Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kotiinpaluu

Aloittaja matti, 06.07.09 - klo:21:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

matti

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 10.07.09 - klo:21:16
Miten päätty Tiranassa?

Päättyi muuten 2-0 kotivoittoon  8)

Ja tervehdys myös Aakulle! Mitäs käpyinstituuttiin kuuluu nykyään?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: matti - 13.07.09 - klo:23:41Ja tervehdys myös Aakulle! Mitäs käpyinstituuttiin kuuluu nykyään?

Huonoa  :o

Enempi haalitaan ryssiä suomalaisten kustannuksella ...

Tezcatlipoca

Minun on vaikea suhtautua ihmisiin. Äskenkin kun kävelin rannalla, tuntui että siellä on vain humalaisia. Uhoavat, puhuvat typeriä ja karjahtelevat. Tuntui ettei tässä maailmassa muunlaisia ihmisiä olekaan kuin humalaisia, tai sitten muuten moraalittomia.

Näkkärillä tämä valitus ei olisi mennyt läpi. Olisi sanottu että yleistän. Että näen harhoja. Että ei suinkaan siellä rannalla olleet kaikki suomalaiset, ja jos eivät olleet, niin mistä tiedän että jokainen suomalainen olisi tällä hetkellä humalassa. Vastaisin siihen, että se on vain arvaus. Nämä olisivat heti ettää haa, senkin ketku, keksit omiasi, ja esität epätosia tietoja - tarkoituksenasi on vain valuttaa tänne foorumille omakohtaisia subjektiivisia tunteitasi!

Joskus silmät eivät vain pysty näkemään sitä mitä korvat kuulevat. Sanotaan että matkapahoinvointi johtuu siitä että korvissa oleva tasapainoelin rekisteröi pienen keinunnan, jota silmä ei huomaa. Vähän ajan päästä silmä ja korva eivät enää pysty luottamaan toisiinsa, ja seuraa pahoinvointi.

Minuun ei kannata tuhlata siellä mahdollisesti sikiävää positiivista energiaa. Vastaisin vain että sus kii, känniläiset ja moraalittomat, älkää kuvitelko turhia, tai väärintulkitko tilannetta. Haluaisin enemmän puhua Suuresta Yksinäisyydestä. Haluaisin puhua Ahdistuksesta. Ja siitä, miltä tuntuu, kun elämää valuu hukkaan sen takia koska on syntynyt planeetalle, jolle Kaitselmus ei nähnyt hyväksi sijoittaa kovin montaa elävää sielua. Laittoi minut Diogeneen tilanteeseen, kannan lyhtyäni turhan takia.

Ei, ei, en ole sinun kaltaisesi, turha kuvitella. Haluaisin että pääsisimme eroon näistä illuusioista. Haluan kertoa totuuden. Näen innostuksen ja inhon, ei niistä kannata välittää, ne ovat sympaattisia reaktioita. Paras olisi jos oppisitte olemaan kokonaan reagoimatta. Olkaa siis hiljaa. Kyllä se menee ohi - hengittäkää vaikka syvään n. viisi kertaa. Muistakaa pestä kädet.

Kun  hengitän tässä, tunnen kateenkorvani. Naputan sormenpäillä rintalastaan, kop-kop. Ovatko pikkuoravat kotona? Ollaanko tonttulassa ahkerina? Samalla kun mietin kateenkorvani toimintaa, painan kielen kärjellä kitalaen läpi käpyrauhasta. Kuvittelen että sormenpääni ja kielenkärkeni saavat aikaan suoran yhteyden käpyrauhasen ja kateenkorvan välille.

Voi olla ettei ole tekniikkana mikään kovin onnistunut sanoa ihmisille että he ovat moraalittomia, että heidän on korjattava moraalinsa. Ihmisethän loukkaantuvat. Ja sitten he alkavat kysyä minun moraalini perään. He sanovat että olen aggressiivinen. Vastaan siihen, että niin ehkä, mutta sinä olet naismainen, vai miten se sanotaan suomeksi; effeminate.  Leegio alkaa heti rääkymään, että he vihaavat anglisismeja. Vastaan siihen että anteeksi vain, mutta olen taatusti kalevalaisempi kuin te.

Tämä jatkuu loputtomiin... henkien taistelu. Olen sisäistänyt kaiken jo aika hyvin. Ihmisetkin osaavat roolinsa, eikä ihme, ovathan he meemiohjattuja. Ennen kaikkea tarvitsemme hyviä mekaanikkoja, jotka osaavat purkaa systeemin, ja poistaa haittaohjelmat. Sellaisia vain ei ole...
O whiterobed Angel, guide my timorous hand to write as on a lofty rock with iron pen the words of truth, that all who pass may read.

Ztara

LainaaTämä jatkuu loputtomiin... henkien taistelu. Olen sisäistänyt kaiken jo aika hyvin. Ihmisetkin osaavat roolinsa, eikä ihme, ovathan he meemiohjattuja. Ennen kaikkea tarvitsemme hyviä mekaanikkoja, jotka osaavat purkaa systeemin, ja poistaa haittaohjelmat. Sellaisia vain ei ole...

Jos haittaohjelmiksi lasketaan ihmisten juopotteleminen ja moraalittomuus, niin onhan noita mekaanikkoja toki olemassa.
Eri asia on saada asianosaiset asettumaan korjauspöydälle muutettaviksi. Ihmisiä kun ei voi ruuvata höyläpenkkiin kiinni ja alkaa muttamaan kunnollisiksi vasten heidän omaa tahtoaan  :-\. Enkä halua määritellä kunnon ihmistä.


~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Tezcatlipoca

Juopottelu on kai helpompi osuus: antabus, katkaisuhoito... Mutta miten parantua moraalittomuudesta? Miten minä paranen omasta moraalittomuudestani?

Ajattelen että se on sellaista, kuin tarpoisi kovassa sateessa vastatuuleen. Aikansa tarvottuaan kastuu. Tai jos on sadetakki, niin vain housut kastuu. Ja lenkkarit, jos ei ole saappaita. Taivaalta lyö vaan alas lisää vettä... Sitten, siinä veden keskellä terästyy. Ei hitsi. Missä on itsekurini. Missä itsekuri? Pysähdyn, ja laitan kädet nyrkkiin, ja sanon jummijammi. Vaikka monta kertaa. Yritän terästäytyä. Sitten jatkan sateessa tarpomista.

Tiedätkö, se on koko elämäni. Sateessa oleminen on moraalitonta, mutta en voi sille mitään; sade on luonnonvoima. Se vihmoo kaiken puhtaaksi. Kuitenkin koen itseni moraalittomaksi. Ja jos näin on minulla, niin miten muilla?

Olin eilen kuolemassa syöpään. Sitäennen minulla oli borrelioosi, kaksi kertaa peräkkäin. En voinut olla pelkäämättä, sanoin Jumalalle, katso, minä pelkään. Olen täynnä pelkoa. Pelkään enemmän kuin ihmiset. Mutta en pelkää tunnustaa pelkääväni. Sitten vain pelkäsin, olin kaksi päivää meditaatiossa sen pelon kanssa. Kun heräsin, Jumala sanoi, että koputa rintalastaan. Ja minä koputin. Sanoin, että kateenkorvani on siinä.

Mutta en ole enää varma. Kateenkorvan paikalla on höyheniä, tiedätkö niitä mentolisia höyheniä. Ja aurinko, yhtä kirkas aurinko kuin silloin vuonna 1983, kun kilpikonnat ryömivät sisään rintalastastani, ja kärsin. Ainoana erotuksena on, että en enää pelkää enkä kärsi. Aurinko on sama. Tiedän nyt että se oli aito kokemus. Tätä on kai turha tähän laittaa... useimmiten laitan asiat blogiin.
O whiterobed Angel, guide my timorous hand to write as on a lofty rock with iron pen the words of truth, that all who pass may read.


aladoobi

#35
On kuin vanha ystävä olisi palannut. Sinua tervehdin. Frustra poeticas fores compos sui pepulit. "Turhaan koputtelevat tervejärkiset runouden ovia."
Soitan sinulle mandoliinilla "Palaja Sorrentoon."

TORNA SURRIENTO

http://www.youtube.com/watch?v=qv1HFRYpuIo

Tai jos voisin laulaa kuin Enrico Caruso...

http://www.youtube.com/watch?v=2KlBrwcG8y8

Näin on näppylät, siten on sienet

Amanda

Väsyttää ja aikomus on lähteä tästä pikimiten höyhensaarille. Mutta sitä ennen on sanottava, että hienoa kun Gustav palasi!   Oli jo unohtuneet nämä oudot mietiskelyt... yritän vakavissani päästä kärryille, mutta vaikeaa..  eikä tässä iässä enää ketterämmäksi ala, päinvastoin :D 

Niin, Näkökulman perustajat tulivat joltain isolta foorumilta.. Jippii.. Elämä ja Uskonto???
Muutamat täällä tuntevat toisensa jo niiltä ajoilta.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Gustav - 01.08.09 - klo:23:14
Minun ... Olen sisäistänyt kaiken jo aika hyvin. Ihmisetkin osaavat roolinsa, eikä ihme, ovathan he meemiohjattuja.

(Tärkein seikka lainauksessa korostettu.)

Minun... he...

Milloin, milloin alat kirjoittaa me?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Tähän on ihan pakko puuttua, kun en ainakaan itse huomannut tuossa kyseisessä tekstissä mitään korjattavaa. Tarkoitus ei mitä ilmeisemmin ollut tuossa lauseessa puhua me-hengessä, vaan nimenomaan juuri minä-muodossa.

- Omista lähtökohdistaan käsin on tietenkin helppo lähteä saivartelemaan, tai (näsä)viisastelemaan toisen tekstien perusteella, mutta se on mielestäni täysin turhaa. Epäolennaista on myös takertua kieli/oikeinkirjoitus-seikkoihin - sekä vääntää joku juttu täysin päinvastaiseksi kuin se on alunperin tarkoitettu, irrottamalla esim. vaikka jokin sana asiayhteydestään.

- Tälläinen puskista tai poteroista räiskitty haja-ammunta on typerää - lisäksi myös varsin tympeää seurattavaa! Kannattaisi keksittyä olennaisiin asioihin - eli asiakokonaisuuksiin, sen sijasta, että kiinnittää huomionsa joihinkin tiettyihin kirjoituksessa ilmenneisiin sanavalintoihin!   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Ztara

Otahan, Se, tästä vastaleipomaani mustikkapiirakkaa! Näin sunnuntaina asiat tuntuvat aina olevan jotenkin paremmin. Eikö sinustakin  ::).

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä