Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lahjakkuuksia metsästämässä

Aloittaja rapevainaa, 31.01.09 - klo:16:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: se - 11.02.09 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Rape - 11.02.09 - klo:07:53
Lainaus käyttäjältä: se - 11.02.09 - klo:07:14
, jolla tarkoitetaan ansioitunutta muusikkoa, esim. rokkistaraa.

Kyllä meidän Stara on tähdistä peräisin kuten Iso Ässäkin. Siitä se nimi tulee. Joku valonkantaja se on eikä äänenpäästelijä.

Heh, onhan Stara (Ztara) sitäkin, eli valonkantaja, on, ja hyvä onkin.

Tietämättömyytesi, Rape, johtuu vain siitä, että ei Ztara kaikille laula.   ;D

Tähdistäpä hyvinkin, mistäpä muualta.....Monien muiden asioiden ohella joihin uskon, uskon siihen muuten ihan oikeasti.

Se, nyt minä ihan liikutuin, mutta ei noista lauluistani sen enempää.... laulaminen vain on niin ihana asia. Sen on todettu tieteellisten tutkimustenkin mukaan vaikuttavan ihmisen tunnetasoon ja hyvinvointiin positiivisesti.

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Olkeepa höyli!  Ilo on ihan vaan mun puolellani.    ;)

Näin on, että musisointi, on se sitten soittamista tai laulamista saa ihmisen tuntemaan olonsa hyväksi. Ja se näkyy ihan terveydentilassakin.

Aatelkaa ny, miten monta mielisairaalaa tarvittais lisää, jos laulaminen ja soittaminen kiellettäis!

rapevainaa

S

Musiikki on todellakin parhaimmillaan terapeuttista toimintaa. Sen eri elementeissä on jotain parantavaa voimaa jo itsessään. Eikä musiikista nauttimiseksi tai sen tuottamiseksi itse tarvitse omata mitään ylimaallista soittotaitoa, tai musiikin teorian täydellistä tuntemista. Ei kaikista ole tarkoitus tulla tähtiä, tai musiikillisesti neroja ollakseen kuitenkin luovalla tavalla musiikin kanssa sinut. Toisaalta jos on tarpeeksi perehtynyt tai syventynyt musiikin perusteisiin, osaa myös rikkoa niiden lainalaisuuksia, tai muita säännönmukaisuuksia.

Toisinaan riittää kun osaa nauttia musiikin tuomista tuntemuksista tai ajatuksista, mitä se parhaimmillaan ihmismielessä herättää. Musiikin kieli on yleismaailmallista, vaikkakin sen muotokieltä voidaan tulkita monella eri tavalla. On olemassa teoreettien tekninen lähestymistapa, luonnonmukainen tunnetasolla lähestyttävä tapa kokea, tai tuottaa ilman rajoituksia musiikkia, sekä kaikkea näiden välimaastossa kulkevia eri tyylejä. Kaikki ovat omalla tavallaan oikeita tapoja.

- Musiikki menettää mielestäni monesti jotain olennaista sen ytimestään, jos se sullotaan liiaksi ahtaisiin kaavoihin, puhkikirjoitettuihin nuotteihin, viimeisen päälle mietittyihin sävelkulkuihin. Jossain tapauksissa puhdas vapaamuotoinen improvisointi tuottaa monesti hyvinkin harmonisia musiikkielämyksiä, joiden musiikilliset ansiot vetävät vertoja jo moneen kertaan kalutuille läpisävelletyille vanhoille mestariteoksillekin.

- Olen itse panostanut tälläiseen tajunnanvirtatekniikalla tuotettuun musiikkiin, joka ei noudata musiikillisesti mitään ennalta suunniteltua kaavaa, vaan ns. sävellys syntyy sillä hetkellä sitä soitettaessa. Silloin omalle tulkinnalle, sekä vapaalle inspiraatiolle jää laaja kenttä toimia, ilman teknisiä rajoitteita, tai muitakaan omaehtoisille assosiaatiolle haitallisten rajojen hidasteita, jotka voivat haitata luovuuden täysimittaista toteutumista. Mutta tämä on vain yksi tapa tuottaa musiikkia, joka ei luonnollisestikaan aina toimi kaikissa puitteissa toteutettuna.    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

reedik

Lainaus käyttäjältä: se - 11.02.09 - klo:10:30
http://www.vantaansanomat.fi/Kulttuuri/Visat/Otsikko8

(Kyl määki osaan linkittää...)

Tuon visailun kirjoittaja ei näy tuntevan stadin slangia ollenkaan. Jo heti ensimmäisen kysymyksen vastaus on väärä: handeli tarkoittaa yksinomaan viinakauppaa.

Linkkeihin ei pidä ylipäätään kovin vakavasti suhtautua, Wikipediassakin lukee välillä mitä sattuu. Eipä silti, ei minunkaan kirjoituksiini pidä luottaa, saatan minäkin kirjoittaa mitä sattuu.

Perjantai

Ztara

Lainaus käyttäjältä: reedik - 11.02.09 - klo:00:20

Minusta on hyvä, että Ztara kirjoitetaan z-kirjaimella, sillä minun lapsuudessani ja nuoruudessani stara (starbu, starba) tarkoitti vanhaa miestä Helsingin murteessa. Staran etymologia on helppo jäljittää, sillä sehän on selvästi venäläinen  myös muitten slaavilaisten kielten) lainasana, joka tarkoittaa vanhaa. Tosin tuossa muodossa se on feminiinen. Minulle Ztaran habituksesta  nousee mieleen ihan jokin muu kuin vanhan äijän kuva.

No tuo olikin kiva kuulla, en olisi osannut tuollaista mielleyhtymää ajatellakaan. Olen muutaman vuoden tosin lukenut venäjää, ja nyt kun tuon sanoit, niin niinhän se tietenkin vennääksi on. En siis ota ässää takaisin  :D. Vanha mies...voi hyvänen aika!
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: reedik - 11.02.09 - klo:16:06
Lainaus käyttäjältä: se - 11.02.09 - klo:10:30
http://www.vantaansanomat.fi/Kulttuuri/Visat/Otsikko8

(Kyl määki osaan linkittää...)

Tuon visailun kirjoittaja ei näy tuntevan stadin slangia ollenkaan.

Anteeks anteeks, mää en huamannu olleska tarkistaa kaikkee, mitä siälä oli väärin.      :D

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Ztara - 11.02.09 - klo:16:29
... Olen muutaman vuoden tosin lukenut venäjää, ...

Siis Wau!

Sää oot sit noita kielinaisia?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä