Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Vuonna 2014 kirjoitettuna:

Sana Olla 1. On mielestäni tärkeä koska numerosarja alkaa yhdestä ja jatkuu äärettömyyteen..
Sana [N]Olla on taas kaikkein yleisin sana... Ilman olemista ei ole mitään.... Ei edes Maailmankaikkeuttakaan...
Kaikkia tutkijoita kiinnostaa 'mitä oli ennen alkua', eikö totta?
Olen luonut päässäni kuvitelman, että ennen Kaiken Alkua on ollut kuten luulen 'ihan tavallinen maailmankaikkeus'... Puhutaanko sitten negatiivisesta maailmankaikkeudesta tai antimateriasta, onkin sitten pohtimisen arvoinen kysymys...
Siis ennen nykyisen Maailmankaikkeutemme syntyä...
On totta, että omassa mielessäni ei ollut mitään aikaisemmin, mutta syntymän jälkeen kokemusten myötä alkoi mielessäni olla jo jotain...
Oman alkuräjähdykseni jälkeen siis alkoi olla jotain (ajatellaanpa sitä millaista hedelmöittymisen jälkeen munasolusta lähtien alkavaa kasvupotentiaalia meissä kaikissa, todellinen ns. alkuräjähdys).
Sotkin tarkoituksella kaksi asiaa toisiinsa, mutta oleellista molemmissa on valtava kasvu (nythän todetaan että 'alkuräjähdys' On vain kielikuva jostakin mikä sattui kaikkialla yhtaikaa, siis joka paikassa mitä kuvitella voi...

K.K.

'PS. Saa toki polemisoida?
Lähinnä tärkeintä osaltani On se, mitä On mielessä...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Juuli Hukkaskukka 1

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 27.10.17 - klo:10:28

Sana Olla 1. On mielestäni tärkeä koska numerosarja alkaa yhdestä ja jatkuu äärettömyyteen..
Sana [N]Olla on taas kaikkein yleisin sana... Ilman olemista ei ole mitään.... Ei edes Maailmankaikkeuttakaan...
Olen luonut päässäni kuvitelman, että ennen Kaiken Alkua on ollut kuten luulen 'ihan tavallinen maailmankaikkeus'... Puhutaanko sitten negatiivisesta maailmankaikkeudesta tai antimateriasta, onkin sitten pohtimisen arvoinen kysymys...
On totta, että omassa mielessäni ei ollut mitään aikaisemmin, mutta syntymän jälkeen kokemusten myötä alkoi mielessäni olla jo jotain...
Oman alkuräjähdykseni jälkeen siis alkoi olla jotain (ajatellaanpa sitä millaista hedelmöittymisen jälkeen munasolusta lähtien alkavaa kasvupotentiaalia meissä kaikissa, todellinen ns. alkuräjähdys).
Sotkin tarkoituksella kaksi asiaa toisiinsa, mutta oleellista molemmissa on valtava kasvu (nythän todetaan että 'alkuräjähdys' On vain kielikuva jostakin mikä sattui kaikkialla yhtaikaa, siis joka paikassa mitä kuvitella voi...

K.K.

'PS. Saa toki polemisoida?
Lähinnä tärkeintä osaltani On se, mitä On mielessä...

Keijo. Minusta kun tuo maailmankaikkeus ei ala mistään eikä pääty mihinkään. Ei sitä pysty ajattelemaan. Jos se alkaisikin hetkestä yksi niin sitä ennen on menneisyys ja sen jälkeen tulevaisuus. Vai onko niin ettei ole sitä yhtäkää ( 1 ) jos ei minun elämääni tai kenenkään, minkään elämää lasketa. Maailmankaikkeus vain on.
aino hukkanen

karpalo

.............

- Sana "Olla" on ehdottomasti hyvinkin tärkeä.

Olla, olla, säteileekö sulla Polla. Tuostahan se kaikki alkaa, tutkiminen, hutkiminen. Jos Polla ei säteile, niin anna Olla.
...........

Olla, Olla. Ruotsalainen vastaava tutkiva kyrmyniska miettii omassa kansankodissaan sanaa Kolla, siis suomeksi tarkistaa/tutkia jne.

Ollako, vaiko Kolla taas, kas siinä kysymys.

Oma jakautumani asiaan on seuraava:

.............

Anna Olla, taikka jos et viitsi, niin Kolla, Kolla.

Kolla vaan, jos sulla on kirkas Polla, muuten, niin, ans Olla.

Sullahan on Muisto niin paljon  paree Polla, kuin monella, kuten Tolla.

Joillakin järjestä on jäljellä Muisto vain....

Esmerkix

... Lähinnä tärkeintä osaltani On se, mitä On mielessä...

Sana olla on yleinen suomen kielessä. Kaikissa kielissä sitä ei välttämättä esiinny niin usein. Voidaan sanoa esim. että "minä venäläinen", "sinä suomalainen". Olen varmaan sanonut tämän ennenkin, mutta  toistan vielä, että sanojen yleisyysjärjestys johtuu kontekstista sekä kielestä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 27.10.17 - klo:21:52

Sana olla on yleinen suomen kielessä. Kaikissa kielissä sitä ei välttämättä esiinny niin usein. Voidaan sanoa esim. että "minä venäläinen", "sinä suomalainen". Olen varmaan sanonut tämän ennenkin, mutta  toistan vielä, että sanojen yleisyysjärjestys johtuu kontekstista sekä kielestä.

Just näin, siis:

-"Ollako vai eikö, siinä pulma" (englanniksi To be, or not to be, that is the question) on sitaatti William Shakespearen tragediasta Hamlet – Tanskan prinssi, ...

Itse sanoisin vielä kansanomaisesti näin:

- Pulmana on Ollako,
   mut mikäs siellä säteilee, Pollako ?

Anna nyt vain Olla
  ei se säteile, ainakaan Tolla.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 27.10.17 - klo:21:52

Kysymys on suomesta... Suomalaisesta versiosta sanojen tutkimisessa.

Olla on yleisin sana ja 8500 sana on Ääneti...
Jos haluat ko. tarkistaa, täältä löytyy: https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/yleisimmat-sanat

Tutkin suomalaisten 'ymmärrystä' Jumalan tuntemisessa. Itse voit käyttää tutkimiseesi jotain muuta kieltä?
Ole hyvä...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Olla on yleisin sana ja 8500 sana on Ääneti...
.........

Sinä et ole ikään kuin "Olla Ääneti"

Aina olet suu vaahdossa esittelemässä omia teorioitasi, siis kertomassa omasta autuudestasi.

Niiskuneiti

Siis nyt hei haloo! Mitä tekemistä taajuussanastolla on jumalien kanssa?  :-\ ::)

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 28.10.17 - klo:16:01
Siis nyt hei haloo! Mitä tekemistä taajuussanastolla on jumalien kanssa?  :-\ ::)

Katso linkkiä jonka annoin?

85 sana oli 'Jumala'.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: Niiskuneiti - 28.10.17 - klo:16:01

Jumala loi sanat ja Keijo niiden järjestyksen.
päivä kerrallaan