Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Einstein Universumissa

Aloittaja THL tiedottaa, 30.12.09 - klo:20:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kanttuvei

.
Suomi tuskin on ollut suuri pähkinä saksalaisille. Sakuilla on ollut niin moneen suuntaan konfliktia.

Saksa taloudellisena suurvaltana on ihan jotain mutta ja nuo jotka vielä muistavat vanhoja, ovat harvassa.

Saksasta on tullut valtavasti aikansa "huippu-teknologiaa" Suomeen. Ylppö siirsi lääketiedettä Suomeen roppakaupalla.
Herra Huber kopioi saksalaisten menetelmän vesihuoltoon ja toi sen Helsinkiin.

60-luvulla matemaattisesti lahjakkaat ohjattiin pitkän saksan lukijoiksi oppikouluissa.

THL tiedottaa

Hyvä, että laajensit näkökenttää, Mikki.
Tuossa jo vähän pelkäsin, että jälleen sodittaisiin täälläkin se toinen maailmansota uudelleen.
Hain jo kaapin perältä ja vintistä tarvittavia varusteita.
Taidan viedäkin ne takaisin.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

Minun silloin (ei enää) yksityisessä lukiossani oli vielä pitkä Pakkosaksa (alkoi jo keskikoulun eka luokalla) ja pitkä Pakkomatikka, matemaattisluonnontieteellinen linja.  Ja jos ei perustajien (vaikka se mielikuva on) aikaan niin myöhemmin olivat saaneet Saksasta taloudellista tukea.. ehkä vasta 2. maailmansodan jälkeen (huono omatunto hävitysten takia? )  Kohta saatiin vaihtoehtoja, kielilinjaa ja muuta muistaakseni.

Tiistai

Mitä varusteita?  Kypärää ja ilmakivääriä :P

THL tiedottaa

Mulla mitään kypärää oo. Kova pää.

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 16.12.10 - klo:11:59

Minun yksityisessä lukiossani oli vielä pitkä Pakkosaksa (alkoi jo keskikoulun eka luokalla, saksal. opettaja) ja pitkä Pakkomatikka, matemaattisluonnontieteellinen linja. ...

Siinä sitä riittää unohtamista!

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

kanttuvei

.
Ja vanhempana pakkopano....se vasta kivaa oli.
Miten jonkun muisto voi yltää kouluvuosiin?
Muisti ei pelaa enää kun pitää parin päivän välein toistaa samat puheenvuorot foorumilla.
Ehkä se vahvistaa muistia.

Avaruutta ei ole valloitettu ainakaan viikkoon. Eikö oo tylsää. Heräis nyt se otsaan ampumaton. Kello on paljon.

(Uudistunut foorumi....UGH)

Tiistai

Miten niin? Minä muistan vielä paljon.. matikkakaan ei ole pahemmin unohtunut  8)
Miksi foorumin pitäisi uudistua, minä haluaisin sen entisen parin vuoden takaisen paikan takaisin.

AveLazio

Hitler kai pakeni lentokoneella Espanjaan ja sieltä sukekellusveneellä Etelä-Amerikkaan. Hitler munasi koko sodan. Oon pitänyt esitelmiä aiheesta.

Saksa poltti Lapin. Se oli ok, koska Suomi huijasi Saksaa torjuakseen ryssät( :-*).
At a narrow passage there's no brother, no friend

Tiistai

Lapissa ei tainnut montaa sielua asua, puisia taloja, jotka rakentaa nopeasti uudelleen. Verrattuna muiden maiden raunioihin tuskin mainitsemisen arvoista. Vaikka emmehän ME sotaa aloittaneet!

Vaihdetaan puheenaihetta.  Koska lähdetään valloittamaan avaruutta, onko tontti kuussa jo ostettu.. ?

Täytyypä katsella.. satun olemaan taas vähän rauhassa koneella, tekaisin jo virtuaalin kortin yhdestä kuvastani ja olen tyytyväinen. Minne tämäkin vuosi meni..

kanttuvei

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 16.12.10 - klo:12:39
Hitler kai pakeni lentokoneella Espanjaan ja sieltä sukekellusveneellä Etelä-Amerikkaan. Hitler munasi koko sodan. Oon pitänyt esitelmiä aiheesta.

Saksa poltti Lapin. Se oli ok, koska Suomi huijasi Saksaa torjuakseen ryssät( :-*).

K  I   I   V   A   A   A   A

Täysin uusi asia

Riittiköhän niillä happi sukelluksissa amerikkaan asti. Hitler oli niin tavallisen näköinen että sehän sopeutuu mihin tahansa latino katukuvaan.

Täällä on lisää keskustelua http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/etninen-puhdistus-suomessa-1918-t26626-240.html

Hitler nähtiin viimeksi Andeilla v 2003

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä