Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

#580
Kyllä, kyllä ja kyllä - Esko Kivikoskea lainatakseni.
Kyllä Hitler muutti käsitystään - meidän onneksemme - ja aloitti valitettavasti suursodan kahdella rintamalla... Myös Suomi teki puolustustaistelua Neuvostoliittoa vastaan.
Silti jatkosota oli syytä seurausta Talvisodan menetyksistä.
Jatkosotaa pidetään ihan yleisesti SuurSuomen hankkimisen mahdollistavana.
Molotov-Ribbenttop-sopimus oli ja on yhä edelleen kuvottava sopiminen pienten valtioiden kustannuksella.
Se ei poista sitä, että jatkosodassa alettiin esittää toiveita Uralille pääsystä asein. Jonka kyllä Mannerheim joukkoineen torppasi huomattuaan sodan kääntyvän ympärysvaltojen voitoksi.
Mannerheimin ansioksi on sanottava, että juuri Hänen päättäväisyytensä mahdollisti rauhan Suomen ja N:liitonvälillä - tietysti joukkojensa tuella.
"Voitimme rauhan - vaikka hävisimme sodan."
Niin ei käynyt monelle muulle pikku valtiolle?
Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda


"Voitimme rauhan - vaikka hävisimme sodan."

Ihan hyvin, että noin kävi. Joskus pitää hävitä voittaaseen!

JK,
Hyvää lauantaita foorumille! Poistin muuten taas spämmääjän, joka oli päässyt sisälle, kyllä on sisukasta porukkaa..

Muisto Keijo Kullervo

Vuonna 2013 kirjoitettuna...
Ennen halveksin ja syyttelin itseäni, kun huomasin sanasokeudesta johtuvan kirjoitusvirhetulvan... Jouduin julkaisemisen jälkeen korjailemaan kirjoitustani hyvin usein... Halveksin ja inhosin itseäni, varsinkin, kun olin kirjoittanut mielestäni oikein, mutta kun julkaisin tekstin, alkoi löytymään silmissäni useita kirjaimien puuttumisia, kirjaimet olivat väärässä järjestyksessä ynnä muuta vastaavaa...
Yritin A-tarkistuksen kautta välillä, mutta ongelmana olivat yhdyssanat joka kyseinen nettioikoluku erotteli toistaan ja sain monen vastaajan irvailemaan kirjoituksilleni...
No! Pikkuhiljaa kylläännyin virheisiini, enkä kadottanut mielenmalttiani, vaan jatkoin kirjoitusteni korjaamista alinomaa...
Itsehalveksuntani On nyt ohi ja ajattelen 'aina roiskuu kun rapataan' (arvatkaapa kuinka kauan kotisivuni korjaaminen kesti kirjoitusvirheistä ja vielä siinä On niitä virheitä, vaikka kuinka olin yrittänyt oikolukea itse kirjoittamaani)...
Meissä jokaisessa On omat pikku (suuretkin) virheemme, mutta ei kannata hermostua.. Maailma ei ole vielä valmis, vaikka sitä yritämme tehdä sellaiseksi?
En halveksi ketään enää, en edes itseäni, mutta tartun aina jutunjuureen kun sellaisen havaitsen toisten ihmisten kirjoitusten pohjalta...
K.K.
PS. Entä Sinä lukijani? Oletko itseä halveksiva tyyppi vai oletko ottanut kannan, että virheitä tulee, mutta kannattaa ottaa opiksi ja yrittää uudemman kerran paremmalla onnella?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Elämä on 'oppia' kehdosta hautaan, jopa sen ylikin.
Ei riitä, että ns. oppiminen päättyy päästötodistukseen.
Pitää olettaa, että oppiminen jatkuu läpi elämän.
Jos ns. insinööri tietää lähes kaiken päästötodistuksen saatuaan, on hyvää. Mutta jos tietää saman 55 vuotiaana on kalkkis.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

2014 kirjoitettuna...

"Kaikki tietävät, että Maa ja Aurinkokunta on osa Linnunrataa...

TS. roikumme lähes tyhjässä avaruudessa, osana Aurinkokuntaa Linnunrataa ja niin myös Galaksitkin Neitsyen Galaksiryhmineen johon Linnunratammekin kuuluu...

Maan pinnalta katsoen  yläpuolellamme on taivas, eikö totta...

Siis, olen taivaassa mistä maailmakaikkeuden eri pisteestä katsoen ja kun  avaruus On tähtitieteilijöiden mukaan ääretön, olemme kukin kohdallaan suhteellisesti katsoen maailmakaikkeuden keskipisteessä...

Kun siis elän tai kuolen, kuolemani jälkeenkin, taivaassa kaikkinensa...

K.K.

PS. Olisiko joku viisaampi valmis selittämään minulle, missä ajattelen väärin, jos siis ajattelen väärin?" 
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

Muistakaa numero seitsemän? Kiitos...

https://www.youtube.com/watch?v=GL6DsC4cI20

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#586
Minä ja Jumala olemme päättäneet, että...
1.
2.
3.
4.

Jokainen voi lisätä 'että' sanan jälkeen mieleisensä päätöksen?

Muisto Keijo Kullervo

PS. Itse en ole päättänyt mitään oleellista Jumalan kanssa, mutta tosiasia on, että monet ovat niin tehneet.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Satutin viime sunnuntaina punttisalissa olkapäätäni kun 25 kilon kiekko jäi vasemman käteni varaan ja jotain särkyi olkapäästäni.
Särkylääkettä ja lepoa (eilen kävin umahallissa mutta uin vain 300 metriä kun alkoi ihan pikkuisen tuntumaan olkapäässä. Tänään uusi yritys).

Muisto Keijo Kullervo
PS. Olkapääni ovat olleet akilleen kantapäitä koko eläkkeellä olo aikani. Jotain on niissä vialla - koko suvullani. Olisiko ns. tekovikaa?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Minä olen suhteellisen terve 'kiireestä kantapäähän' ollut melkoisen kauan aikaa... Tulipa mieleeni äskeinen kun autonasentaja veljeni valitti alinomaa olkapäitään kun olivat niin kipeät (rauha hänen muistolleen). Taitaa olla niitä iän aiheuttamia vaivoja - taitaa parhaiten auttaa se kuuluisa hiekkahaude - ajastaan?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Herra, nyt sinä annat palvelijasi rauhassa lähteä, niin kuin olet luvannut. Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut: valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille."


Raamatun mukaan Simeon, vanha henkilö, eli mukamas 112 vuotiaaksi, siunasi Marian Joosefin ja Jeesus Lapsen temppelissä yllä kuvatuilla sanoilla?
Vaikka en ole kielitieteilijä jaoin mielessäni Sanan Simeon seuraavasti:

'Si/me/on' ja sain useita eri sana variaatioita tutkimiseni kohteeksi...
Toivon, että jotain järkevääkin tulee esiin mielikuviini...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"