Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jokainen yksilö elää omassa kuplassaan

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 25.06.14 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suti

#60
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 18.07.14 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: Toope - 18.07.14 - klo:20:15
K.K:lla usein on asiaa.

On ja hyvinkin painavaa sanottavaa.

Siksi ihmettelenkin, että miksi et ole enemmän harrastanut vuoropuhelua K.K:n kanssa. Pelkäätkö, että leimaudut ?


Tässä olen karpalon kanssa vahvasti eri mieltä. K.K. toistelee Raamatunlauseita ja toisiinsa liittymättömiä lainauksia milloin mistäkin, pääasiallinen sisältö satuhenkilöön liittyvät uskomukset.  Ymmärrän Toopea hyvin siinä jos ei ryhdy vuoropuheluun koska sitä ei synny.
päivä kerrallaan

karpalo


Kuitenkin Toope havaitsee, että K.K:lla on hyvin paljon painavaa sanottavaa.

Miksi ei sitten mene mukaan näihin raamatunlauseiden toistoihin ?

Toistohan on, niinkuin tiedetään kaiken opin äiti.

Muisto Keijo Kullervo

#62
"Olen ajatellut, että On olemassa kaikkialla erilaisia uskomuksia joissa on totuuden siemen...

Jokainen johtaa johonkin... Pelkkä mekaaninen väittely eri uskomuksien todenperäisyydestä ei johda mihinkään...

Teho ratkaisee...

Jos kristinusko tai muhamettilaisuus, puhumattakaan muista uskomuksista, saa miljardeja ihmisiä aatteittensa taakse, On niissä aatteissa oltava jonkinasteista mieltä ja totuutta...

Joku keksii taas väittämään:

- Jos miljardi kärpästä On olemassa, täytyy niissä olla totuuutta ja jonkin asteista mieltäkin?

Me emme kuitenkaan ole kärpäsiä... MOT.

Harvoin yksi persoona, esimekiksi Raamatun Jeesus, saa miljardien ihmisten päät pyörälle, mutta niin On tapahtunut uskojenkin piirissä kuten myös tieteessä (Albert Einstain).



Kuten yllä, tällaista tapahtuu...

Olen saanut vaikutteeni omalata erikoisalaltani ja se ala on hyvin kapea ja paljon mietitty...

Ne asiat ovatkin sitten jo historiaa, mutta vieneet omien uskomusteni piiriin (tutkin Raamattua, varsinkin Uutta Testamenttia ja olen löytänyt onneni sitä kautta kuin myös keskustelupalstoihin syventymisestä... Olen oman onneni seppä, alasin ja vasara)...

Tutkin oman käsityskykyni rajoissa myös eri tieteitten aloja... Olenkin tullut tulokseen jotta 'jokaisella' tai ainakin useimmilla ihmisillä on jokin erityisesti kiinnostava alue luonnosta tai elämisestä yleensä joista saavat otetta ja juuri Se vie elämän jatkumiseen ja uuteen päivään...

K.K.

PS. Itse tutkin vuoden 1979 valmistuneen Suomen Kielen taajuussanastoa ja sain siitä mieltä... Lisäsin myöhemmin Uuden- sekä Vanhan Testamentin sanojen taajuudet mukaan kuvioihin ja... Mieleni On nyt sees... (Kaiken vaivan jälkeen Taidan ollakin kolmen Kirjan oppinut mieleltäni)..."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

#63
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 18.07.14 - klo:22:15
........
PS. Itse tutkin vuoden 1979 valmistuneen Suomen Kielen taajuussanastoa ja sain siitä mieltä... Lisäsin myöhemmin Uuden- sekä Vanhan Testamentin sanojen taajuudet mukaan kuvioihin ja... Mieleni On nyt sees... (Kaiken vaivan jälkeen Taidan ollakin kolmen Kirjan oppinut mieleltäni)..."

Hianoo, kun me eläkeläiset olemme sinuja itsemme kanssa.

Taajuussanastosta en juurikaan perusta tuon TAIVAALLISTA, minulle riittää normaali sanailu ja keskustelu ja kirjoittelu.

En vaivaa itseäni keksityillä huuhaa-tiedostoilla.

Toivon, että sinäkin heräisit huomaamaan todellisuuden, etkä luulisi kuuluvasi johonkin armoitettujen joukkoihin. Se on nimittäin epäitsekästä ja muutenkin epäsopivaa näyttää paremmalta ja uskovaisemmalta kuin lähimmäinen.

PS.

Mitähän foorumistit tykkäis, jos alkaisin ihmettelemään harvinaisuussanastoa täällä. Keksaisin niin harvinaisia sanoja, että kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ?

Olisinko mielestäsi autuaampi ihminen, jos löytäisin vaikkapa 100 todella harvinaista sanaa ?



Muisto Keijo Kullervo

#65
Kiva kun panitte minut jälleen mieleiseenne ruotuun?
En osaa koodata, en paljon muutakaan tietokoneella... Silti olen oppinut jotain tärkeätä...

Keskustelutaitoa, itsehillintää ja suvaitsevaisuutta...

Niilläkin pärjään aika hyvin tässä maailmassani ns. kuplassani...

Näkemisiin...
K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Ihan yleisesti...

Luin mielestäni aika hyvän neuvon joka saa sisimpäni yhteyteen, josta pidän...

Erich Fromm, muistaakseni neuvoi seuraavasti:

"Ala elää niin kuin uskoisit niin saat nähdä."



Oppini otin kirjoittaessani Kotisivuani viimeisten neljänkymmenen vuoden aikaan...

http://personal.inet.fi/koti/kullervo/nr011.htm

Yllä linkki jonka sain aikaseksi kun olin huomannut omat tekemäni virheet työelämässä, apunani oli lainaukset Suomen Kielen taajuussanastosta sekä aivan muutama lainaus Uuden Testamentin yleisyysjärjestyksen sanoja...

Sanathan ovat symboleja jotka kuvaavat aina jotain... Sain asiani kohdaltani pois päiväjärjestyksestä näillä eväillä...



Näkemisiin..."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Totisesti, K.K. on nero.
Kysykää vaikka häneltä, armoitetulta, valon nähneeltä.

Tämä on nerokasta:"Sanathan ovat symboleja jotka kuvaavat aina jotain... Sain asiani kohdaltani pois päiväjärjestyksestä näillä eväillä..."

K.K.:n sanat eivät kuvaa mitään, ne ovat.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#68
Kiitos Sepe...

http://www.youtube.com/watch?v=EY_pHt6GQLM
Arvostan kommenttiasi...

Näkemisiin...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Toope

#69
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 18.07.14 - klo:20:51
Kuitenkin Toope havaitsee, että K.K:lla on hyvin paljon painavaa sanottavaa.

K.K keskustelee esittäen mielipiteitään, ei nälvien toisia kommentoijia. Hän sanoo asiansa. Minusta se on aika hyvää keskustelua verrattuna eräisiin nimeltämainitsemattomiin...

En tarkoita olevani samaa mieltä, sitähän ei kenenkään tarvitse olla. Mutta perustellut mielipiteet ovat sinänsä hienoja.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä