Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysy asiantuntijalta

Aloittaja AveLazio, 01.01.09 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

reedik

Mistä puolalainen viina Zubrowka saa alkoholin lisäksi makunsa ja mikä on visentti?

AveLazio

Eikös visentti ole Euroopan puhveli. Mutta Puolan viinoista joku asiantuntija tietää enemmän!
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

reedik oikeastaan vastaa jo itse.    ;)

Muistelin, että joku ruoho sen maun antaa, aattelin esim. jotain koiruohon tapaista, mutta reedikin viestissähän sen ruohon nimi mainitaan.

Eli Z-vodka saa makunsa biisoniruohosta. Olikohan vielä niin, että vain Puolassa tätä kyseistä ruohoa kasvaa?




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

reedik

Lainaus käyttäjältä: se - 22.03.09 - klo:05:29
reedik oikeastaan vastaa jo itse.    ;)

Muistelin, että joku ruoho sen maun antaa, aattelin esim. jotain koiruohon tapaista, mutta reedikin viestissähän sen ruohon nimi mainitaan.

Eli Z-vodka saa makunsa biisoniruohosta. Olikohan vielä niin, että vain Puolassa tätä kyseistä ruohoa kasvaa?

ili

Koiruohoa käytetään absintin valmistukseen. Absinttia joivat erityisesti Pariiisissa asuvat taiteilijat 1800-1900- lukujen vaihteen molemmin puolin. Sitten absintti kiellettiin, mutta absinttia saa nykyisin jälleen valmistaa ja myydä EU-maissa. Visentti on, kuten Ave Lazio oikein vastasikin, eurooppalainen biisoni tai puhveli. Biisoniruoho ei ole kuitenkaan oikea vastaus kysymykseen, vaikka se lähellä oikeata onkin. Zubrowkalla ja visentillä on tietty yhteys, jonka se jo havaitsikin, mutta tarkennusta vielä kaipaisin.

THL tiedottaa

No, ei se mikään visenttiruohokaan oo!    ;D

Mää annan muillekin ny tilaisuuden sanoo, mikä ruoho ja miten se ruoho ja vodka yhdistetään.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Ztara

Mulla on joku mielikuva kouluajoilta, että ko. juomaa kutsuttiin lempinimellä Korsivodka. Pullossa on siis ruohonkorsi.
Arvelen visentin syöneen ensin ruohon, ja jäljelle jääneitä korsia käytettiin alkoholin maustamiseen.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Ztara - 22.03.09 - klo:16:34
Mulla on joku mielikuva kouluajoilta, että ko. juomaa kutsuttiin lempinimellä Korsivodka. Pullossa on siis ruohonkorsi.
Arvelen visentin syöneen ensin ruohon, ja jäljelle jääneitä korsia käytettiin alkoholin maustamiseen.

Jaa, että sellaista koulunkäyntiä  ;D

Venäläistä Subrovka-viinaa kutsutaan myös nimellä "Ahonlaita" sen subrovka-heinänkorren [mitä lie suomeksi] takia ... olisiko se se koiruoho ?

Ztara

Höh, Aakku! Olin silloin ravintola-alan oppilaitoksessa  :P.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Heh, joittekin pitää opetella juomaan oikein jossain laitoksessa!

Yleensä sellasissa yritetään niinku lopetella...






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: se - 22.03.09 - klo:19:53
Heh, joittekin pitää opetella juomaan oikein jossain laitoksessa!

Yleensä sellasissa yritetään niinku lopetella...


Jaahas, nyt te ootte taas ryökäleet täällä kiusaamassa pienempiänne  >:(.  Minä opettelin siellä koulussa kuule ulkoa kaikki Alkossa myytävät tuotteet. Niistä oli tiedettävä yleisen luokituksen lisäksi maa, valmistaja sekä alkoholiprosenttikin. Jos valmistaja ja pullottaja oli eri, nekin piti osata. Hassuinta on, että minä oikeasti osasin ne kaikki tuosta vaan. Ja viinioppi taas on ihan oma juttunsa ja maailmansa. Mutta siitä teille on turha puhuakaan sen enempää.... Teitä ei kuitenkaan kiiinnostaisi kuin prosentit ja että pullossa on kierrekorkki  ;D.

Minä olin muuten siellä koulussa opiskelemassa sellaisen ammatin kuin hovimestari. Ko. ammattikunta on suurimmaksi osaksi jo poistunnut keskuudestamme vähin äänin, kaikenlaisen rahvaanomaisuuden ja rappaamisen muutenkin lisääntyessä ja täyttäessä ravintolat. Ennen valkoisin liinoin ja hopeakattein katetut pöydät vartosivat asiakkaita viettämään romanttista iltaa rauhassa hyvästä ruuasta ja viinistä nauttien. Oih, kaiholla muistelen tuota aikaa. Siinä työssä oli hohtoa  :'(. Nyt kaikki vetää jotain kebabbia linja-autoaseman luukusta toppatakki päällä ja kaljaa tölkistä. Huokaus.

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä