Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jeesuksen 2. tulemisen haasteellisuus

Aloittaja Eugen, 02.06.10 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 51 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 30.10.10 - klo:17:00
Matkaleena määritteli oikein.

wikipedia kertoo että pakana tarkoitti jeesuksen aikaan ei  juutalaisia. Vanhoissa raamatun käännöksissä pakana-sana oli yleinen. Myöhemmin sana korvattiin ilmaisulla muut kansat.  - jännä pointti.

Matkaleena

Minä nyt heijastin oman käsitykseni nykyaikaan. Siihen, mitä pakana tarkoittaa nykyisellään. Tosin esimerkiksi monet wiccat ja satanistit haluavat edelleen kutsua itseään pakanaksi, vaikka heidän olisi ehkä vain fiksua kertoa suoraan se oma uskonlahkonsa. Tietysti on sitten määrittelemättömiä tiettyyn uskontoon tarkalleen kuuluvia, jotka voivat minun puolestani nimittää itseään yhä edelleen "eklektisiksi pakanoiksi". Tuo nimitys toistuu ja toistuu niissä piireissä. Mutta ilman minkäänlaista etuliitettä ei mielestäni ole oikeutta käyttää sanaa pakana, ellei tosiaan tilanne ole se, että ei ole koskaan kuullut kristinuskosta tai islamista. Tai muusta valtauskonnosta.

Pakanan määrittely täytyy mielestäni siirtää maasta toiseen heijastaen sen maan valtauskontoa, mutta Suomessa se on kristinusko. Joten paljolti tämä määrittelyni lähtee sitten sen pohjalta.

Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

rapevainaa

.
Moderni määritelmä pakanalle olisi Jeesus-neutraali.

LexA

Lainaus käyttäjältä: QUIT - 31.10.10 - klo:08:03
.
Moderni määritelmä pakanalle olisi Jeesus-neutraali.
Minä sanoisin että moderni määritelmä pakanalle, olisi itseasiassa uuspakana eikä nykypäivänä enää ole perinteistä pakanaa olemassakaan....
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

rapevainaa

Muisto Keijo Kullervo

Aina noin... Yhä edelleen olen sitä mieltä, että 'jokainen tulee uskollaan autuaaksi... Tarkoittaa sitä, mitä  viesteissäni toin julki?

Keskimäärin ottaen kun ollaan oikealla tiellä - ollaan niin kuin pitääkin...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 31.10.10 - klo:08:52
Aina noin... Yhä edelleen olen sitä mieltä, että 'jokainen tulee uskollaan autuaaksi...
K.K.

Tää on sellainen "Klishee", mitä jauhetaan vuodesta toiseen kaikilla keskustelupalstoilla Suomessa, niin täälläkin, aina vähän väliä taas joku huomaa toistaa Tämän Viisauden.

Se ei kuitenkaan juurru näköjään mihinkään, siksi sitä täytyy takoa ihmisten päähän jatkuvasti, päivät pääksytysten, vaikka kaikki sen ovat kuitenkin tiedostaneet jo aika päiviä.

Samaa kuin höpötettäs jatkuvasti - "Aurinko nousi tänäänkin taas, mut just nyt ei näy pilvien raoista. On se siellä kummiskin, onhan"?

Muisto Keijo Kullervo

Näin viime yönä unta jossa olin  ihan uudessa huoneustossa... Olin muka muuttanut, mutta en muistanut uuden huoneiston osoitetta ja puhelinnumerokin oli kateissa...

Poikani oli myös siellä mutta vaikka kysyin osoitetta, hän ei vastannut mitään vaan oli hymyilevänä paikalla...

Selitykseni:

Olen henkisessä kehityksessäni mennyt ihan uusille urille ja vanhan ja turvallisen olen jättänyt taakseni... En enää 'unessa' tunnistanut entistä itseäni ja (henkistä)  kotipaikkaanikaan... Koin tarpeelliseksi palata entiseen jotta tunnistaisin itseni?

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

rapevainaa

.
Tunnistaisit itsesi? On siinä dementia tosi pitkällä
kaikenlaista soopaa.
Jos et tunnista itseäsi, niin onko enää millään väliä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä