neuvostoliitto hyökkäsi Suomeen
-talvisodan aikana (johon juttu ukrainalaisista liittyi) suomalaisten pakeneminen oli hyvin vähäistä. Edes kommunistit eivät paenneet joukoista. Vihjailusi on valheellista.
Neuvostoliiton joukoissa pakeneminen oli yleisempää.

Tampereen yliopiston professorin Pertti Haapalan johtama työryhmä kirjoittaa Suomen historiaa uusiksi. Minä en ole elänyt ennen sotia, joten vastaan vasta sitten, kun saadaan oikeampaa tietoa eikä fiktiota.

Suomen historian professori Pertti Haapala:
- Suomessa, kuten muissakin maissa, elää vankka illuusio siitä, että historia on jono muuttumattomia faktoja ja että oma kansakunta on jotenkin erityinen. Tällainen illuusio voi kuitenkin olla vaarallinen, sanoo Tampereen yliopiston Suomen historian professori Pertti Haapala.

- Menneisyyttä on selitetty hyvin eri tavoin jo monta sataa vuotta, ja jonkin maan rajoihin puristettu ajattelu tuottaa väärää tietoisuutta ja tyhmää politiikkaa. Ei ole sattuma, että populistiset liikkeet ovat kansallisia. Kansallisen identiteetin tai itsetunnon pönkittäminen ei ole kuitenkaan tutkimuksen asia.
Suomalaisen yhteiskunnan rakenteita ja identiteettejä vuosina 1400-2000 tutkii nelisenkymmentä tutkijaa Tampereen, Jyväskylän, Turun Åbo Akademin yhteistyönä. Ainakin vuoden 2017 loppuun kestävä tutkimushanke pyrkii historian kriittiseen tarkasteluun ja historiallisen ymmärryksen uudelleen ajatteluun.
- On kummallista, että mitä globaalimmaksi maailma tulee, sitä vahvemmin pyritään kansallisvaltioissa etsimään kansallista kaanonia, jonka mukaan tehdään historian oppikirjat ja selitetään kansakuntaa. Tutkimme miten "Suomi" on syntynyt ihmisten arjessa ja heidän päässään, miten Suomen historia keksittiin ja miten se on sittemmin ymmärretty kansallisena kertomuksena, toteaa professori Pertti Haapala.


Nykyhetki muuttaa historian selityksiä

Hän ottaa esille yhden sitkeän kiistan: ruotsin kielen aseman. - Suomi on ollut 700 vuotta Ruotsin osana, yläluokka on aina puhunut ruotsia, ja koko kulttuurimme oli puoliksi "ruotsalaista". Nyt jotkut sanovat, kuten sata vuotta sitten, että suomalainen kulttuuri pitäisi puhdistaa vieraasta aineksesta ja kieltää sen historia. Perin kummallista.

- Tutkimushankkeen kansainvälisissä seminaareissa meidän tutkimuksia tarkastellaan ulkoisin silmin. Suomen historia siivilöityy näin maailman historioitsijoiden luupin läpi ja kirkastuu.

Jään odottamaan. Toivottavasti vihdoinkin faktoja julistusten tilalle.

karpalo


Ei täällä kenelläkään ole mitään tavallisia venäläisiä vastaan, ei toki.

Kysymys on siitä, että miksi tavallisia venäläisiä ihmisiä on onnistuttu kusettamaan niin kauan ?(Johdon taholta)

Siis jo Tsaarin ajoista alkaen, oli Leninit, Stalinit, Breshnevit, nyt vielä Putinit kaiken kauheuden lisäksi.

Olen satavarma, että jos Venäjällä olisi ja olisi ollut parempia johtajia,niin se olisikin maailman ykkösvaltio taloudessa ja vähän muussakin, siis taiteessa.

Venäläiset ovat pahuksen taiteellista väkeä, sopii vaikka lueskella venäläisiä klassikoita aikansa kuluksi, niin huomaa sen pian.

.......

Venäjän viranomaisten mukaan venäläisturistit saavat viedä Suomesta elintarvikkeita rajan yli. Venäjän tulli kirjoitti asiasta nettisivuillaan.

Venäjä on Venäjä ja Suomi on Suomi.



Kauniita noi venäläiset naiset , on on ne vaan niin kauniita immeisiä !

Suti

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 09.08.14 - klo:17:05

Jään odottamaan. Toivottavasti vihdoinkin faktoja julistusten tilalle.


Itse suhtaudun varauksella siihen, että osaan aina erottaa faktan ja julistuksen. Pyrin siihen että minulla ei olisi ennakkoasennetta siihen mikä on faktaa.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä