Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Joulukalenteri 2008

Aloittaja Outomaa, 01.12.08 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

#200
Lainaus käyttäjältä: Rape - 24.12.08 - klo:17:06
.

Yritin katso googlesta "miehelle jolla on jo kaikkea" haukipitsan ohje tai valokuva. Sitä ei ole vielä kukaan tehnyt tai ajatellut.

Laitetaan noin startiksi hauen kuva:


Tuollaisesta en ole kuullut. Miksipä ei, onhan niitä tonnikalapizzojakin, että kai haukipizza ajaa saman asian.

OK - ei joulua ilman pyllynkuvaa  ;D




rapevainaa


Amanda


Luukku  25



Aikaa ottaa rennosti.
Varsin viriilejä Korvatunturin asukkaita muuten, 300 v. Joulumuorille nostan hattua!



Aakku

Lainaus käyttäjältä: Amanda - 25.12.08 - klo:10:12

Luukku  25

Aikaa ottaa rennosti.
Varsin viriilejä Korvatunturin asukkaita muuten, 300 v. Joulumuorille nostan hattua!

Jpki:n homma on oikeastaan aika lunkia - yksi työpäivä vuodessa !

Yhden yön poroilla ajelee ja muun ajan tekee mitä lystää - millainen on pukin vapaa-ajan asu ?




Aika rento.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Rape - 24.12.08 - klo:21:53

Joulupukin poro

Komeasarvinen saalis - Englannissa animaalit vetäisivät vähän överiksi :

Ravintolan poroateria kauhistuttaa eläinsuojelijoita Britanniassa

Poronlihan tarjoilu ravintolassa suututtaa eläinten oikeuksien puolustajia Britanniassa, kertoo The Argus -lehti verkkosivuillaan.

Poronkäristys kuuluu skandinaavisen Northern Lights -ravintolan ruokalistaan Brightonissa.


http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ravintolan+poroateria+kauhistuttaa+el%C3%A4insuojelijoita+Britanniassa/1135242305058

Hassu juttu - poronkäristyshän on hyvää ja maukasta. Minun puolestani nämä kauhistelijat saavat syödä vaikka heinää ja jäkälää jos se on heidän mielestään hyvä vaihtoehto. Ihminen nyt vain on kehittynyt sekaruokavaliota käyttäväksi, että se siitä :)

Vegetaristiryhmä Viva!:n kampanjapäällikkö Justin Kerswell on puolestaan huolissaan eläinten hyvinvoinnista.

"Yli 70 prosenttia lihaksi kasvatettavista poroista on vasoja, jotka ovat laiduntaneet kesällä eivätkä näe koskaan lunta."


Tässä mielessä on vasojen kannalta armeliasta, että niitä ei jätetä kärsimään pohjoisen ankarista oloista - lyhyt iloinen elämä ja sitten pataan ...  ;D

Muutoin olen sitämieltä, että ylimääräinen energia olisi mielummin suunnattava ihmisoikeuksien puolustamiseen - siellä olisi tärkeämpää tekemistä ja paljon.


rapevainaa

.
............................................................

Ztara

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.12.08 - klo:12:05

Muutoin olen sitämieltä, että ylimääräinen energia olisi mielummin suunnattava ihmisoikeuksien puolustamiseen - siellä olisi tärkeämpää tekemistä ja paljon.


Joo kyllä, mutta yksilön on itse kohdallansa helpompi aloittaa eläinten suojelusta. Ei ole vaikeaa jättää syömättä eläimiä, kun meillä on muutakin ruokaa  tarpeeksi. Ei tarvita suurta aktiivisuutta tehdä kaupassa valinta lihatiskin ja vihannes- /yms. vastaavan tiskin välillä. Ihmisoikeuksien puolustaminen taas vaatii suurempaa aktiivisuutta, johon ei kaikkien kapasiteetti yllä myötätuntoa pidemmästi. Asian voi tietty kätevästi hoitaa lahjoittamalla rahaa Amnestylle ja ne jotka tietävät  asioista enemmän, saavat tehdä työtään rauhassa. Suoraveloituksena ei aiheuta paljoa vaivaa...

Eläinaktivisteilla ei näytä aina olevan järki mukana, mutta jostain on aloitettava. Pioneerien osa on aina hankala, mutta kun suurimmat ylilyönnit kitketään pois toiminnasta, jää käteen kuitenkin se olennainen : huoli eläimistä ja niitten arvosta elää myös elämisen arvoinen elämä - oli se sitten kuinka lyhyt tahansa.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Stara - 25.12.08 - klo:18:47Joo kyllä, mutta yksilön on itse kohdallansa helpompi aloittaa eläinten suojelusta. Ei ole vaikeaa jättää syömättä eläimiä, kun meillä on muutakin ruokaa  tarpeeksi. Ei tarvita suurta aktiivisuutta tehdä kaupassa valinta lihatiskin ja vihannes- /yms. vastaavan tiskin välillä. Ihmisoikeuksien puolustaminen taas vaatii suurempaa aktiivisuutta, johon ei kaikkien kapasiteetti yllä myötätuntoa pidemmästi. Asian voi tietty kätevästi hoitaa lahjoittamalla rahaa Amnestylle ja ne jotka tietävät  asioista enemmän, saavat tehdä työtään rauhassa. Suoraveloituksena ei aiheuta paljoa vaivaa...

Suomessa on olemassa sellainen kuin eläinsuojelulaki, joka määrittelee myös lihakarjan oikeudet ja minusta se riittää. Sekaruokavalioiseksi kehittynyt ihminen käyttää hyväkseen eläimiä, kuten on tehnyt maailman sivu. Ehkä suurin ongelma on siinä, että hyvinvointivaltiossa [Suomi on aika likellä sellaista, joskaan ei täysin - vrt. leipäjonot] on varaa nirppailla ruo'an suhteen ja leikkiä moraalista ;D

OK - syö pelkkiä kasviksia jos se on OK, minulle taas maistuu paremmin pihvi tai suomalainen perusvihannes, lenkkimakkara. Öööh - juotko maitoa ? ... Se voi olla peräisin vankilassa asuvasta lehmäpöloisesta, joka ei saa koko elinaikanaan kirmata niityllä ... syötkö kanan tms. munia - kyseessä on ahtaasti tulkittuna sikiönmurha :D - syntymätön, vasta munasoluna oleva, kananalkio tuhotaan...

Miten on kalojen laita - onko moraalisesti väärin antaa ahvenpoloisen tarttua koukkuun ja kiskoa se sätkyttelevänä veneeseen ? En tosin olen koskaan kuullut ahvenen kirkuvan tuskasta, joten se ilmeisesti ymmärtää olevansa osa ravintoketjua ja hyväksyy syödyksitulemisensa stoalaisella tyyneydellä.

Jos haluaa tehdä elämänsä oikein vaikeaksi, voi ruokailustakin tehdä eettisen kysymyksen :) Minä en tee niin, joskin pyrin varmistamaan, että mieluiten kotimaista ja jos mahdollista, varmistan myös puhtauden, so. ettei ole käytetty luonnottomia ja vaarallisia geenimanipuloituja raaka-aineita esim. possun teollisessa lihantuotannossa ... tässä on riittävästi etiikkaa, minusta.



LainaaEläinaktivisteilla ei näytä aina olevan järki mukana, mutta jostain on aloitettava. Pioneerien osa on aina hankala, mutta kun suurimmat ylilyönnit kitketään pois toiminnasta, jää käteen kuitenkin se olennainen : huoli eläimistä ja niitten arvosta elää myös elämisen arvoinen elämä - oli se sitten kuinka lyhyt tahansa.

Tästä citykettutyttöjen älyttömyydestä olemme samaa mieltä.

Vaatehtimiseensa ihminen on luola-ajoista lähtien käyttänyt eläinten turkiksia ja nahkoja, joten en ymmärrä, miksi tänäpäivänä sinänsä laillinen elinkeinonharjoittaminen kuten turkistarhaus olisi väärin ... pehkonen, nehän ovat vain eläimiä ja se, että eläimillä olisi perustuslaillisia oikeuksia, on nykypäivien [liian] hyvinvoivien ihmisten turhaa idealismia. Minulla on yksi ... olisikohan jotain 15v sitten hankittu - nahkarotsi ja se on edelleen kuin uusi. Kestää vähän pidempään kuin kiinalaisella tai ylipäätään meistä katsottuna itämaisella orjatyövoimalla [ovat muuten ihmisiä] teetetyt keinokuituhepenet.

Tässä ennen joulua kaupassa sattui pari neekeripoikaa seisoskelemaan lihatiskin likellä kun nostin sieltä yhden kinkunkantturan kärryihin - katselivat paheksuvasti [musulmaaneille sianliha on edelleen saastaista, jostain kumman syystä]. Huomasin tämän ja meinasin heittää englanniksi parit herjat koskien muuatta profeettaa, mutta siippani huomasi ilmeeni ja kehoitti olemaan vaiti ... olin, että heilläkin olisi hyvä joulumieli ;D




Hilpeänä hymyilevä joulupossu...

rapevainaa


Tiistai

Luukku 26


Myös Tapaninpäivänä  Sri Lankassa