Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suosikkimusiikkisi

Aloittaja AveLazio, 02.04.09 - klo:23:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Rape - 08.04.09 - klo:19:58No joo Aakku. Kyllä noi muut oli oikeassa että musiikki on sun korvilles turhaa.

Sun sielu lepää kun näkee grafiikkaa ja matematiikkaa.  Hyperbola on nätti.

Tuo on nätti hyperbeli :) - a:n arvoa muuttelemalla voi karkeasti mallintaa erilaisia vyötäröitä. Tästäkin kuvasta voi mielikuvitus loihtia erilaisia juttuja ...

Asiasta kiinnostuneille sopii luettavaksi seuraava matematiikan ja tähtitieteen historiaa käsittelevä lyhyt artikkeli :

http://koti.mbnet.fi/jukaukor/lapimurto.html

Babylonialaisten mokaksi voidaan katsoa horoskooppi-oppi ! Heillä kun oli uskonnossaan sellainen periaate, että kaikella, mitä on maan päällä, on vastineensa taivaalla ja kääntäen. Nykyhoroskopia pohjautuu babylonialaisen mystiikan kreikkalaiseen versioon :

Babylonialaisten maailmankuvan mukaan koko maailmankaikkeus oli yliluonnollisten voimien leikkikenttä. Heillä oli harvinaisen rikas valikoima erilaisia jumalia, joista tunnetuimmat ovat ehkä ylijumala Anu ja rakkauden jumala Ishtar, sekä lukematon määrä hyviä ja pahoja henkiä. Kaikki mitä maailmassa tapahtui johtui näistä jumalista ja hengistä – ja pappien tärkein tehtävä oli tietysti ottaa selvää jumalten ja henkien tahdosta ja suunnitelmista, jotta tulevia tapahtumia voitaisiin ennustaa.

Vähitellen Babylonian mahtava papisto kehitti yhä monimutkaisempia ennustamismenetelmiä, joista tärkeimmät perustuivat teurastettujen eläinten sisälmysten – erityisesti maksan – muotoon sekä taivaankappaleiden asentoon.

Kuva vuodelta 1553

Tuollainenhan meidän universumimme likimain on :D

Musiikki on myös matematiikkaa ! Ei sen kummempaa - tosin soittaminen ja säveltäminen vaativat musikaalisuutta, joka taas ihmisellä on tai ei ole.

http://takkirauta.blogspot.com/2009/03/musiikin-matematiikkaa.html

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 08.04.09 - klo:21:37

Musiikki on myös matematiikkaa ! Ei sen kummempaa -

Just just - yy - kaa -  koo

Minä pyrin muutes matemaattismusikaaliseen yliopistoon mutta eivät päästäneet.

http://www.youtube.com/watch?v=F5QLp9Wxrrg

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Rape - 08.04.09 - klo:22:01Just just - yy - kaa -  koo

Minä pyrin muutes matemaattismusikaaliseen yliopistoon mutta eivät päästäneet.

http://www.youtube.com/watch?v=F5QLp9Wxrrg

Reputit tuossa kokeessa ?

Minusta tuntui kun katsoin sen videon, että olisin läpäissyt pääsykokeet ... ainakin kykyjä olisi Sibelius Akatemiaan urkujepolkijalinjalle.

Pillien soimisessa tarvittava paineilma synnytetään palkeissa, joita voi olla yksi tai useampia. Palkeiden tehtävänä on saattaa ilma haluttuun paineeseen. Ennen sähkömoottorien käyttöönottoa ilma syötettiin palkeisiin lihasvoimalla, joko käsin tai jaloin. Siksi soittaessa tarvittiin "urkujenpolkija".

- Wikipedia -

[Raumalta] Vuonna 1756 Einvalla kuului Bernsténille ja Vähä-Envallan tontti Vuorianderille. Tontti 49, jota kutsuttiin vuonna 1800 Vähä-Envaldaksi, kuului vuonna 1800 entiselle porvarille, Gabr. Oxelille. Talossa asui myös urkujenpolkija Gust. Oxelill. Molemmat olivat köyhiä.

THL tiedottaa

Aha, Aakun mielimusiikkia on siis urkujenpoljenta?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: se - 08.04.09 - klo:22:47
Aha, Aakun mielimusiikkia on siis urkujenpoljenta?

Urkujenpoljento olisi ehkä osuvampi luonnehdinta - urkumusiikissa on paljon nk. helmiä, mutta konserttipaikat ovat rajallisia ... urut eivät ole mikään keikkapelimannin soitin :)

AveLazio

Mä tykkäsin nuorempana soittaa urkuja. Niistä polkimista tulee tosi hienot soundit.
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Olen tässä hiukan miettinyt ja tuumaillut.

En laita nettiin musiikkiani. Jos laittaisin, se olisi kohta jonkin mediafirman 'omaisuutta'.

Eli niin kuin tähänkin asti: muutamat ystäväni saavat sitä kuullakseen suoraan minulta.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: se - 09.04.09 - klo:10:14Olen tässä hiukan miettinyt ja tuumaillut.

En laita nettiin musiikkiani. Jos laittaisin, se olisi kohta jonkin mediafirman 'omaisuutta'.

Eli niin kuin tähänkin asti: muutamat ystäväni saavat sitä kuullakseen suoraan minulta.

Laita Outoklubin puolelle - sieltä ei ainakaan satunnainen kävijä saa sitä imuroitua luvatta ja ainahan voit lisätä tallenteeseen tekijän tiedot, joka paljastaa laittoman kopioinnin. Ässällä luki vain "Author : unknown" ... Outomaahan taas ei ole mikään mediafirma :) Pitäisi kai ensin perustaa Outomaa oy ja toimialaksi kaikki mahdollinen aina tapetoinnista sepänhommiin [sd33] ja sitäkautta kenties jopa ns. aikuisviihteeseen asti. Meillä on varmaan koko joukko nättejä tyttöjä ja poikia [kuten minä...  ;D]. Jos saisimme järjestettyä sen outomiitin, tulisi hyviä joukkokohtauksia.

Pystytään taatusti parempaan kuin muuan Johanna Uivelot-leffassa  :P

http://www.iltasanomat.fi/videot/viihde/1499206

Näinollen leffasta "Weird meet orgy" tulisi jymymenestys ja meistä oudoista kuuluisia, sekä vauraita ... onko kellään muuten - edes harrastetason - ohjaajakokemusta ?

P.S. Miksi muuten Johanna ja muut on meikattu noinkin karsean näköisiksi - tuommoinen jos iltahämärissä kadulla vastaan tulisi, niin karkuun juoksisin.

S

Toisaalta olen ajatellut nämä omat esillä olevat hengentuotokseni siltä kantilta, että olkoon ne 'vapaata' riistaa, ikäänkuin unknown-trad-kamaa tulevillekin sukupolville imuroitavaksi. Eivät onneksi ole henk. koht. ihan musiikkiluomusteni tärkeimmästä, tai terävimmästä päästä; joten joka tapauksessa - on niillä alkuperäinen tekijän nimilappu kyljessä, tai sitten ei; niitä pystyttäisiin kuitenkin jollakin keinoin laittomasti & luvatta kopioimaan, muuttamalla ne vain omiin nimiinsä.

- Mutta tälläistä toimintaa en tietenkään halua niidenkään biisien kohdalla missään laajemmissa yhteyksissä nähdä, vaikka kaikenlaista luvatonta piratismia nykyään ikävä kyllä & valitettavasti usein nettimaailmassa paljon esiintyykin, jota en kyllä hyväksy missään muodossa. Pääasia että olen saanut tuoda julki jotain omaa, eikä tarkoitus ole tehdä edes itse kyseisillä tuotoksilla minkäänlaista bisnestä, tai saada niistä muutakaan taloudellista hyötyä. Näkyvyyttä - tai oikeammin kuuluvuutta ehkä sitten sitäkin enemmän.

- Tuollainen edellä mainittu Oudot orgiat-leffakin voisi olla parhaimmillaan aika kuumaa tajunnan räjäyttävää kulttikamaa. Olen muuten aikoinani puuhastellut 'harrastusmielellä' video-alallakin; väsäillyt puolitosissani kaikenlaisia huumorijuttuja, sketseistä kokoillan leffoihin asti; eli olen ns. itseoppinut ohjaaja, jonkunlainen näyttelijäkin, jolla on vankka näkemys siitä, miten täysveristä skitchiä tai campia tehdään. Siihen vielä taustalle kornia omatekemää musiikkia, niin paketti on valmista pässinlihaa, vaikka mihin levitykseen tahansa!

Muoks: Kävin kuitenkin varmuuden vuoksi päivittämässä kotisivuni Musiikkia-osion raidat. Nimesin ne asianmukaisesti tekijän mukaan, niinkuin omat itse ottamani Kuvagalleriaan näpsityt kuvatuksenikin. Joten nyt ei ainakaan jää epäselväksi, tai arvailujen varaan kuka on niiden alkuperäinen luoja & haltija. Toisaalta, ei tuokaan toimenpide täysin estä sitä, etteikö niitä pystyisi varastamaan laittomaan käyttöön. Se riski on aina olemassa, kun laittaa tuotoksiaan nettiin, on ne sitten jollakin tavalla suojattuja tai sitten ei!

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

"Oudot orgiat" -filmissä voisin olla S:n apulaisohjaaja, koska nuorena tein lyhytfilmejä, pääosin kuitenkin esineanimaatioita.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä