Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Eihän nuo "hämärätiedostot" taida aueta edes Matemaattiseen Filosofiaan erikoistuneille ihmelapsillekaan ??

Kyllä yksi ynnä kaksi = kolme, edellyttää kyseisten "hämärätiedostojen keksijöille" senkin oivaltaminen jo melkoista erävoittoa., ainakin luulisin ??

Muisto Keijo Kullervo

Tässä alla linkissä mielenkiintoista asiaa tasa-arvoista:


https://www.youtube.com/watch?v=95aVBzV0TL4

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Voisin luetella muutamia tasa-arvo-ongelmia myös, jotka eivät suinkaan ole syntyneet Marinin hallituksen aikana eivätkä sen toimesta:

Palkkatasaarvo: miesten palkat huomattavasti suuremmat kuin naisten
Äitiysloma: vain naiset synnyttävät ja siitä syystä heidän työsuhteensa katkeavat usein, kun kaikkea työtä ei voi tehdä raskaana ollessa, eikä myöskään synnyttämisen jälkeen, kun on pieni lapsi.
Itsemurhat: olisiko se tasa-arvoa, jos naiset tekisivät enemmän itsemurhia? Nythän aviomiehet usein murhaavat vaimonsa. Eikö se riitä?
Naisia on vapaaehtoisina armeijassa, mutta kaikki naiset eivät halua olla tappajia ja on aika hankala mennä armeijaan, jos on raskaana tai jos tulee armeijan aikana raskaaksi.

Muisto Keijo Kullervo

Tässä linkissä 'Jotain' tärkeätä


https://www.youtube.com/watch?v=J6A5ix0pHTU

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Nimi miestä(naista) myöten?
Kun synnyin, laittoi kasteessa Lyyli äitini ensimmäiseksi nimekseni 'Muisto' ja syykin oli selvillä - ymmärtääkseni näin:
Ensimmäisen Lyylin pojan nimi oli 'Paavo' (myös isäni nimi), toisen pojan nimi oli Taisto ja kolmannen nimi Muisto?
Isäni - siittäjäni - kuoli jatkosodassa ennen kuin synnyin. Siksi nimeksi tuli vuonna 1941 Muisto ja kun laitetaan koko luettelo peräjälkeen saadaan 'Paavon Taiston Muisto'?
Loogista vai mitä?
Taiston hautajaisissa kerroin ko. päätelmäni julkisesti hautausväelle ja sisareni kyselemään että:
- Löydätkö meistä naissisarista samanlaista tarinaa?
Valitettavasti piti vastata:
-En löydä -ainakaan vielä (siskoni nimet olivat Sinikka ja Siiri).
Onko kellään lukijoistani vastaavaa loogisuutta  nimien suhteen?
Muisto Keijo Kullervo
PS. Toisaalta: Saksalaiset SS-joukot puolustivat maatamme Neuvostoliitoa vastaan 1941 (S)iiri + (S)inikka - tosin aika kaukaa haettuna mielestä?
"Tie, Totuus ja Elämä?"


karpalo

Minun toinen etunimeni on Tapio.

Käsittääkseni vanhempani ajattelivat/tiesivät sen tarkoittavan "Metsän Kuningasta"

Siksipäs olen aina halunnut samoilla metsissä.

Esmerkix

Jaahas... ja minun toinen nimeni on Helinä, siis Helinä-keiju. En kyllä osaa arvata, mitä se kuvaisi.

karpalo

Ehkäpä olet tuollainen heleä, ilmava, muut huomioonottava, reipas ja rehellinen naispuolinen patriootti ?

Voiko muuten nykyään sanoa nainen/mies, vai ollaanko pelkkiä henkilöitä. Pitäisikö kysyä vihreiltä ?

Esmerkix

Eipä taida olla poliittinen kannanotto tuo "sukupuoli"-kysymys. Joissakin puolueissa ei vain yksinkertaisesti hyväksytä sitä, että lapsi voi syntyä muunsukupuoliseksi. Se alkaa näkyä jo hyvin varhain - siis muutaman vuoden ikäisenä. Onneksi heitä ei enää kirota helvettiin, eikä tapeta vääränlaisina ihmisinä, ainakaan Suomessa. Osa muunsukupuolisista elää erakkoelämää, eikä koskaan edes tunnusta muille ihmisille olevansa muunsukupuolinen. Kyllä siinä nuori ihminen on hukassa, kun ei tunne kuuluvansa mihinkään ryhmään esim. koulussa.

Muisto Keijo Kullervo

#1339
Muistan – oliko se eräässä seurakunnassa kymmeniä vuosia sitten – kun pastori kertoi Raamatun paikan seuraavan:

"Missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimeeni, siellä minä olen heidän keskellään."

Olen – aikajärjestyksessä – ottanut itseni kannalta ja opiskeluni kannalta seuraavat teokset tarkasteluni piiriin:

https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home

Ensiksi tein Kotisivuni oman osuuden, sitten aloin tutkia Vanhaa- ja Uuden Testamentin taajasanoja. Lopuksi aloin tykästyä A ja = O problematiikkaan josta hyvänä esimerkkinä linkin:

https://www.youtube.com/watch?v=95aVBzV0TL4
josta mieltäni kiehtoi varsinkin sen kestoaika, joka oli

12.34 ja se taajasanojen mukaan tarkoittaa 'tosiasiaa'?

Tässä yllä voimani rippeet henkilökohtaisen osallistumiseni mukana olon lisäksi.

Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
PS. Ne kaksi – minä ja nimimerkki Jaska Jokunen

"Tie, Totuus ja Elämä?"