Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Totuus julki!

Aloittaja THL tiedottaa, 13.04.09 - klo:18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

.
Kuvassa tyypillinen suomalais-sipearilainen esi-isä ja nykyintiaani.

Hiusten värigeenit ovat poikkeavat,  mutta muuten tyypillisen savolaisen näköinen.



Suomalainen kyläpäällikkö saunomisen jälkeen


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 18.05.09 - klo:16:37
Lainaus käyttäjältä: se - 18.05.09 - klo:16:03


Mitä mä muka oon myötäilly?    >:(



Oikea vastaus

Lainaus käyttäjältä: se - 16.05.09 - klo:09:51
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 16.05.09 - klo:00:49
Ei, Rape, inkkarit ja suomalaiset elivät samalla alueella 8000-9000 v sitten.

Joo, siitähän se on kiinni, miten laajaksi tuo sama alue määritellään.     :D


Heh, et kai oo sentään tosissas, Rape!

Mähän piruilin Avelle tossa.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Älä selitä see. Millon kuka viimeksi on laajentanut Siperian Afrikan sarveen?
Et uskaltanu sanoa kun Ave olisi luvannut hakata sut Tampereen torilla. Nynny!

Mutta toisaalta, eihän niiden välillä ollut ennen  kuin kävelymatka.


AveLazio

Kyllä se nyt on ainakin todennäköistä, että suomalaiset ja inkkarit ovat sukua. Asuivat alkuaan samalla alueella Siperiassa, jossa vieläkin asuu "itäsuomalaisia" eli samojedeja.
Ja Se:tä ei saa syyttää mun myötäilystä - ei mua kukaan koskaan myötäile!
Ja toki koko ihmiskunta on oletettavasti sukua keskenään, kun tarpeeksi kauas mennään (aika kauas...). Ja maailman kaikki 7000 kieltä ovat samoin sukua keskenään. Eli suomi ja suahili on sukulaisia. 8)
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

.
Kuten totesin, mun suku ei ainkaan ole ollut Siperiassa eikä polveudu mistään Keski-Mongolian Inuiteista.

Myöskään suvussa ei ole samojeedeja. Ymmärrän kyllä että yksinäisillä retkillä joutuu sekaantumaan koiriinkin jos ei hyljettä saa ammutuksi.

Nae enneku kylemenöö............


Tyypillinen kuva samojeedista.


AveLazio

Rape, siinä oot oikeessa, että ei kaikkien nykysuomalaisten suvut ole olleet Siperiassa. Mutta melkein kaikilla suomensuomalaisilla on geenistössä 25 % Siperiaa - ei enempää eikä vähempää. Vaikka suku ei olisi Siperian peruja, niin suvut ovat vuosituhansina sekoittuneet niin täysin geneettisesti, että vain jos olet ihan suomenruotsalainen, niin sinulla ehkä ei ole Siperia-geenejä.
Historiantutkimus ei ikinä pysty suvuittain kertomaan, mikä suku palautuu Siperiaan asti, mikä ei. Pointti on tämä sukujen sekoittuminen täällä lännessä (Suomessa tiiviimpää kuin missään...)
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Tässä tätä geenikarttaa on
http://pakana.greatnow.com/geenit.htm

Niiku näkyy, samojedit ovat tosi kaukana.

Just syksyllä 2008 tuli tutkimus että hämäläisten ja savolaisten kieliraja on myös voimakas geneettinen raja.
Toisaalta se noudattaa melko hyvin  Pähkinäsaaren rauhan rajaa.

24.10.2008 03:04

Tuoreen tutkimuksen mukaan eri puolilla maata asuvat suomalaiset tunnistaa geeneistä.

Tutkimuksessa suomalaiset pystyttiin erottamaan perimältään lähes maakunnan tarkkuudella.

Itä- ja länsisuomalaisten väliset geneettiset erot ovat erittäin suuria.

Eri puolelta maata kotoisin olevien suomalaisten perimien välillä saattaa olla jopa suurempia eroja kuin vaikkapa brittien ja saksalaisten perimän välillä.

Suomalaisten johtama tutkimus on julkaistu brittiläisessä tiedelehdessä.



http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/10/736551




AveLazio

Kaikki oikein, Rape. Mut minä puhuin siitä, mistä on tultu. Esim. suomalaiset tuilivat Siperiasta Ukrainan kautta Suomeen (tiivistetysti). Entiset Siperia-geenimme ovat koko ajan vähentyneet, koska olemme sekoittuneet germaaneihin ja baltteihin. Noilta alueilta on tullut sekaamme niin paljon mamuja. Kielemme on - ihme kyllä! - pysynyt pääosin "siperialaisena". Mut "rodullisesti" olemme muuttuneet eurooppalaisiksi noiden muutajien vaikutuksesta.
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 18.05.09 - klo:21:46
Kaikki oikein, Rape. Mut minä puhuin siitä, mistä on tultu. Esim. suomalaiset tuilivat Siperiasta Ukrainan kautta Suomeen .

Mistä me olemme tulleet ja milloin? - sitä ei taida tietää kukaan. Tänne on tuhansien vuosien aikana tullut monenlaista väkeä ja ovat sulautuneet toisiinsa.

Uudet geenitutkimukset ovat mullistaneet historian kirjoitukset aika perusteellisesti.  Esim. laktoosi-intoleranssi kertoo että Itä-Suomen ja Länsi-Suomen välillä on iso ero.

Löysin naapurin pihasta 4000 v vanhan kivikirveen "taistelukirveskulttuurin" ajalta. Tutkimus sanoo, että kirveen teriä löytyy vain rannikolta ja tämä väki on ilmeisti  sulautunut olemassaolevaan vÄestöön. Eestissä on paljon kirveen teriä.


Äitilinjassa ja isälinjassa ón myös iso ero, mistä geenejä on virrannut.

*****************

Yksi tyyppi selitti TV:ssä että Suomen pääväestö tuli jääreunan sulamisen perässä pohjoiseen pääosin Tanskan kautta. Tundran pinnassa oli suurriistaa.
Myöhemmin tuli lehmänkasvattaja-viljelijät.
Ehkä Suomi on asutettu Ruotsin kautta sekä Karjalan kannaksen kautta. Miten saamelaiset täällä olivat, sitä ei taida kukaan tietää.

Tämän verran mulla on tarttunut vaatteisiin.

http://www.itasuomenkoulu.fi/am1/esihistoria.htm


THL tiedottaa

.
Jaa, tehän otattekin tän ihan tosissanne.

;D

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä