Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jeesuksen 2. tulemisen haasteellisuus

Aloittaja Eugen, 02.06.10 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Joan

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 09.10.10 - klo:21:52
Jeesus opetti ihmisiä käyttäytymään, ettekö te vieläkään ole oppineet?
Pitääkö hänen todellakin tulla uudestaan opettamaan samoja asioita, ettekö lue hänen kirjoittamiaan kirjoja?
Luulis nyt että 2000 vuodessa yhden kirjan ehtis lukea läpi.

Heheh, veliseni sä oot ihana!
Mä aina nauran itseni kippuralle noista sun jutuista ;D

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Muisto Keijo Kullervo

Mehän olemme kaikki 'petoja'?
Syömme useimmat - vaikka vegetaristejakin on - raatoa päivät pitkät tai ainakin silloin tällöin...
Se on hyväksyttävä, mutta inhimillinen viisaus ja sivistys on erkaannuttanut omine kommerverkkeineen meidät eläimistä ja sen tapaisista 'pedoista'.

Sivistys on tuonut veitset ja haarukat kuin myös pöytätavat lähes jokaiseen suomalaiseen - länsimaiseen - kotiin...
Silti joskus harvoin jokainen meistä löytää itsestään petomaisia piirteitä jotka usein häveliäästi peitetään kaiken  nk. sivistyksen alle.

Palatakseni asiaan:

Vaikka parhaimmat kokit ovat miehiä - useimmissa talouksissa rouva paistaa, keittää ja kokitsee taloutensa jäsenet - eikö niin?
Joutuu huomaamaan, että vaikka ollaan niin sivistyneitä, täytyy meidän syödäkin lihaa, vihanneksia jne. Peitämme hienostuneesti ahmimisen hyvien pöytätapojen taakse.

Ei sille mahda mitään, että olemme petoja ja sille, että kammoksumme - useimmat - Joh. Ilm. 13:18 julkilausumaa. Sivistys suorastaan vaatii sitä... Ainakin minä kammoksun ja oletan että monet muutkin?

K.K.

JK. Mitä tulee 6x6x6 = 216 laskelmaan:
http://personal.inet.fi/koti/kullervo/Sanat_1_1000.htm
Olen sitoutunut ymmärrykseni ahtaisiin raameihin... Ko. Jakeessa pyydetään laskemaan ns. Pedon luvun ja vielä väitetään, että jos on viisautta - se onnistuu...  Joku töissäni sanoi joskus:
- Arvoituksessa itsessään on ratkaisun avaimet olemassa...

Nyt olen mielestäni löytänyt ko. avaimen?

Jos se on Sinusta - rakas lukijani - vain tiirikka, en voi sille mitään? Minusta kuitenkin avain jolla voi löytää  paljon mielenkiintoista elämään... Ainakin itse olen löytänyt?

"Tie, Totuus ja Elämä?"

rapevainaa

.
Jos kaivat esiin eläinopin kirjan, selviää että ihminen ei ole peto eikä kasvissyöjä. Ihminen on sekasyöjä. Mikä uutuus tässä on? Ihmisen lähisukulaiset apinat  ovat enimmäkseen kasvissyöjiä, mutta välillä nappaavat kiinni liharuokaa.

Mitä ihmeen raatoa? Siis raadonsyöjä vai? Syö toisten tähteitä?

Kk on napannut taas jotain miestä väkevämpää?

Avaimet hukassa?   - hoitajalla on avaimet.

karpalo

Niin, eipä tarvii muuta kun vain seurata esim Luonto-ohjelmia TV:stä, niin huomaa ettei siellä ole petoja ollenkaan.

Kaikki ne eläinlajit yrittävät hankkia jälkeläisilleen sitä ruokaa, mikä aikojen alusta on heidän lajilleen ominaista., sehän  kuuluu populaation jatkumisen edellytyksiin.

En sanoisi sitä PETOILEMISEKSI ?

Samoin tekee ihminen. Tänä päivänä päästään vaan kauppaan., ei tarvihe lähteä jousipyssy selässä Metsään, eikä Atraimen tapaisella uppotukin päältä kaloja sohimaan.

Sekin kyllä onnistuisi. Pari -kolme tukkia yhteen ja pajunvitsoilla kiinni toisiinsa ja sillä sitten kalastelemaan. Ei se silti olisi Ihmispetomaista. Ai Supous

rapevainaa

On kyllä hankalaa lähteä pelaamaan petoa luontoon. Jousella metsästäminen vaatii tutkinnon, metsästysluvan ja sitten tarvitaan maata missä on lupa metsästää.

Onkimiseen ei tarvita lupaa  mutta ei sillä elä. Verkkoluvatkin ja verkot maksavat saman verran kuin saalis.  niin ja vene, moottori ja venepaikka.

Minä en keksi miten saisi pyydystettyä lihaa niin paljon kuin  on nälkä.

Yksi keino on mennä norjaan ja onkia peräkärri täyteen turskaa. Jos tsäkä käy, voi saada päälleajatun poron kyytiin.

AveLazio

Ruokailuvälineistä sen verran, että haarukka keksittiin siksi, että nainen jolla on kuukautiset, ei saanut enää koskea yhteiseen ruokaan.... Miettikääs joku vielä järjettömämpi kulttuuriluomus. ???
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 13.10.10 - klo:20:39
Ruokailuvälineistä sen verran, että haarukka keksittiin siksi, että nainen jolla on kuukautiset, ei saanut enää koskea yhteiseen ruokaan.... Miettikääs joku vielä järjettömämpi kulttuuriluomus. ???

kuka sen ruoan sitten valmisti? Joku kuukautislomittaja? No piti katsoa haarukan keksimisen historia googlesta kun tähän ainoaan tiedemieheemme ei voi luottaa.

Haarukkaa on käytetty siellä sun täällä, mutta huvittavinta on että kirkko kielsi haarukalla syönnin. Jos on jumala antanut sormet niin niitä ei saa korvata haarukalla. Haarukka oi 300 vuotta  pois käytöstä

Letti

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 13.10.10 - klo:20:39

Haarukka on hyvä keksintö, ei sormet sotkeennu. Kiitos ovulaation.
Tiedätkös syömäpuikkojen historiasta, minä en. Saat gourmee pisteet jos tiedät.

Letti

Miettikää suomen sanaa haarukka. Näkee ruokaa = haa, rukkanen =rukka.
Aika luolamiehinä on Suomessa ollut jo kulttuuritavat.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä