Outomaa

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Sivuja: [1] 2 ... 4   Siirry alas

Kirjoittaja Aihe: se ryssii sittenkin  (Luettu 8476 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
se ryssii sittenkin
« : 17.12.15 - klo:14:05 »

aina ja kaiken.
mitähän viimeksi ... soitin pieleen julkisesti.
 ;D
Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
Vs: se ryssii sittenkin
« Vastaus #1 : 17.12.15 - klo:15:06 »

Heh, mitä soitit, suutasi?

Älä välitä, jos se oli musiikkia, niin se oli paremmin väärin soitettu, kuin jos minä olisin ollut asialla. Vieläkin muistan kansakoulun viikkoja kestäneen painajaisen ennen yksinlaulukoetta  :-\
Mutta osaan sujuvasti kuunnella musiikkia ja päättää, tykkäänkö vai en!

Arvuuttelen itsekseni, että kukahan vanha näkki tämä nimimerkki on.. tuloksetta.
Kirjattu
"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 17.12.15 - klo:16:29 »

Heh, mitä soitit, suutasi?
Älä välitä, jos se oli musiikkia, niin se oli paremmin väärin soitettu, kuin jos minä olisin ollut asialla. Vieläkin muistan kansakoulun viikkoja kestäneen painajaisen ennen yksinlaulukoetta  :-\
Mutta osaan sujuvasti kuunnella musiikkia ja päättää, tykkäänkö vai en!
Arvuuttelen itsekseni, että kukahan vanha näkki tämä nimimerkki on.. tuloksetta.
Näkkärillä?
se Sukkamehu! olihan meillä joskus miittejäkin.
kitara, piano, laulu ... joidekin  mielestä ns. kitarasankari (vaikka laulukin on vahva, ne sanoo). mikään hyvin vakaa esiintyjähän mä en  ole, voi tulla virheitä vähäkin vieraampien biisien kanssa. mutta voi myös luistaa niin että johdatan ryssiväiskylän rahvaan ekstaasiin.
Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 23.12.15 - klo:00:48 »

Käväisin naapurifoorumilla ja taisin ratkaista tämän kiperän uteliaisuuden aiheen... :)

Hyvää joulunaikaa sinnekin päin!
« Viimeksi muokattu: 02.01.16 - klo:18:47 kirjoittanut Tiistai »
Kirjattu
"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 21.02.16 - klo:12:34 »

.. " Mul on syntsa [piano, lat. huom.] ja skitta ja vahvari
Pitsiverhoissa ruusukuvio
Mul on huoneessa mennyt maailma
Mul on loistava tulevaisuus

Mennyt mies, J. Karjalainen

Kirjattu

Muukalaistollo

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Linnunrata on tärkeämpi kuin pisararata
« Vastaus #5 : 29.02.16 - klo:17:26 »

.. " Mul on syntsa [piano, lat. huom.] ja skitta ja vahvari
Pitsiverhoissa ruusukuvio
Mul on huoneessa mennyt maailma
Mul on loistava tulevaisuus

Mennyt mies, J. Karjalainen
Taisit taas ryssiä.?
Kirjattu
Ainoa syy ajalle on se, että kaikki ei tapahtuisi samaan aikaan.

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 02.03.16 - klo:18:43 »

Taitaa sopia tähän jatkoksi...

Osattiin sitä ennenkin,
110 vuotta ei tunnu missään, vain tekniikka on parempaa.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/17/helsingin-ensilevytyksissa-1904-laulettiin-myos-viinasta

Kirjattu

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 02.03.16 - klo:19:07 »

Taitaa sopia tähän jatkoksi...

Osattiin sitä ennenkin,
110 vuotta ei tunnu missään, vain tekniikka on parempaa.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/17/helsingin-ensilevytyksissa-1904-laulettiin-myos-viinasta
isoisä, juoppuhullu kapellimestari, se kans ehti laulaa levyyille, lasikantinen laulukirja muassa.
maistui, kertovat.

Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 03.03.16 - klo:11:09 »

Miten se olikaan.. oletkohan muusikko vai harrastustako vain.

Facebookista on tullut mulle inspiraation lähde.. jestas, noinko vähiin on mennyt :P

Mutta veli oli laittanut sinne videon, jota ei haittaa jakaa..

Kirjattu

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 03.03.16 - klo:14:31 »

Miten se olikaan.. oletkohan muusikko vai harrastustako vain.
mull´on sellainen  3 - 4 ammattia.
Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 03.03.16 - klo:14:41 »

Niin mullakin, kuin on melkein kaikilla naisilla... ;)

Kirjattu

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 03.03.16 - klo:14:59 »

kyllä mä sielultani ja taidoiltani olen soittaja - jo nuorna ammattimuusikoksi kosittu - on värkeissä siks varaa.
mutta enpä totta pitänyt häävinä leipäpuuna kun ympärilleni kattelin.

Teinkö oikein? en ole varma.
Kirjattu

Mjulkku

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 03.03.16 - klo:18:18 »

Pjerkele!
Minäkin syvällä sisimmässäni olen rumpali, mutta kannujen ääreen asettuessani, meinaa kaikki tahto kadota...

Laulu kuitenkin onnistuu.... Jopa hyvinkin.... joidenkin mielestä....
Kirjattu

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 04.03.16 - klo:09:15 »

Pjerkele!
okei.

Mullon aina pahvit huja-haja; joku mua sitt opasti miten laulajat pitää ne kansiossa, ja jopa numeroituna! että sujuu.
No mä loihi sanomahan, että mä taas osaan laulaa, vaikka järjestys voi ollakin mitä sattuu.
Se on upea kokemus ottaa yleisö laulullaan ja soitollaan, ja antaa sille kaikkensa stagella että niillä olisi hieno yö. Syntyy ykseyskokemus.

Kirjattu

karpalo

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 04.03.16 - klo:13:55 »

Pjerkele!
okei.

Mullon aina pahvit huja-haja; joku mua sitt opasti miten laulajat pitää ne kansiossa, ja jopa numeroituna! että sujuu.

Oot sä sitte semmonen, mikä "laulaen tulee, se viheltäen menee" tyyppi ?

Mullon yks poika, meiän kuopus, vaikuttaa samanlaiselta, räpsyttelee skittaa ja aina laskujen maksut sikin sokin ?
Kirjattu

Suti

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Herrasmies
« Vastaus #15 : 04.03.16 - klo:17:39 »

kaikkihan on maksettava eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu
Kirjattu
päivä kerrallaan

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 05.03.16 - klo:09:49 »

Se on upea kokemus ottaa yleisö laulullaan ja soitollaan, ja antaa sille kaikkensa stagella että niillä olisi hieno yö. Syntyy ykseyskokemus.

Uskon ilman muuta, mutta pitää myös osata. Itsellä on unohtumattomat traumat kansakoulun yksinlaulukokeista Luokan Edessä, kun ei osaa laulaa sitten alkuunkaan enkä tarkoita sillä ääntä vaan lahjattomuutta.. jotain vikaa kai aivoissa tai korvissa .. jännitin niitä viikkoja etukäteen  :-[

Kirjattu

Esmerkix

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Sukupuoli: Nainen
  • "Sanasta miestä, sarvesta härkää!"
« Vastaus #17 : 05.03.16 - klo:11:30 »

Uskon ilman muuta, mutta pitää myös osata. Itsellä on unohtumattomat traumat kansakoulun yksinlaulukokeista Luokan Edessä, kun ei osaa laulaa sitten alkuunkaan enkä tarkoita sillä ääntä vaan lahjattomuutta.. jotain vikaa kai aivoissa tai korvissa .. jännitin niitä viikkoja etukäteen  :-[

Tuollaisia kokemuksia minullakin oli kansakoulun alaluokilla. Minä ja pari poikaa jouduttiin jäämään seisomaan sinne luokan eteen, kun me ei ollenkaan laulettu. Meidän piti sitten vuorollaan laulaa lopuksi, kun kaikki muut olivat oman osuutensa suorittaneet. Ei lähtenyt ääntä millään kurkusta, jotain pientä pirinää pakosta. No, onneksi sitten oppikoulussa opettaja säesti kovaäänisesti pianolla ja ääneni sovittautui pianon äänten sekaan niin hyvin, että opettaja sanoi, ettei se varmaan ollut tarkoitettukaan kuultavaksi. Antoi kuitenkin kasin. Numeroon vaikutti kuitenkin myös musiikin teorian koe, josta sain hyvän numeron. Sitä ennen mulla oli aina ollut kutonen. Vapaaehtoista musiikkia en valinnut oppikoulun ylemmillä luokilla. Ehkä se on ymmärrettävää... :P Ihailen kyllä muiden laulutaitoja ja käyn konserteissakin mielelläni.
Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 05.03.16 - klo:12:47 »

Kohtalotoveri! Kyllä minä yritin täysin tietäen, ettei siitä mitään tule. Onneksi se oli vain laulussa, koska sama ope oli tietämättäni kirjoittanut vanhemmille, että pitäisi muuttaa yhteiskouluun. Meillä oli kyläkoulussa vain opettajapariskunta koko koulua varten.. siis vain ekaluokkalaisilla oli maatalossa vuoratussa salissa oma ope Siiri. Yhteiskoulu oli maksullinen ja paljon rahaa suurperheen esikoiselle, mutta onneksi sain puolet alennusta, kun isä oli sotainvaliidi.

Siellä ei sitten ollut laulukokeita. Muistan kuorolaulua ja että kanttorin tyttö oli luokallani ja eturivissä ja miten säälitti, kun isä katsoi kriittisen vihaisesti tyttöään.. noissa kuorolauluissa olin vain laulavinani  8) Silti sain kanttorilta musiikin teoriassa 9,  riitti kai kun oppi nuotit.
Kirjattu

karpalo

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 05.03.16 - klo:13:47 »

Kutosen/seiskan laulaja minäkin olin kansakoulussa ja oppikoulussa.

Ei ollut hauskaa ollenkaan "esiintyä", no, onneksi olin taas hyvä piirtämään, se korjasi hieman itsetuntoa.
Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 05.03.16 - klo:14:24 »

Joo, muistin juuri nähneeni täällä akvarellaja, jotka olivat tosi hienoja!!

Minä en koskaan oppinut maalaamaan vesiväreillä ja siksi minusta ei tullut taiteilijaa .. vitsivisti. Mutta kiinnostus taiteeseen on pysynyt ja parhaita muistoja noilta tunneilta on ne harvat kerrat kun puhuttiin tunnetuista taiteilijoista. Muuten tuherrettiin kukin taitonsa mukaan akvarelleja..

Jos ne kuvat ovat lähettyvillä, niin voisit linkittää uudelleen?
Kirjattu

karpalo

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 05.03.16 - klo:15:04 »

Joo, muistin juuri nähneeni täällä akvarellaja, jotka olivat tosi hienoja!!

Minä en koskaan oppinut maalaamaan vesiväreillä ja siksi minusta ei tullut taiteilijaa .. vitsivisti. Mutta kiinnostus taiteeseen on pysynyt ja parhaita muistoja noilta tunneilta on ne harvat kerrat kun puhuttiin tunnetuista taiteilijoista. Muuten tuherrettiin kukin taitonsa mukaan akvarelleja..

Jos ne kuvat ovat lähettyvillä, niin voisit linkittää uudelleen?

http://aijaa.com/Co0Erx

http://aijaa.com/kX9th8

Tarkoititko joitain tämmöisiä. Ne on vanhoja räpellyksiä, nyt en pitkään aikaan ole sutannut yhtään
mitään.

Pitäisi varmaan yritellä, ainakin mieltä kiehtoo, kaksi veljeäni maalailee huviksensa edelleenkin, vanhin veli on haudan povessa, hän se vasta oli aktiivinen tuhertelija.

PS.

Toi tuulimyllykuva on Rauman Seminaarin mäeltä.
Seminaari toimii vieläkin Turun Yliopiston alaisena, sieltä valmistuu katras peruskoulunopettajia joka vuosi.

« Viimeksi muokattu: 05.03.16 - klo:15:09 kirjoittanut karpalo »
Kirjattu

Tiistai

• Valvoja
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 06.03.16 - klo:12:05 »

Nehän on vielä hienompia kuin muistin, peukutusta! Tuulimyllyssä on iloiset värit ja sointuvat hyvin yhteen :)

Kannattaisi jatkaa, vaikka vain omaksi iloksi. Minusta noilla voisi ansaita rahaankin.. voi olla, ettei amatöörin teokset pääse näyttelyihin, mutta torilla vaikka keväällä. Ihmiset etsivät jatkuvasti jotain kivaa .. ja edullista ;) Voisit koittaa vaikka todistaaksesi itsellesi, että kysyntää on.

Jälkeläisillä tuo taipumus tuntuu olevan kaikilla (vain siippa tuskin osaa piirtää tikku-ukon). Lapset eivät pingota liikaa tarkkuudesta vaan ovat luonnostaan taiteilijoita. Ylitarkkuudella harrastaja usein pilaa teoksen.. tai jos ei ole tarkoitus. Se on sitten oma taiteenlajinsa.. tulee mieleen Albrecht Dürer..

Kirjattu

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 10.03.16 - klo:11:03 »

Helsingin kaupungin Asunnot Oy:n talkkareita on tiemmä kiusattu ihan  työkseen - oikeudessa asianomistajien toimesta kerrotun mukaan "he tiesivät liikaa".
Just.
Se lähti kuin talkkari peltikatolta; mä olen kerran osallistunut erään pörssiyhtiön tytäryhtoiön kassan tyhjennykseen - joten tiesin liikaa. Sosiaalipsykolginen tilanne oli kai tonsuuntainen kuin noilla talkkareilla. Ehkä erikoisin kiusaamisen muoto olivat selittämättömät tilisiirrot mulle - oli siis olemassa osallisuus "hyödystä".
sa sä?
Kirjattu

Armas Ryssiväinen

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 21.03.16 - klo:12:53 »

...
Toi tuulimyllykuva on Rauman Seminaarin mäeltä.
mina släktanor härstammar .., man kan säga, är härledd från där.
Låt mej att bli mej själv.
Kirjattu
Sivuja: [1] 2 ... 4   Siirry ylös

Sivu luotiin 0.137 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.